Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Vilken tidning? Du får gärna länka, tack!

http://www.expressen.se
Citera
2014-06-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Ok tackar.

När inträffade detta?

2011.
Citera
2014-06-22, 01:08
Medlem
Andreas Forsberg som tydligen enligt familj och vänner (låter det inte alltid så?) är världens goaste gillar bland annat följande sidor på facebook: Hood Fights, Only Streetfighting, Tårtkvinnan samt Gangstas and Hoes.

Jo, verkar vara en svärmorsdröm. Helt klart.
Hoppas på ett par års volta för idioten + utvisning.

Så går det när kvinnor dras till badboys istället för oss snälla människor som inte ens gör en fluga förnär. Så är det.
Citera
2014-06-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Kan någon beställa hans dom på Lexbase? Vore intressant

Vem är "han"?

Är det här misstänkt GM? https://www.facebook.com/*nclekonyforpresident

* = u
Citera
2014-06-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jo jag kan läsa svenska utan nämnvärda svårigheter, dessutom är jag en smula bekant med terminologin inom rättsväsendet. Så vad påstår du dig ha skrivit som jag inte förstår?

Edit: Inte för att jag gillar AB men t. o. m. de har fått det rätt:

Jag ska försöka förklara på dagisnivå så kanske kanske du kan förstå.

1. misstänkt gärningsman = någon man tror har begått någon form av brott

2. misstänkt mord = en händelse, dvs inte en person, där man misstänker att det kan vara mord. Om det inte klart framgår av kroppen, vilket det uppenbarligen inte gjort i det här fallet för då hade man inte misstänkt mord utan vetat att det var mord. Förstår du skillnaden mellan att veta och att misstänka?

Det jag skrivit om är nummer 2. Du tjatar på om nummer 1 som inte har med "misstänkt mord" att göra utan om "misstänkt person". Två HELT OLIKA saker.

Förstår du nu????? Den "smula" du vet om rättsväsendet hade du inte ens klarat en vecka på JIKen med.
Citera
2014-06-22, 01:17
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubAdvantage
Andreas Forsberg som tydligen enligt familj och vänner (låter det inte alltid så?) är världens goaste gillar bland annat följande sidor på facebook: Hood Fights, Only Streetfighting, Tårtkvinnan samt Gangstas and Hoes.

Så går det när kvinnor dras till badboys istället för oss snälla människor som inte ens gör en fluga förnär. Så är det.

Utvisning lär det inte bli då niggern har svenskt medborgarskap.
Citera
2014-06-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SubAdvantage

Han är svensk medborgare och kan inte utvisas. Verkar inte vara en badboy heller.
Citera
2014-06-22, 01:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
2. misstänkt mord = en händelse, dvs inte en person, där man misstänker att det kan vara mord. Om det inte klart framgår av kroppen, vilket det uppenbarligen inte gjort i det här fallet för då hade man inte misstänkt mord utan vetat att det var mord. Förstår du skillnaden mellan att veta och att misstänka?

Det jag skrivit om är nummer 2. Du tjatar på om nummer 1 som inte har med "misstänkt mord" att göra utan om "misstänkt person". Två HELT OLIKA saker.
Juridiskt sett är det misstänkt mord ända tills dom faller. Tidningarna skriver oftast rätt men inte alltid. Det spelar alltså ingen roll om du står och pepprar folk fulla med bly mitt på ljusa dan, det är ändå bara misstänkt mord tills dom faller. Finns en massa annat som kan dömas. I detta fallet finns hela skalan från frikänd till mord, även om snuten kallar det misstänkt mord just nu.
Citera
2014-06-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Juridiskt sett är det misstänkt mord ända tills dom faller. Tidningarna skriver oftast rätt men inte alltid. Det spelar alltså ingen roll om du står och pepprar folk fulla med bly mitt på ljusa dan, det är ändå bara misstänkt mord tills dom faller. Finns en massa annat som kan dömas. I detta fallet finns hela skalan från frikänd till mord, även om snuten kallar det misstänkt mord just nu.

Är AF häktad, eller bara anhållen. Om han endast är anhållen så kan vi faktiskt inte ens prata om någon framtida dom ännu.
Citera
2014-06-22, 01:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är AF häktad, eller bara anhållen. Om han endast är anhållen så kan vi faktiskt inte ens prata om någon framtida dom ännu.
Det är nog väldigt sällan som någon häktas på en helg. Det är ju därför som åklagaren har tre dygn på sig att begära den anhållne häktad så gissningsvis senast tisdag kl 12.00 måste han begäras häktad eller släppas.
Citera
2014-06-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är nog väldigt sällan som någon häktas på en helg. Det är ju därför som åklagaren har tre dygn på sig att begära den anhållne häktad så gissningsvis senast tisdag kl 12.00 måste han begäras häktad eller släppas.

Vad tror du. Kommer han att häktas eller släppas.
Citera
2014-06-22, 02:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad tror du. Kommer han att häktas eller släppas.
Det har ju inte framkommit så mycket än men magkänslan säger att snuten har rätt snubbe och att han kommer att sitta häktad fram till rättegång och sen blir det förhoppningsvis minst tio år för dråp. Kommer han undan med vållande blir det ju bara 2-3 år. Tack vare dunsarna i väggarna så tror jag det blir svårt att få det till någon form av olyckshändelse iaf så vi får hoppas på ett ordentligt långt straff som förhoppningsvis kan avskräcka andra idioter att göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in