Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 02:15
Medlem
Adonirams avatar
Ett inte alltför ovanligt midsommar/alkoholmord skulle jag tro.

Mgm verkar vara våldsfixerad - hot mot tjänsteman i så unga år, slagsmålsgrupper, en våldsvänstergrupp (finns kopplingar till revfront, Örebro är ju ett näste?), och en facebook-id som förefaller hylla den svarte krigsförbrytaren Kony - känd för våldtäktstaktik.

Anhållen med sannolika skäl. Troligt mord, han ende på platsen? Han blir häktad med stor säkerhet, finns en död kropp är det väldigt lätt att bli inlåst åtminstone till obduktionen är klar, och är det våld som är tydlig dödsorsak och hon inte tagit annat än de vanligaste drogerna ska det väl inte ta mer än en vecka.
Senast redigerad av Adoniram 2014-06-22 kl. 02:21.
Citera
2014-06-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har ju inte framkommit så mycket än men magkänslan säger att snuten har rätt snubbe och att han kommer att sitta häktad fram till rättegång och sen blir det förhoppningsvis minst tio år för dråp. Kommer han undan med vållande blir det ju bara 2-3 år. Tack vare dunsarna i väggarna så tror jag det blir svårt att få det till någon form av olyckshändelse iaf så vi får hoppas på ett ordentligt långt straff som förhoppningsvis kan avskräcka andra idioter att göra samma sak.

Jag är tveksam, både BO och GM verkar varit skötsamma unga människor. GM ropade på hjälp innan han ringde snuten. Dunsarna är någonting som en granne berättat om och jag vet hur mycket man ska tro på sånt. Som jag ser är det avgörande vad BO dog av. Om hon inte dog av naturliga orsaker, typ epilepsi, allergi etc, inte gjorde självmord eller råkade för olycka och om ingen annan än hon och GM fanns i lägenheten när hon dog är nog GM rökt. Men som du säger kan det också varit dråp eller vållande till annans död.
Senast redigerad av nantale 2014-06-22 kl. 02:24.
Citera
2014-06-22, 02:30
Medlem
Nån som hört nåt mer om de där 5-8 personerna som sägs ha varit på samma gata och festat? Känns inte som att polisen skulle fråga efter dem om det inte var nåt som hade stor betydelse för utredningen. Hade de efterfest hos henne? Kan den misstänkte GM skydda dem? Ingen som har koll på vem eller vilka hon umgicks med den natten? Och vart var föräldrarna?
Citera
2014-06-22, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0REVER
Nån som hört nåt mer om de där 5-8 personerna som sägs ha varit på samma gata och festat? Känns inte som att polisen skulle fråga efter dem om det inte var nåt som hade stor betydelse för utredningen. Hade de efterfest hos henne? Kan den misstänkte GM skydda dem? Ingen som har koll på vem eller vilka hon umgicks med den natten? Och vart var föräldrarna?

Det är ju möjligt att sällskapet på 5-8 pers gick förbi nere på gatan när mannen i lägenheten ropade på hjälp ut genom fönstret. Det kan ha varit han själv som bett polisen försöka få tag på dem. Om de existerar.
Citera
2014-06-22, 02:54
Medlem
Eftersom de befann sig till 5-8 personer i lägenheten och den misstänkte är gripen misstänkt för
mord eller dråp, och de gick så snett att denna snälla tjej(vad jag hört, jag bor i Örebro)
miste livet, jag tror han kommer berätta vilka som befann sig i lägenheten och dem kommer bli hämtade till förhör och sanningen kommer då komma fram troligen.
Senast redigerad av phiilevirre 2014-06-22 kl. 03:02.
Citera
2014-06-22, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oocean
Andr*as Forsb*rg som nämns i tråden förekommer på Lexbase i ett brottsmål.

Någon som kan bekräfta vad för brott han begått tidigare?
Citera
2014-06-22, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCrescendo
Någon som kan bekräfta vad för brott han begått tidigare?
skulle gissa på rnk eller något dylikt
Citera
2014-06-22, 03:33
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han är svensk medborgare och kan inte utvisas. Verkar inte vara en badboy heller.

Nej, han verkar vara världen underbaraste, förutom det att han mördade en tonåring...
Citera
2014-06-22, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker

2. misstänkt mord = en händelse, dvs inte en person, där man misstänker att det kan vara mord. Om det inte klart framgår av kroppen, vilket det uppenbarligen inte gjort i det här fallet för då hade man inte misstänkt mord utan vetat att det var mord. Förstår du skillnaden mellan att veta och att misstänka?

Det måste kallas för misstänkt mord tills dom fälls. Ex: Hittas nån med en kula i huvudet så kommer det fram att det var nån som rengjorde sin pistol- så domen blir vållande till annans död. Då är det inte mord även om det såg så ut. Därför måste det alltid kallas misstänkt till dom fälls.
Deal with it!
Citera
2014-06-22, 05:48
Medlem
Finns det nån bild på negern?
Citera
2014-06-22, 05:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske
Finns flera på hans facebook som länkades till ett par sidor bakåt.
Ser att han gillar kärringen som tårtaded Jimmie Åkesson så det kan inte stå helt rätt till hos AF.
Citera
2014-06-22, 06:39
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske

http://ladda-upp.se/files/2014/b106962.png

Misstänkte gärningsmannen Andr*as Forsb*rg *=e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera