Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Men snälla, polisen sa ju tidigt redan igår att dom misstänker mord pga skadorna.

Ja, och i mitt inlägg som du svarade på skrev jag också hur skadorna kunde ha uppkommit. Fast vi har ingen aning vilka skador hon hade, eller om skadorna var dödsorsaken.
Citera
2014-06-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCrescendo
Jag har hört rykten i Örebro om att Am*nda inte blev mördad, utan hon fick hjärtstillestånd för att hon hade hål i magsäcken. Därav ringde Andre*s till sin kompis i ren panik och skrek "hon andas inte!", sedan ropade han på hjälp, och eftersom att han var ensam med henne i lägenheten åkte han in på förhör - misstänkt för mord, innan obduktionen skett och den kommer förmodligen bevisa att Andre*s är oskyldig.

Vad menas med "hål i magsäcken"? Lite mer konkret.
Citera
2014-06-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag vet inte, men min vän sa det som att det var medfött och det inte hade uppstått under midsommarnatten. Men är inte säker, kanske en kniv i magsäcken? Vi får väl helt enkelt vänta och se vad polisen säger, eller om någon med mer information kan öppna sig här.
Citera
2014-06-22, 19:26
Medlem
Braxynglets avatar
Hur långt är det mellan BOs lägenhet och det McDonalds som MGM ska ha vart på? Hur lång tid tar det att cykla där emellan snabbast möjligast?
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Men snälla, polisen sa ju tidigt redan igår att dom misstänker mord pga skadorna.

Ser man det så tydligt så är det ju 99% chans att det handlar om mord också.

MGM är dessutom anhållen på sannolika skäl, vilket visar att polisen har har någon form av bevis.
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Hur långt är det mellan BOs lägenhet och det McDonalds som MGM ska ha vart på? Hur lång tid tar det att cykla där emellan snabbast möjligast?

10 min kanske.
Citera
2014-06-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag tror inte att hon kan haft hål i magsäcken för såvitt jag vet kan inte leva särskilt länge med sådant tillstånd men samtidigt går det att åtgärda medicinskt. Jag ingen expert men vad jag minns från min utbildning så uppstår hål i magsäcken oftast pga att man går med obehandlat magsår.
Citera
2014-06-22, 19:41
Medlem
KiaWs avatar
OT raderat och varningar utdelade.
/Mod
Citera
2014-06-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blodspåret i trapphuset kommer kanske från hålet i magen?

Nej, ett knivmord tror jag ligger nära sanningen.

Fanns det blodspår i trapphuset...
Citera
2014-06-22, 20:02
Medlem
Mr-Mums avatar
Jag läste de första ca 30 sidorna, men orkar inte läsa ikapp mig nu, då diskussionen verkar vara på ungefär samma ställe som när jag slutade läsa...

Vill bara flika in en liten tanke (vet inte om det tagits upp tidigare, då jag som sagt inte läst hela tråden, ber om ursäkt om så är fallet).

Kan det inte ha varit så att GM mördade BO, o för att verka lite mindre skyldig ställde han sig i fönstret o skrek på hjälp?
För att få det att verka som att hon slagit honom o han kan hävda självförsvar?
Citera
2014-06-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag läste de första ca 30 sidorna, men orkar inte läsa ikapp mig nu, då diskussionen verkar vara på ungefär samma ställe som när jag slutade läsa...

Vill bara flika in en liten tanke (vet inte om det tagits upp tidigare, då jag som sagt inte läst hela tråden, ber om ursäkt om så är fallet).

Kan det inte ha varit så att GM mördade BO, o för att verka lite mindre skyldig ställde han sig i fönstret o skrek på hjälp?
För att få det att verka som att hon slagit honom o han kan hävda självförsvar?
Eller att MGM misshandlat BO allvarligt, BO dött av misshandeln och MGM inser vad han gör, får panik och skriker på hjälp? Läste tidigare att grannarna hörde ett rop på hjälp, tittade ut och såg ambulanser.
Då kanske han öppnade fönstret och skrek på hjälp bara för att visa räddningstjänsten vilken lägenhet han befann sig i?
Citera
2014-06-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fanns det blodspår i trapphuset...

Det har iaf jag läst i ngn tidning, hittar det dock inte igen. Det var dock i början av rapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in