Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-06-22, 07:56
Medlem
weirdbeatss avatar
Jag har länge haft psykiska problem som uppdagade år 2005 när jag "gick in i väggen"(hatar det uttrycket) efter att stressen i skolan(högskola) blivit för mycket och jag började med amfetamin för att palla med. Jag har hela livet, eller sedan jag kom upp i tonåren haft extrema upp och nedgångar i humöret, som jag förstått varit ganska extrema om man jämför med mina vänner.

Efter detta gick jag in i ett slags dimma, där jag hade konstant extrem existentiell ångest. Det var som en fortskridande panikångest, vilket gjorde att jag knappt kunde sova eller äta. Det värsta gick ju över efter ett tag när jag lärde mig att alkoholen effektivt tog bort de här tankarna. Efterhand blev mina svängningar värre och ännu värre när jag började festa hårt och ta droger som hasch, amfetamin, extasy. Tog även DXM några gånger trots en snedtripp tidigare.

Mitt liv har sedan dess varit en konstant nedåtgående spiral med ångest, depressioner och perioder av missbruk och även fysiska beroenden. Jag har sårat min familj gång på gång på gång. Åkt in på psyket 6 gånger och spenderat mycket tid på behandlingshem perioden 2007-2011.

Sedan lyckades jag få hyfsad styr på läget, men mitt hopp om att allt skulle bli bra en dag samt mina drömmar som varit stora och höll mig flytande började dala. Nu har jag haft sådana där temporära skitjobb som man får om man är sjuk och behöver "arbetsträna", som att jag inte visste hur man arbetar som faktiskt jobbat litegrann. Borde heta något annat… Självförtroende botten… Självkänsla botten…

Eftersom mina föräldrar inte klarade av mitt missbruk har det blivit att jag avhållit mig från att ta saker så länge som möjligt. Blivit 1-2 ggr i månaden, men eftersom jag inte har så mycket att leva för har detta varit nån slags tröst att åtminstone nån gång i månaden glömma mitt liv och alla jag sårat och allt det tragiska med det.

Sedan dog min mor, min morbror och min systers pojkvän på mindre än ett år, vilket har förvärrat situationen. Började med att skjuta amfetamin i höstas och höll på med det ett tag. Därefter har jag nästan börjat gotta mig i min självdestruktivitet och hejat på den. Det har blivit många egentligen, tragiska inlägg i drogforumen med många glade smileys o sådär.

Nu till vändnigen:

Självmord har för mig aldrig känts som en möjlighet, eftersom jag är rädd för olika saker när det gäller den. Man vet ju inte vad som händer o.s.v. Helvetet kanske finns och det vore ju inte så jävla najs direkt. Men nu senaste dagarna har jag funderat på olika sätt att göra det, det är mest griserierna som skrämmer mig nu samt praktiska saker som att hur långt man måste trycka ner ett rakblad genom senorna på handlederna och sådär. Samtidigt skuldkänslor till max. Går ju till psykolog, men vill inte att hon ska vidarebefodra information till min psykiater som kan få för sig vad fan som helst.

Vad ska jag göra för att komma ur det här? Finns det något krisnummer man kan ringa, för jag orkar knappt längre.

MVH
Citera
2014-06-22, 08:45
Medlem
Känner med dig. Även fast jag inte känner dig. Det beror nog på att jag brottats med helvetiska existensiella problem och drogproblem till och från själv. Men jag har alltid hittat ut ur dimman igen.
Det kan du göra också. Du verkar vettig och du klarar detta!
Och ja, kanske blir man straffad i nästa liv om man tar livet av sig? Du finns av en anledning!
Kram

Här finns ett par journummer du kan ringa.
(FB) Här söker du hjälp (Uppdaterad med fungerande länkar och aktuella telefonnummer)
Citera
2014-06-22, 09:26
Medlem
Spackelackans avatar
Du har inte funderat på om du möjligen lider av manodepressivitet? Finns bra hjälp att få isof som inte inkluderar en massa narkotika.
Citera
2014-06-22, 14:36
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Du har inte funderat på om du möjligen lider av manodepressivitet? Finns bra hjälp att få isof som inte inkluderar en massa narkotika.
Jo, jag äter medicin mot det, Lamictal
Citera
2014-06-22, 14:37
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Känner med dig. Även fast jag inte känner dig. Det beror nog på att jag brottats med helvetiska existensiella problem och drogproblem till och från själv. Men jag har alltid hittat ut ur dimman igen.
Det kan du göra också. Du verkar vettig och du klarar detta!
Och ja, kanske blir man straffad i nästa liv om man tar livet av sig? Du finns av en anledning!
Kram

Här finns ett par journummer du kan ringa.
(FB) Här söker du hjälp (Uppdaterad med fungerande länkar och aktuella telefonnummer)
Tack för dina ord
Citera
2014-06-23, 07:41
Medlem
weirdbeatss avatar
Håller på att bli fullständigt galen. Ledsen som fan och har obeskrivlig ångest. Tankarna bara spinner, vill bara ringa akut, men har droger i kroppen(från ett tag sedan) som kan detekteras. Vill bara dö nu.
Citera
2014-06-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Håller på att bli fullständigt galen. Ledsen som fan och har obeskrivlig ångest. Tankarna bara spinner, vill bara ringa akut, men har droger i kroppen(från ett tag sedan) som kan detekteras. Vill bara dö nu.

Hur är det nu?
Citera
2014-06-23, 20:18
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRA516
Hur är det nu?
Det är ok för tillfället, fick en karta Stesolid av en kompis, så nu är den akuta ångesten borta. Inte mycket livsglädje direkt å andra sidan….

Får hoppas att det blir lättare att härda ut i morgon om jag bara får sova lite. Ska kanske också träffa en gammal vän och ta en fika, så det kanske får mig på bättre tankar.
Senast redigerad av weirdbeats 2014-06-23 kl. 20:25.
Citera
2014-06-23, 20:25
Medlem
Citat:
Det är ok för tillfället, fick en karta Stesolid av en kompis, så nu är den akuta ångesten borta. Inte mycket livsglädje direkt å andra sidan….

Skönt att du fått borta det akuta. Har själv upplevt en av mina värsta ångestattacker idag som satt i i timmar, stes hjälpte inte. Har inte heller mycket livsglädje, svårt att ta mig genom och för den mesta. Hoppas du lyckas må bättre snart!
Citera
2014-06-23, 20:59
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRA516
Skönt att du fått borta det akuta. Har själv upplevt en av mina värsta ångestattacker idag som satt i i timmar, stes hjälpte inte. Har inte heller mycket livsglädje, svårt att ta mig genom och för den mesta. Hoppas du lyckas må bättre snart!
Helt sjukt vad fort det gick, från att vara hyfsat stabil och känna mig normal till att bli översköljd av tankar på döden, verkligheten och skit. Griper typ alla tillfällen att göra triviala saker för att slippa tänka på skiten om du fattar.
Citera
2014-06-23, 21:20
Medlem
weirdbeatss avatar
Bombade 300-400mg MT-45 nyss, får se om det gör mig lite gladare. Lär ju vara lugnt då jag bara tagir 5 stes. Fan att det alltid ska bli såhär…
Citera
2014-06-23, 22:13
Medlem
Citat:
Helt sjukt vad fort det gick, från att vara hyfsat stabil och känna mig normal till att bli översköljd av tankar på döden, verkligheten och skit. Griper typ alla tillfällen att göra triviala saker för att slippa tänka på skiten om du fattar.

Bra att du orkar ta dig för nåt för att slippa tänka, jag låser istället mig i min ångest och ligger bara i sängen och försöker fly från allt. Vilket såklart triggar ångesten men jag klarar inget. Efter en massa andra ångest besvär idag låg jag tillslut i sängen med hjärtklappning, tryck över bröstet och det var jobbigt att andas. Vet att jag borde gått upp och försöka skingra tankarna men det gick inte. Vad hittar du på för saker för att skingra dina tankar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in