Citat:
Ursprungligen postat av
Krokofil
Han blandade förmodligen ihop bostaden med arbetslägenheten.
Ja, det stämmer. CGÖ har ju hela tiden hävdat att han åkte hem från sjukan. Han uppger också haft flera besök under dagen (vilket styrks av dom som han påstrå besökt honom).
Om besöken skedde i hemet eller arbetslägenheten vet jag inte.
Var CGÖ hemma på söder hela kvällen så faller ju i alla fall delar av mina idéer om hur mordet kan ha gått till.
Nu finns det i och för sig en taxi-chaffis som påstår att han skjutsade CGÖ + en annan gubbe från ett gathörn malmskillnadsgatan och någon mer gata (precis i krokarna av David Bagares) bara 4-5 minuter efter mordet. Haken är bara det att taxichaffisen klämmer ur sig detta nästan 2,5 år efter mordet då dom stora kvällstidningarna publicerat bilder på CGÖ. Så det vittnesmålet får man nog ta med en skeppslast salt... Har man skjutsat någon från området nära ett statsminstermord 4-5 minuter efter mordet så ringer man väl snuten dagen därpå, senast.
Jag kommer dock snart att läsa ett par böcker jag har beställt där detta tas upp, då får jag väl se vad som framkommit. Jag orkar inte sitta och läsa igenom polisförhören med CGÖ nu. Jag har dom servern någonstans. Senare i kväll kanske.