Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
.
Jag har till och med varit med om en flykting från Somalia som blivit stympad och hade jätteproblem med sitt underliv men som ändå frågade socialen om hon kunde få ta med sig sin dotter hem och utföra det med pengar som hjälp från sosialen. Socialen anmälde kvinnan och tog barnet ifrån henne.
Jag frågade kvinnan hur i helvetet hon kunde ens tänka tanken att vilja utsätta sin egen dotter för samma sak?
Hon kallade mig RASIST. Jaha! OCH Du är fortfarandeen komplett galen kvinna och vidrig mot ditt eget barn. Då kan du gärna få kalla mig rasist sa jag.
goran744!
Ta ett djupt andetag, varva ner och läs mitt inlägg i lugn och ro.
Lider med dig. Uppriktigt.
Jag är övertygad om att flertalet antifeminister här står på din sida i detta. Jag är också övertygad om att desamma förstår komplexiteten i det du beskriver.
Ingen här är speciellt förtjusta i mediadrevet, så där delar vi din uppfattning.
Men många upplever F! som en del av mediaetablissemanget då bägge i nåt slags samförstånd bedriver klappjakt på cis-män av anledningar som jag inte vill fördjupa mig i att spekulera om. Det handlar dock om makt och att framställa sig som högrestående.
Att hetsa mot skitsaker som tjejpizza, vita män på cykelbanan, män som sitter med benen isär, bikiniannonser mm bidrar inte till ett konstruktivt klimat.
Att se "feminister" dödshata cis-män (och 8-åriga pojkar) mm på twitter gör ingen glad. Var finns det konstruktiva i det?
Jag tror inte F! skulle anklagas för att vara rasister om de kritiserade könsstympningen. Kulturrelaterat våld har ju tidigare diskuterats, t ex s k hedersmord.
Skulle de anklagas för rasism? Bara bra, för då kan de ta den fajten och säkerligen vinna den för det är inte frågan om rasism. Sverige skulle bara må bra av att debattera invandringen. Det gör man i andra länder. Allt har en fram- och en baksida och man måste kunna prata om det.
För att återgå till ditt exempel: Kärringen hade bara rasistkortet att ta till (i sin situation som för henne säkert var pressande) - varför ge henne ett kort hon kan spela ut. Kände hon sig utsatt för rasism? Det är hennes problem, jag anser dock att dotterns problem är värre!