Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-21, 22:04
Medlem
Kan någon beställa hans dom på Lexbase? Vore intressant
Citera
2014-06-21, 22:04
Medlem
AussieRedMans avatar
Verkar vara en bra kille, tyder på olyckshändelse av ngn slag därav han rop på hjälp genom fönstret.
Citera
2014-06-21, 22:05
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Kan BO familj hämnas på killen i framtiden? De är ju bosnier och vissa har svårt att släppa en sådan sak. Jag skulle förstå familjen om de hämnas sin oskyldiga 18 åriga dotter.

Vad har deras bosniska ursprung med saken att göra? Du tror inte att det är lika svårt att släppa att ens dotter blivit mördad även om man inte är bosnier? I vilket fall som helst är sådana hämndaktioner ovanliga i Sverige, och det ligger med största sannolikhet ganska många år fram i tiden tills de över huvud taget kan göra något.
Citera
2014-06-21, 22:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Om jag var 19 år igen och min vän får en allergireaktion och inte kan andas kan du fethajja att jag kommer att dunka hen i såväl vägg som golv i hopp om att hen vaknar till liv igen och får luft!!!

Att dunka allergiker med andningssvårigheter i golv och väggar är en dålig idé. Det fattar även en 19-åring. Med tanke på att polisen hänvisar till omständigheter på plats så kan vi nog släppa allergiteorin.
Citera
2014-06-21, 22:06
Medlem
Killen är inte något annat än svensk. Hans mamma är inte svensk men en halvsvensk uppvuxen och som gått hela sin skolgång i Sverige är svensk. Ska någon utvisas så är det inavlade människor som inte ser skillnaden i det. En helt vanlig gullig unge på den tiden han gick i grundskolan.

Midsommar är en helg som i alla år slutat med mord pga fylla, jäkligt svenskt beteende faktiskt.
Citera
2014-06-21, 22:09
Bannlyst
Kan dom ha haft strypsex och det har gått fel? Då räknas det väl som dråp?
Citera
2014-06-21, 22:09
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis

Majoriteten av domarna är ju trafikförseelser så jag chansar inte på att betala 60kr och få någon skit dom. Regga dig själv och kolla upp saken.
Citera
2014-06-21, 22:10
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Varför beställer du den inte själv?
Citera
2014-06-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Vad har deras bosniska ursprung med saken att göra? Du tror inte att det är lika svårt att släppa att ens dotter blivit mördad även om man inte är bosnier? I vilket fall som helst är sådana hämndaktioner ovanliga i Sverige, och det ligger med största sannolikhet ganska många år fram i tiden tills de över huvud taget kan göra något.

Ursprungen har självklart betydelse. Eftersom de kommer från ett krigshärjad område där våld var vanligt så har det betydelse. Samt att det inte är ovanligt att blodshämnd på balkan, där släkt och vänner kan hetsa till familjen till hämnd.
Självklart kan även en hederlig lugn svensson hämnas en mördad dotter.
Citera
2014-06-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
Han finns med i Lexbase iaf

Hot mot tjänsteman. En polis vid namn Aro. Samhällstjänst och böter om jag inte minns fel.
Citera
2014-06-21, 22:44
Medlem
Citat:
Hot mot tjänsteman. En polis vid namn Aro. Samhällstjänst och böter om jag inte minns fel.

Ok tackar.

När inträffade detta?
Citera
2014-06-21, 22:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nähä, du klarade inte av att läsa svenska. Suck! Du har helt enkelt inte förstått vad det är jag skrivit.

Jo jag kan läsa svenska utan nämnvärda svårigheter, dessutom är jag en smula bekant med terminologin inom rättsväsendet. Så vad påstår du dig ha skrivit som jag inte förstår?

Edit: Inte för att jag gillar AB men t. o. m. de har fått det rätt:
Citat:
– Hon var en lugn tjej, vi har ingen aning alls om vem killen kan vara, säger vännen och syftar på den man född 1994 som är anhållen misstänkt för mordet.
Senast redigerad av DreamTwister 2014-06-21 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in