2014-06-19, 07:53
Medlem
Nej, han har flera bra referenser på mig som omfattar ett tiotal arbetsplatser 1986-2011, han vet att jag är ostraffad, han vet att jag är problemfri i övrigt. Han vet att min kompetens är relevant, han vet att jag kan mitt fackområde mycket bättre än han själv kan det. Han vet att jag inte röker, dricker eller kommer försent till möten. Han känner mig, helt enkelt.

Han anser inte att man ska ansluta sig till en pöbel eller hjälpa en pöbel att förstöra oskyldiga personers liv. Han anser inte att det spelar någon roll om det är 10, 100, 1000 eller 45.000 personer som förföljer någon.

Ett exempel: Feministiskt Initiativ fick runt 45.000 röster i senaste valet, och om de samfällt ger sig på någon man och hänger ut denne, får honom sparkad, kör nameshaming och försöker krossa honom, då är det inte legitimt bara för att 45.000 personer skulle delta.

Det finns flera trådar på Flashback där en viss grupp ger sig på pappor, med argument som inte håller i domstol eller i verkligheten.

Mänskligheten har en del problem med logik. Bara för att Jan Fyhrholdt säger att han ska döda mig, stycka mig och bränna upp delarna av mig och min son så betyder det inte att det måste finnas något jag gjort först som förklarar proportionerna på hans angrepp. Felet är helt enkelt att Jan Fyhrholdt är svårt psykiskt sjuk och behöver vård, livet ut.
2014-06-19, 08:55
Medlem
Jag ska förtydliga en del saker jag snuddat vid tidigare.

Jan Fyhrholdt pratar med socialsekreteraren IW, de kommer överens om några aktiviteter. Jan Fyhrholdt har flera gånger, utan ledande frågor, skrivit att han ringde socialförvaltningen i Danderyd. Det skickas också anonyma och underskrivna brev, sätts upp lappar i portar och jag skriver ett mail och varnar för den strategin. Det mailet finns tidigare i tråden.

Socialförvaltningen i Danderyd, socialsekreteraren NS, hade kontakt med domaren UB i Attunda tingsrätt i samband med att Attunda beställde utredningar. Socialsekreteraren NS känner IW sedan 2002 och de var arbetskamrater i Danderyd 2006 då IW gick på Socialhögskolan. Perioden 2002-2006 gick IW och jag i familjerättssamtal hos NS.

Socialsekreteraren NS skriver i utredningar att 'familjen är känd hos socialtjänsten' och syftar på de familjerättssamtal jag tog initiativ till. Hon skriver inget om sammanhanget, och inget om att hon känner IW och har haft henne som arbetskamrat. Den typen av omskrivningar och ensidighet präglar allt det hon skriver senare.

Jag har de senaste åren tagit ut mailloggar från Danderyd, för att granska jävsförhållanden och annat. Jag har vunnit flera Kammarrrättsdomar och ett par JO-beslut. NS har bland annat läckt namn på flera klienter till mig. På familjer i Danderyd med ärenden hos henne och hennes kollega ÅW.

I samband med den läckan så kunde jag se, via uttagna mail Kammarrätten gett mig rätt att få ut, att NS har och har haft, under många år, kontakt med en extremfeministisk kvinnlig advokat.

Det framgår av mailväxlingen att de står varandra nära. De pratar kort och personligt om ett ärende de samarbetar om. Det finns inte ett spår av byråkratsvenska i mailen, utan tvärtom. Det är två kompisar som pratar i ett ärende de råddar tillsammans. Kan lägger gärna ut mail framöver, för vidare granskning. De är en offentlig handling.

Deras mailväxling strider mot opartiskhet, det strider mot god advokatsed och det är djupt olämpligt.

Det är NS som tagit IW:s och Jan Fyhrholdts åsikter för givna, och använt dem som underlag för sina 'bedömningar'. Och det framgår med all önskvärdhet i denna tråd, vad de legitimerar.

Återstår att se om de faktiskt, IW och NS, har anstiftat Jan Fyhrholdt att göra det han gjort, och säga det han säger. Det finns nämligen ingen annan källa här, bortsett från de som skrev breven vid samma tidsperiod.

Den extrema advokaten har många kompisar i FI och liknande kretsar. Det är därför det dyker upp nick i denna tråd med den röst vi såg för ett par dagar sedan. Det var därför jag nämnde FI.
Senast redigerad av SecretCodeName 2014-06-19 kl. 09:15.
2014-06-20, 12:03
Medlem
Några citat från Jan Fyhrholdts mail till mig 2013-2014. Det har funnits liknande i denna tråd, det mesta har tagits bort efterhand.

'1.
Det hade varit bäst om du hade sparkats i huvudet, så att du blev en dreglande hjärndöd grönsak
i rullstol. Du är ju redan hjärndöd, av dina bilder på dig själv att döma, det är bara dreglet som fattas.
Det här är slöseri med tid, kan det verkligen vara så att du inbillar dig att jag är kvar i Sverige?
Jag tvingades fly uppenbarligen på grund av antisemitisk förföljelse. Kommer jag någonsin på besök, blir det inte så kul för en lång lista av personer som har attackerat mig i Sverige. Om ett tillräckligt antal personer, då enskilda svenskar är fega, får kännedom om vilken satans psykopat du är kommer du inte att leva särskilt länge.

2.
Det är ingen ide att diskutera med en sinnesjuk schitzofren jävla tattarfinne som du är, utan jag tycker istället att du skall sparkas ihjäl och bli liggande tills råttorna har käkat upp dig.

3.
Du är en misslyckad abort. Det första intryck du gör om man ser dig på gatan, är att man helst vill sparka ihjäl dig. Och sedan krossa ditt huvud med en stor sten, och därefter bränna upp dig på plats.

4.
Jag kan lika gärna roa mig med att diskutera med djävulen, som är du, som att sparka ihjäl dig
som ett vidrigt litet psykopatkräk

5.
Nästa gång jag ser dig, sparkar jag ihjäl dig.

6.
Du behöver sparkas i skallen tills du ligger i dödsryckningar och skiter på dig, medans din son tittar på.
Därefter skall sonen få käka upp din skit innan jag skär skallen av han som jag sedan spelar fotboll med. Videon på det skickar jag sedan till fotbollslaget i Djursholm där tattarungen fanns förut.
mvh Jan Fyhrholdt

7.
Men du kan bli falld av mig och darefter bli sparkad i ansiktet tills du ser ut som en halvmane och ligger i intensiva dodsryckningar. Sarskilt det sistnamnda, med ryckningar gillar jag.

Darefter skall din son fa ett lavemang med din egen skit och inalvor. Du kan ju sedan postumt erhalla spykrakningsuppkastningslavemang fran alla dem som blivit fysiskt illamaende efter ha sett videon pa din avrattning utlagd pa internet.

8.
Vad du gör i praktiken är att du uppmanar mig att döda dig, skillnaden är att då får du klaga pa att jag dödat dig genom ombud. Faktum är att du är ett sån värdelös och sinnessjuk liten pestråtta att jag sparkar ihjäl dig. Och din vanskapta sinnesslöa avkomma.

9.
Det är en sak du bör veta om mig och det är att jag är en mördare. Det är bara det att jag inte har praktiserat. Men om det är nödvändigt så blir det i självförsvar. Jag har hotat polisen med att döda dem om de ingriper mot mig fler gånger

10.
för att vara barnamördare som är den klassiska judebeskyllningen, så dödar jag gärna ditt missfoster till son. Jag har ju inget att förlora då jag redan är beskylld i saken. Eller också kanske sonen dödar dig, vilket är ett annat tänkbart scenario.

11.
Synd att inte du blivit mördad är allt jag kan säga, ditt jävla slaktavfall

12.
Nu är det dags att slå tillbaka. Och dig har jag rätt att döda när tillfälle uppstår. Att du är en tattare och ett sinnessjukt svin som borde utrotats för länge sedan anser inte bara jag.

13.
Du är kriminell och sinnessjuk. Det innebär att jag har rätt att döda dig och dina medhjälpare. Och i princip hela svenska folket, då man måste anse att det numera råder krig mellan judar och uropeer,på exakt samma sätt som under andra världskriget. Hälsa dina eventuella vänner inom polis och myndighetsväsen, att jag dödar vem fan jag vill av dessa. Nu är det dags att slå tillbaka. Och dig har jag rätt att döda när tillfälle uppstår.

14.
Ångrar idag att jag inte dödade personalchefen och städerskan med flera

15.
Du skall ha klart för dig att jag kan döda både dig och de poliser som hjälper dig.

16.
Jag kan försäkra dig, och sprid gärna budskapet, att jag önskar inget hellre än ett tillfälle att döda så många invånare i Sverige som möjligt.

17.
Så nu hoppas jag att du fattar att jag har rätt att döda inte bara dig utan också många andra.
Du har säkert också förstått att jag är beredd att genomföra allt detta om tillfälle uppstår.

18.
Så jag dödar din son också om det behövs, efter det är det inte lika roligt och underhållande att beskriva mig som barnamördare och pedofil.

19.
Deanne Mannelid är ett skräckexempel på hur makten korrumperar, liksom i fallet med Robert Aschberg.
Det är nazisternas moraliska skyldighet att döda dessa två, då de utger sig för att bekämpa den judiska ondskan, som i sin tur inte är så utbredd som det påstås.

20.
Du låter dig inte skrämmas, men har jag möjlighet måste jag tyvärr döda dig. Det finns inget annat sätt, då polisen ignorerar mig i mina anmälningar. Självklart dödar jag gärna poliser också då de attackerat mig efter anmälningar

21.
Jag kan försäkra dig om att jag kan döda inte bara dig utan din son också, efter tortyr dessutom.

22.
Om inte jag dödar dig, så finns det kanske andra som kan.

23.
Jag kanske inte kan utrota alla, men kanske fler än vad Breivik lyckades ta kål på. Den felande länken, den avgörande pusselbiten var antisemitism i mitt fall. Och du är nazist, därför har jag rätt att döda i självförsvar.

24.
Och jag har inga samvetsbetänkligheter för att döda dig på det mest utstuderade sätt.

25.
Jag vill gärna förklara varför jag tvingas att döda dig och många andra.

26.
Yttrandefrihet är visst vad du mest försvarar, men kom i håg att jag kan tysta dig direkt, genom att döda dig, vilket jag hoppas få det stora nöjet att göra. Det kommer att bli spektakulärt och grymt.

27.
Du behöver sparkas i skallen tills du ligger i dödsryckningar och skiter på dig, medans din son tittar på.
Därefter skall sonen få käka upp din skit innan jag skär skallen av han som jag sedan spelar fotboll med. Videon på det skickar jag sedan till fotbollslaget i Djursholm där tattarungen fanns förut.'
2014-06-20, 12:10
Medlem
Artikel i tidningen Skurk, där Jan Fyhrholdt mordhotar journalisten, (och sedan hela redaktionen):

http://speedy.sh/gUUfV/Fyhrholdt-1.jpg

http://speedy.sh/jgg7d/Fyhrholdt-2.jpg

http://speedy.sh/bjjhE/Fyhrholdt-3.jpg
2014-06-21, 21:52
Medlem
Har fått ytterligare kammarrättsbeslut. Handlar om dig, Jan Fyhrholdt, och ärendet som avgjorts är frågan om socialtjänsten i Danderyd ska lämna ut mail mellan dig och kommunen, och om kommunen ska behöva bekräfta om det förekommer eller har förekommit mailväxling mellan dig och socialtjänsten i Danderyd.

Jag har hävdat att jag har rätt att få ta del av eventuella mail, och att jag har rätt att få veta om det förekommit eller förekommer mailväxling mellan dig och socialtjänsten i Danderyd.

Jag anser att de mordhot du riktat mot mig och min son ska är av betydelse då din eventuella kommunikation med kommunen skulle kunna visa mer om den hotbild som finns. Jag anser också att jag som medborgare i Danderyds kommun har rätt att få se eventuella mail, och att du som inte längre finns i Sverige och i kommunen inte är att se som part överhuvudtaget.

Danderyds kommun, socialdirektören Margareta Heimer, säger att du kan lida men av att jag får ut mailen, eller får veta om ni har kontakt, och att du och jag 'är ovänner'.

Beslutet är att jag inte får ta del av mailen, och att jag inte får veta om det finns några mail.

Det är ju lite speciellt. Socialdirektören Margareta Heimer är ju den ansvarige för att skicka psykiatrikern DM till dig. Hon vet ju mycket väl vem du är, och vad du står för. Och vad du gjort.

Nu är ju socialdirektören en av många som anslutit sig till könsmaktsordningsteorier, och som är lojal mot systerskapet, så hon tycker ju det är ett rent nöje att se mäns liv bli förstörda. Dessutom är hon ju garanterat lojal mot sin socialsekreterare NS och IW, naturligtvis.

Du ska få ett förslag Jan, jag tycker att du ska kolla socialdirektören Margareta Heimer. Hon sitter i en styrelse, i vårdföretaget Vårljus, och det vore ju speciellt om det visar sig att ditt favorithatobjekt, DM, skulle vara anställd i en verksamhet som är underordnad det företag där Margareta Heimer sitter i styrelsen..

Att jag tar upp hennes namn och tipsar dig så här beror på att hon är offentliganställd, hon är en offentlig person, hon kan och bör granskas och jag tror att just du är en lämplig person att göra det. Margareta Heimer anser ju uppenbarligen att du är helt okej, för det finns inte ett spår av tvekan i hennes skrivningar om att du skulle gjort något olämpligt.

Det är därför just du är lämpad för uppgiften. Det du bör göra är att du ska begära ut fakturor, handlingar om upphandlingar och protokoll från socialnämnden i Danderyd och titta på om hon följt lagar och förordningar. Vi får förutsätta att hon gjort det, men man vet aldrig vad man kan dyka på.

Själv har jag scorat 7 sparkade personer de senaste 3 åren på granskningar, varav socialsekreteraren IW var den lättaste, eftersom hon lämnat CV och betyg efter sig som bevisade att hon ljugit om sin utbildning och tjänster hon inte haft inom sitt yrke.

Visserligen skyddar Heimer dig, men betänk också att det var socialtjänsten som skickade psykiatern till dig. Och de tycker ju du är okej, för du har ju aldrig behövt något medicinskt bemötande, eller hur?

I styrelsen står hon som 'expert'. Tror inte hon vill skylta med att hon också sitter på andra sidan, som socialdirektör. Jag har läst hennes personalakt, har tagit ut den. Vet inte vad hon är expert på, faktiskt.

På en punkt har du rätt Jan, folk är faktiskt jävligt korrumperade, och ja, de ljuger och manipulerar en hel del. Hon fick f ö sitt jobb på ett speciellt sätt. Släkten är bäst om man vill hitta nytt jobb.

http://www.varljus.se/om-varljus/styrelse/
Senast redigerad av SecretCodeName 2014-06-21 kl. 22:00.
2014-06-21, 22:16
Medlem
pederastens avatar
fast den där artikeln är bara vidrig och ni som ligger bakom den borde steglas offentligt.
man hänger inte ut en person med namn och bild som man samtidigt aner är psykiskt sjuk.

och jag hoppas att du fattar (fast det gör du förstås inte) att alla neutrala som läser den här tråden anser att du är en minst lika stor kålsupare som fyrholdt i den här situationen.
2014-06-21, 22:31
Medlem
Det blir ju såhär varje gång ...
Rättshaverister och allmänna knäppisar som själva inte inser hur in i helvete besatta och helt enkelt knäppa och insnöade de verkar, behåller sina trådar som någon sorts personlig dagbok. Att TS inte begriper hur brutalt jävla sjukt det ser ut för en utomstående är för mig ett klart tecken på att han helt enkelt är lika rubbad som det verkar.

Nu kommer jag att få en LÅNG, ursäktande förklaring där det framgår hur rätt TS har och hur frisk han är, till skillnad från hans (säkert lika knepiga) fiende, men den tänker jag inte ens läsa ...

Men TS, om du själv såg en lika lång, tätt uppdaterad, gammal, innehållsrik och allmänt "besatt" tråd som var skapad av någon annan och handlade om ytterligare en annan - Skulle du själv inte se på den som vi andra ser på detta nu?

Bry dig inte om att svara - jag tänker ändå inte läsa det. Men fundera kan du ju göra ...
Senast redigerad av HJ-C 2014-06-21 kl. 22:44.
2014-06-21, 22:35
Medlem
pederastens avatar
ja, folk har en tendens att alltid vilja välja sida, men sanningen är ju att i ungefär 95%av alla konflikter så är båda sidor idioter.
2014-06-22, 16:42
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Jag vill påminna om detta, som TS publicerade på det största forumet i världen,
därefter avpublicerat, och ej sökbart i google.
Enligt rubricerade datum.
Allt detta har jag kopior på, som bevis, men det finns liknande grovt förtal överallt,
i alla instanser, inte bara internet.
Detta är bara några få exempel.
Vad TS direkt har meddelat polis, myndigheter och media, vägrar dessa instanser att bekräfta.
I mer än ett år har jag mottagit hot och försök till utpressning också.
Hundratals, kanske 300 email från TS, som jag slutade svara på.
Därför övergår han nu till forumen igen, efter den personliga attacken med hotbrev.

xxxxx xxxxxxxxxxxxx 20130407:

"Detta är Jan Fyhrholdt. Han får 22.000 i månaden av Regeringskansliet för att mordhota, trakassera, förfölja, kränka, falskanmäla och försöka döda människor. Han har fått sina regenringskanslipengar i 20 år för att göra det. Han har hjälpt xxxx xxxxxxxxxxxxx, min sons mamma, med falskanmälningar och ett försök att ta sig in i mitt hem för att, som det verkade, döda mig. Resultatet är att jag nu förlorat min son."

xxxxx xxxxxxxxxxxxx den 20130408:

"Om ni vill ha hjälp med att hota, trakassera, förfölja eller falskanmäla någon som hjälper regeringskanslifinansierade Jan W Fyhrholdt gärna er med det. Han går att nå på Flashback eller Skype. Ett utmärkt tillfälle om ni vill förstöra någons liv på ett riskfritt sätt."

xxxxx xxxxxxxxxxxxx den 20130408:
"Regeringskansliets stalker är vaken minsann, vi skattebetalare lägger 22.000 i månaden på honom sedan 20 år och vi kommer väl att göra det i 20 år till"

xxxxx xxxxxxxxxxxxx den 20130407

"Detta är statsfinansierade stalkern Jan W Fyhholdt. Han har, avlönad av regeringskansliet, förföljt, hotat, trakasserat, misshandlat och försökt döda människor de senaste 25+ åren. På heltid. Han har på uppdrag av socialsekreteraren xxxx xxxxxxxxxxxxx falskanmält mig med konsekvensen att min son nu förlorat alla sina vänner, mig och kontakten med omvärlden."

xxxxx xxxxxxxxxxxxx den 20130408 :

"Om någon behöver en regeringskanslifinansierad stalker för att hota eller förfölja någon så kan ni Skypa Jan Fyhrholdt"

xxxxx xxxxxxxxxxxx den 20130408

"Om ni vill förstöra någon persons liv så kan ni kontakta Jan Fyhrholdt, statsfinansierad stalker. Han kan falskanmäla, försöka döda, förfölja och stalka ditt ex eller någon. Helt gratis och med bra referenser från socialsekreteraren xxxxx xxxxxxxxxxxxx i Norrtälje som fått just den hjälpen av honom."[/quote]
2014-06-22, 17:04
Medlem
JanFyhrholdts avatar
I alla email jag fått från TS på min adress jan.fyhrholdt@gmail.com
har jag genom sökfunktionen hittat följande brev där ordet ambassad ingår.
Har även gjort sökningar på "polis" och "skadestånd"
Och de finns också i form av ordagranna avskrifter,
liknande den här nedan;
Det rör sig om minst 300 email, kanske 1000 från TS.
Alla av samma karaktär.

6 april 2014

"Har kontaktat dem igen, nu kanske det tar skruv.
Till gpalacio@colombia.semgarcia@colombia.se"

28 april 2014;

"
Kammarrätten i Stockholm har beslutat att Danderyd Kommun ska lämna ut
dina mail till kommunen till mig :-)
Och nu kommer min jurist att börja lämna in krav på skadestånd i
form av betalningsförelägganden. Du ska dock få en chans: om du
betalar 50.000 kronor till min jurists klientmedelskonto så avslutar
jag alla andra åtgärder mot dig. Jag har också en mailkonversation med
den Colombianska ambassaden i Stockholm just nu, så om du vill
sitta kvar i Medellin så är det en bra lösning.

När du beslutat betala så kommer min jurist att förmedla ett under-
skrivet avtal som reglerar frågan juridiskt, så att du vet att inga
ytterligare krav kommer att ställas av mig."

18 februari 2014;

"Du får ett erbjudande av mig: skriv 1-2 sidor om dina kontakter med xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx och Kristina Öström 2009-2014 avseende mig. Skriv
också om de samtal du haft med socialtjänst, företag och myndigheter om
mig.
Om du inte gör det så kommer jag att skicka 1 brev varje månad framöver till
den colombianska ambassaden i Stockholm och begära att de drar in ditt
uppehållstillstånd. Om du tvingas lämna Colombia så kommer du att
ställas till svars för din brottslighet i Sverige, eller fly till något annat land.
Jag förväntar mig en mail, eller en youtubefilm, inom 3 dagar från det jag skickar detta mail."

2 mars 2014;
"Du fattade inte varningen du fick om att du inte ska gå in på min blogg mer? Nu blir det
ännu ett brev till Colombianska ambassaden i Stockholm..."

26 oktober 2013;
"Hej Jan,
såg att du sitter och läser min blogg igen. Det börjar dra ihop sig till rättegång i Norrtälje i det ärende där du ställt till med väldigt mycket elände. Jag tycker det är läge för dig att skärpa till dig och ta ditt ansvar och åka hem.

Om inte annat så anser jag att ambassaden ska meddela myndigheterna i Medellin att de bör ta in dig för en psykiatrisk undersökning. Jag anser inte att en så svårt psykiskt sjuk människa som du ska gå lös, inte ens i Colombia. Jag anser att du är en fara för andra, och att du ska hållas inlåst inom psykiatrin."

9 maj 2013;
"Snart kan du räkna med att bli upplockad av polisen i Medellin :-) "

6 september 2013;
"Jag har mailat med den svenska ambassaden i Colombia, via svenska konsulatet i Medellin. Har bett att få kontaktuppgifter till polisen i Medellin. När jag fått det så går det in en polisanmälan direkt till dem."

6 september 2013;
"UD jobbar just nu på frågan om hur de ska hantera dig. Vill du ha deras mailadresser?"

"Det är enkelt: du har ställt till ett helvete för många, och jag kommer att se till att du utlämnas till Sverige för att ställas till svars. Den delen av jobbet börjar på måndag med mötet på socialtjänsten i Danderyd. Sedan kommer jag att möta Magnus Berndtsen på polisen, sedan blir det Norrtälje tingsrätt i oktober."

5 september 2013;
Svenska ambassaden i Colombia och deras konsul i Medellin kommer att få en förfrågan idag om dig.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

Kopia på detta mail går till den svenska ambassaden samt konsulatet i Medellin.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

27 maj 2013;
"Det är ingen som bryr sig :-)
Förutom polsien Anneli Lundberg, som fortfarande har hand om din förundersökning. Och SPV som håller på att titta på din pension. Och Svenska Ambassaden i Colombia som funderar på vad de ska göra med dig.
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bogota-DC/Kontakt/Ambassaden--konsulat/"

27 maj 2013
"Såg också att det finns en svensk konsul i Medellin. Han kanske vill gulla med dig?

Medellin
Konsul: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Assistent: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Address:Consulate of Sweden
South 16th Street No. 30-53 El Poblado
Medellin
Tel:
+57 4 314 1338
Fax:
+57 4 313 2729
E-post:
consuladodesueciamedellin@gmail.com"

25 maj 2013;
"Gör det. Jag har pratat med de poliser som krävs - HEC, Anneli L och J-E Thölin, ambassaden i Bogota, socialtjänsterna, Statens Pensionsverk, Regeringskansliet och det sitter en åklagare som har att fatta beslut om åtal mot dig med 10-20 målsägare."

"Du har flera stora problem: det råder åsikts- och yttrandefrihet i Sverige. Ingen bryr sig om vad en dåre som du skriver och säger. Det är som du säger - det är faktiskt ingen som
bryr sig om dig. Du har inget, och det ser ju alla. Det lilla du har bör du inte ha kvar. Det är: din frihet och din pension. Jag kommer att se till att du blir fråntagen din pension och

jag tänker se till att du på
gatan i Medellin, utan pass. Alternativt att du blir inlåst livet ut på en svensk institution.

Ingen läser det du skriver, i och med att dina psykiska problem framgår så tydligt känner alla ett djupt obehag och önskar bort dig. Det enda skäl vissa haft när de kommunicerat med
dig är att de försökt utnyttja dig för sina syften."

"Hej Jan,
jag kan svara på dina frågor, eftersom jag har ryggen fri. Du får gärna, i gengäld, svara på mina 12 frågor till dig.

1. SecretCodeName. Jag tycker inte om Flashback, det är en obehaglig plats där många trollar, projicerar och provocerar. Å andra sidan har jag fått värdefull information om din relation till xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, så det är inte helt svartvitt.

2. Ingen i min familj och släkt har någonsin lagförts för brott. Inte jag heller. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx har i och för sig polisanmält mig för en kidnappning, och hävdar att jag ska ha genomfört 6-7 kidnappningar, men det är det nog ingen som tror på det. De polisanmälningar du gjort tas inte på allvar, det framgår ju att du inte har grund för dina anmälningar.

3. Jag har ingen aning om något som gäller Beckroth. Jag vill inte veta något heller.

4. Idén om att jag ska eller borde begå självmord kommer väl från xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx? Jag har aldrig hört något bra argument för att göra det. Det är inte, och kommer aldrig att bli, aktuellt.

5. Jag har ett stort nätverk kontakter i Sveriges Riksdag, på DN, Uppdrag Granskning, inom polisen i Stockholm och Göteborg och enstaka personer på Justitiedepartementet, UD, och ett antal personer inom näringslivet. Jag har kontakt med ett par av Sveriges mest kända advokater. Förra veckan satt jag ett par timmar med två riksdagsmän och nästa vecka ska jag samtala med två andra. Det är en ganska enkel verksamhet jag bedriver, jag har inga politiska ambitioner - men är djupt insatt i vissa frågor och fungerar som samordnare i ett nätverk som driver några politiska frågeställningar på riksnivå.

6. Namnen på individerna utelämnar jag. De har inte tid att bli trakasserade av dig.

7. Mina pengar, sett över en lång period, har kommit från min yrkesverksamhet som IT-konsult och säljare. Tyvärr brukar du ringa upp arbetsgivare och skrämma skiten ur dem, så min nuvarande status vill jag inte uppge. Jag har referenser som sträcker sig 26 år tillbaks i tiden, och hela mitt yrkesverksamma liv finns dokumenterat. xxxxx ville också svärta ner mig, men jag har vittnen som kan gå i god för mig i allt. Det finns till och med inspelat från tingsrättsförhandlingar, inklusive en polisman, grannar, släkt m fl.

8. Nej. Men jag har två personliga kontakter på svenska ambassaden i Bogota, Colombia.

9. Mina TV-kontakter är ganska usla. Uppdrag Granskning, en person i Luleå är nog den enda. Och fyra personer i produktionen på Eurovision 2013. Och en på ORF i Wien.

10. Jag tror din diagnos stämmer, ja.

11. Du försökte ju ta dig in i min lägenhet, antagligen som en konsekvens av samtalen med xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Vem vet, hon kanske försöker trigga dig igen?

12. Min son säger att han känner att han sitter i ett fängelse på Rådmansö. Han saknar sina vänner. Men det tycker du säkert är roligt och en seger för dig.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx stavas och skrivs: xxxxxxxxxxxxxxx. Kan tänka mig att han vill veta mer om dig. Ring honom gärna, xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Du kan också ringa min syster: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Så, då vill jag ha svar på mina frågor till dig om xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Uppmanade xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dig att begå brott mot mig?

Med vänliga hälsningar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"
2014-06-22, 17:46
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Här är de email till mig från TS jag funnit som innehållit ordet "skadestånd".
Det finns många fler liknande men sökfunktionen i epostprogrammet hittar dem ej.
I slutet finns även hotbrev från "IW" och "NS" de som TS beskriver som bl.a social
sekreterare. De hotar med att grovt och bevisligen kriminella personer skall ingripa
mot mig om jag inte betalar.
De hotar även med polis och myndigheter.
TS har troligen här utgett sig för att vara "IW" och "NS".
TS ligger bakom med största sannolikhet.
Men det kan också vara IW och NS själva, de är ju ett vidrigt slödder de också,
inklusive "sonen" och en annan son till IW.
Jag har bilder på alla fyra i det hushållet, och vet att de är "socialsekreterare"
eller något motsvarande.
Utseendet de har är bara vidrigt och motbjudande.
Att dessa fyra råkar vara judar har ej med det hela att göra.
Det visste jag inte från början, att de var judar, annat än att NS hade ett judiskt efternamn.
De är ingen arbetarklass, utan har som judar alltid har en viss högre social ställning.
I deras fall ovanligt låg för att vara judar, nämligen "socialsekreterare".
De tycks vara förföljda av TS, med viss effekt, då de bara är socialsekreterare.
Det räcker kanske ej för judar, de brukar ju vara höjdare normalt, för att skydda sig.

NS har även ett företag inom data och IT, men det finns också andra kopplingar.
Båda sönerna förefaller att vara skitslödder, och jag vill påminna om att jag aldrig
skulle liera mig med dessa om någon påstår det.
Eller deras föräldrar.
Det lilla jag vet, bekräftar bara att alla som har direkt eller indirekt har anknytning till Danderydsvägen 8 (hyreshusen)
och Tynvägen 6X, 6U och Tynvägen 8 är blandning av sinnessjuka, kriminella och tattare.
Alla som varit i närheten av TS har ju av naturnödvändighet varit ett slödder.
Nedan följer avskrifter av email, sist hotbrev från NS och IW;

Det blir en stor stämning istället. Jag vill ha 50.000-100.000 för allt elände du ställt till med, och
sedan tänker jag se till att min son och hans mamma får samma belopp för de mordhot du framfört.
När det är klart finns det fler som är värda skadestånd. Båda Krifa bland annat.
Du sitter i en rävsax, för om du kommer hit till Sverige så fängslas du, om du inte kommer hit så får jag en tredskodom :-)
Sweet.

Sista chansen Jan. Om du bekräftar att du betalar 50.000:- i skadestånd för
förtalet och mordhoten du riktat mot mig så avskriver jag övrigt och du kan
promenera i lugn och ro på xxxxxxxxxxxxxxxxxx (min adress) även framledes. Annars drar jag
igång 1 process för varje hot och förtal du levererat de senste åren med
syftet att få skadestånden dragna från din pension.
Du får 24 timmar på dig från det ögonblick jag skickar detta mail att meddela
mig ditt beslut.

Jag ser när du är inne på min blogg, som nu idag. Och jag sparar alla dina besök, som bevisning, till den dag vi ses i en svensk domstol. Eller som underlag för att gå till tingsrätten och begära skadestånd för stalkningen.

Om du har några frågor så kan du prata med Lars Staf, polis i Norrtälje. Du ligger på hans bord just nu. Han utreder ett par anmälningar. Han har läst mycket av det du skrivit.

Kammarrätten i Stockholm har beslutat att Danderyd Kommun ska lämna ut
dina mail till kommunen till mig :-)
Och nu kommer min jurist att börja lämna in krav på skadestånd i
form av betalningsförelägganden. Du ska dock få en chans: om du
betalar 50.000 kronor till min jurists klientmedelskonto så avslutar

jag alla andra åtgärder mot dig. Jag har också en mailkonversation med
den Colombianska ambassaden i Stockholm just nu, så om du vill
sitta kvar i Medellin så är det en bra lösning.
När du beslutat betala så kommer min jurist att förmedla ett under-
skrivet avtal som reglerar frågan juridiskt, så att du vet att inga
ytterligare krav kommer att ställas av mig

Från och med nu gäller följande, såvida inte polisen i Medellin kommer och hämtar dig för transport till ett dårhus eller till Sverige: varje hot, förolämpning, anklagelse eller annat du skriver eller på något annat sätt kommunicerar till någon kommer att beivras genom en stämning på skadestånd på 4999 kronor för små brott och 50.000 kronor för grövre förseelser.
Jag grundar det på praxis i svensk lag och domstol, där jag kan skicka in skadeståndsanspråk
i småärenden, få det expedierat och sedan utmätt från din pension. Det enda sätt du kan beivra det på är att du åker till Sverige och kommer till förhandlingen. Om du inte kommer, då fattar domstolen beslut i din frånvaro, och utan dina eventuella invändningar.
Inte nog med det: jag kommer att se till att övriga personer du hotat gör detsamma. Det handlar om ganska många människor - och jag kommer att hjälpa dem med skrivningarna och stämmandet, Jag kommer att betala deras avgifter för stämning m m. Detta gäller även de offentliganställda du hotat, men framför allt min familj, och de du ringt.
Detta kommer relativt snart att märkas på din ekonomi. Jag kommer att lämna in stämningsansökningar om skadestånd på många av de hot du framfört. På sikt kommer det att handla om många tiotals stämningar á 4999 kronor, och det ska, hoppas jag, innebära att dina pengar uteblir, eller minskar betydligt.
Kom ihåg: varje samtal, varje mail, varje kommentar på nätet från dig = domstolsärende och skadeståndsanspråk.
det förstått?
Så, vad säger du Jan? Dags att skriva den där redogörelsen och spela in den där filmen eller?

Jag har bett polisen i Medellin hälsa på dig för att kolla hur du mår. Imorgon går den
första stämningsansökan in, om skadestånd för förolämpning. Sedan, när den är
vunnen, så kommer det en ny stämningsanökan för varje enskilt hot och annat du
bestått mig med. Därefter kommer jag att be andra drabbade följa mitt exempel för
att också de ska få skadestånd draget från din pension i kompensation för det
lidande du förorsakat.

Jag har för avsikt att lämna in en stämningsansökan mot dig grundat på flera omständigheter. I
den stämningsansökan kommer jag att kräva skadestånd på stora belopp. I och med att du
har en utmätningsbar pension från Sverige så kommer jag:
1. Vinna en förhandling eftersom du inte lär komma(?).
2. Få det belopp jag begär.
3. Få det utmätt från din pension.
Och om det fungerar för mig så öppnar det för att Krifa m fl kan göra detsamma :-)
Du kan alltid, som jag sagt tidigare, göra rätt för dig genom att skriva ett erkännade
elle spela in det på film och lägga ut på Youtube.

Min advokat får uppdraget idag att börja skriva på min stämningsansökan.
Du har flera stora problem: det råder åsikts- och yttrandefrihet i Sverige. Ingen bryr sig om vad en dåre som du skriver och säger. Det är som du säger - det är faktiskt ingen som
bryr sig om dig. Du har inget, och det ser ju alla. Det lilla du har bör du inte ha kvar. Det är: din frihet och din pension. Jag kommer att se till att du blir fråntagen din pension och
jag tänker se till att du hamnar på gatan i Medellin, utan pass. Alternativt att du blir inlåst livet ut på en svensk institution.
Ingen läser det du skriver, i och med att dina psykiska problem framgår så tydligt känner alla ett djupt obehag och önskar bort dig. Det enda skäl vissa haft när de kommunicerat med
dig är att de försökt utnyttja dig för sina syften.

2011-06-04:

OBS!!!
--------------------------------------------------------------------------------

Du har haft kontakt med min sambo om ¨'ts' son. Vi är glada för den information du delgivit oss. Vi är dock MYCKET
oroliga då våra namn nämnts i inläggen!!! Vi kräver att du omedelbart avslutar att skriva inlägg på Flashback. Vi
har MYCKET bra kontakter på socialtjänsten i Danderyd och kommer OMEDELBART att kontakta dem om dig om du inte
omedelbart slutar skriva. Vi har också kontakt med xxxxxxxxxxxxxxx och kommer att be henne om hjälp annars. Vi
tvekar inte heller att polisanmäla dig om du inte omedelbart slutar skriva. Du får bara denna varning, sedan blir
det allvar direkt. ÄR DET FÖRSTÅTT?!
N & I
2011-06-05:
Våra namn lades ut i ett inlägg. Vem som gjorde det spelar ingen roll. Det faktum att det skedde är tillräckligt för
att vi ska vidta åtgärder. Du får gärna kontakta våra kollegor på socialtjänsten i Danderyd. Vi är båda
socialsekreterare och vi är helt övertygade om att vi kan ställa upp med all hjälp du behöver. Vi avser att vidtala
våra kollegor underhand på tisdag. Om du försöker kontakta oss kommer vi omedelbart att kontakta polis. Om du inte
slutar skriva på tråden kommer en förfrågan om hjälp också att skickas till Kristina Öström.
2011-06-09:
Du verkar inte förstå att alla vi som arbetar inom socialtjänst, inom polisen och även fastighetsägare, har ett
mycket gott samarbete och mycket goda kontakter med varandra. Då du inte förstått vårt budskap har vi nu prata med
dem det berör och det kommer att vidtas åtgärder. Vi vill säkerställa att inte fler namn publiceras på Flashback, vi
beklagar att vi behöver göra detta.
2011-06-27:
Det är självklart att polisen lägger ner. De har pratat med oss och är 100% lojala med oss. Vi har alla på vår sida.
Vi har noterat att du slutat skriva på Flashback. Det är bra. Du har förstått allvaret. Vi har pratat med de
myndigheter det berör och har kommit överens om att vi kan acceptera ett skadestånd från dig på 100.000 kronor för
den skada du förorsakat oss för att våra namn läckt ut på Flashback. Pengarna kan du lägga i kuvert och skicka till
oss. Du vet mycket väl vilka vi är, IW och NS. Vad gäller vår tidigare skriftliga kontakt gäller det vi sagt
tidigare. Nu vet du också att polisen står på vår sida. Vi vill ha skadeståndet före årskiftet i form av 5
utbetalningar á 20.000 kronor. Vi nekar naturligtvis till att ha skrivit detta mail om någon frågar.See More
2014-06-22, 18:12
Medlem
JanFyhrholdts avatar
TS har också envist uppmanat mig att ringa TS biologiska mor och TS syster.
Dessas namn har jag här tvingats ändra till initialer, samt överkryssat telefonnummer, samt
TS namn och IW:s namn.
I nästa inlägg kommer jag att visa hur TS vidare uppmanar mig att kontakta hans mor, som
han anger med övriga personuppgifter.
Det är ett sätt för denne "stalker" att senare, i händelse av att jag på hans begäran, skulle
kontaktat dessa anhöriga, att beskylla mig för valfria och godtyckliga brott.
Jag visste ingenting om TS familj, annat än att han sågs i sällskap med ett barn, som senare
skulle av TS i ca 300 artiklar beskrivas som hans "son".
TS har utnyttjat sin son i säkert 1000 inlägg på internet.
Nedan hotas jag också med "Deanne Mannelid", en cheföverläkare och psykiatriker...

"
28 aug 2013
Tror du kan få vård i Norrtälje. De har en stor vårdindustri där, med socialförvaltningen som nav. Du behöver hjälp av psykiatrin. Om du hade haft självinsikt och varit mottaglig för vård så hade du kanske kunnat leva ett värdigt liv, istället för att bli stalker. Socialchefen i Norrtälje kan säkert guida dig: soren.fredriksson@norrtalje.se . Eller om IW vill hjälpa dig. Du har hennes mailadress och telefonnummer.

Jag är inte nöjd med din redovisning av samtalen med Danderyds socialtjänst och IW. Du har i tidigare inlägg, 2011, varit tydligare på den

punkten. Du behöver läsa igenom det igen, försöka minnas, kanske ringa IW och be om hjälp(?).

Skälet att jag tycker att du kan kontakta mina anhöriga är att jag tycker transparens är bra. Du påstår väldigt många saker om mig och andra som används
av IW på hennes arbetsplats på socialtjänsten i Norrtälje och i övrigt.
Vi kan säga så här: jag har för avsikt att stämma dig inför Norrtälje tingsrätt. Jag kommer att försöka få dig utlämnad från Colombia, jag tänker se till att
du träffar ansvarig personal på polisen och socialtjänsten i Norrtälje. Jag tänker se till att din pension dras in, eller inte betalas ut. Jag tänker se till
att deanne Mannelid får ta hand om dig, i en säker miljö.

MEN, om du skriver koncist och detaljerat vad du sagt till IW och socialtjänsten i Danderyd ELLER ringer till ett antal personer och reder ut vad du sagt

och gjort, då släpper jag det hela.

Jag vill att du ringer följande personer: IW eller NS, MK eller GL, Sören Fredriksson eller Catarina Odenberg.

Om du drar till strå till stacken så lämnar jag dig ifred, annars drar jag igång de processer jag nämnt ovan.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hej,
här har du telefonnummer till berörda personer:

IW: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

NS: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

GL:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

MK: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ring nu, så försöker vi lösa situationen på ett bra sätt.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in