2014-06-22, 01:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Då får du gärna förklara för mig hur du menar.

Nu tycker media dock om F! så skulle de uttala sig så skulle media skriva om det. Resten av ditt inlägg är mest svammel och floskler.

Ja men det är ju bra att du svamlar och flosklar med mig o då.
Hur kan du påstå att Media älskar feministerna?
Medier pratar alltid om det som är i ropet liksom och inte av kärlek.
När medierna har torka i sina nyheter så kommer MÖRDARBAKTERIERNA och livsfarliga SVININFLUENSOR fram igen.
Herregud media vet exakt hur de skall både tysta oss och skrämma oss och få oss alla att tänka lika.
De skriver ungefär 5% rätt. Sedan är allt annat vinklat och väl genomtänkt
Citera
2014-06-22, 01:03
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja men det är ju bra att du svamlar och flosklar med mig o då.
Hur kan du påstå att Media älskar feministerna?
Medier pratar alltid om det som är i ropet liksom och inte av kärlek.
När medierna har torka i sina nyheter så kommer MÖRDARBAKTERIERNA och livsfarliga SVININFLUENSOR fram igen.
Herregud media vet exakt hur de skall både tysta oss och skrämma oss och få oss alla att tänka lika.
De skriver ungefär 5% rätt. Sedan är allt annat vinklat och väl genomtänkt
Att de skriver om annat än feminism betyder inte att de hatar feminism. Media i Sverige är väldigt positiva till F! och feminism överlag. Väldigt sällan som feministkritiker får yttra sig i etablerade media.

Ju mer jag läser av vad du skriver desto mer övertygad blir jag att du antingen är berusad eller mycket trött. Är det verkligen lämpligt att debattera på Flashback då? Drick ett glas vatten och gå och lägg dig.
Citera
2014-06-22, 01:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Om jag hade flytt från ett land, eller område, på grund av våld, vidriga yttringar, såsom stympningar av barn, etc etc, så hade jag snarast blivit oerhört besviken om inte landet jag flytt till tagit starkt avstånd från vidrigheter jag hoppats lämna bakom mig.
Du gör antagandet att invandrare från vitt skilda kulturer har ett intresse av att inlemma sig i det svenska samhället. Vi har tidigare sekel sett emigranter från Västeuropa kolonisera hela världen och de tog med sig sin egen kultur, sitt eget rättssystem, sin egen teknologi och sitt eget språk. Det är mer än lovligt narcissistiskt av oss att antaga att invandrare ser vårt samhällsskick som lika överlägset som vi ansåg koloniernas samhällsskick vara underlägset. Även när de sista av oss som debatterar här ikväll har dött så kommer vi fortfarande ha kvinnlig könsstympning som en naturlig del av det svenska samhället. Allt bättre sjukvård kommer dessutom göra ingreppet allt mindre farligt. Vi ser idag tatueringar som någonting naturligt, vad säger att vi inte om 50 år kommer se könsstympning som någonting naturligt?
Citera
2014-06-22, 01:11
Medlem
goran744s avatar
Alla människor från andra länder som gör saker i Sverige som är förbjudet enligt vår Svenska lag skall kastas ut ur landet med omedelbar verkan.
Här skall vi vara starka och visa att STOPP OCH BELÄGG.
Alla de som utfört detta skall bort från vårt land.
De får fortsätta med sin tradition på hemmaplan tills deras lands styre börjar förbjuda och straffa den handlingen.
I Australien blir du inte ens insläppt om du har gjort något kriminellt.
Citera
2014-06-22, 01:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Att de skriver om annat än feminism betyder inte att de hatar feminism. Media i Sverige är väldigt positiva till F! och feminism överlag. Väldigt sällan som feministkritiker får yttra sig i etablerade media.

Ju mer jag läser av vad du skriver desto mer övertygad blir jag att du antingen är berusad eller mycket trött. Är det verkligen lämpligt att debattera på Flashback då? Drick ett glas vatten och gå och lägg dig.
7
Jag är nykterist och det är svårt att bli full på vatten och mjölk.
Titta på dig själv. Är du en skicklig debattör?
Jag skriver som jag vill skriva och har du problem med det så är det också ditt problem.
Jag kallar aldrig någon för idiot eller något här inne eller hånar skrift eller stavfel.
pratar om saken alltid istället. Just nu om stympning och media och feminister och kravet från män att feministerna ska styra upp allt
Citera
2014-06-22, 01:34
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Du gör antagandet att invandrare från vitt skilda kulturer har ett intresse av att inlemma sig i det svenska samhället. Vi har tidigare sekel sett emigranter från Västeuropa kolonisera hela världen och de tog med sig sin egen kultur, sitt eget rättssystem, sin egen teknologi och sitt eget språk. Det är mer än lovligt narcissistiskt av oss att antaga att invandrare ser vårt samhällsskick som lika överlägset som vi ansåg koloniernas samhällsskick vara underlägset. Även när de sista av oss som debatterar här ikväll har dött så kommer vi fortfarande ha kvinnlig könsstympning som en naturlig del av det svenska samhället. Allt bättre sjukvård kommer dessutom göra ingreppet allt mindre farligt. Vi ser idag tatueringar som någonting naturligt, vad säger att vi inte om 50 år kommer se könsstympning som någonting naturligt?
Det är inte sjukvården som utför övergreppen...eller menar du att det är ok med könstympning med anledning att den svenska vården är så bra att flickorna överlever om dom söker vård?
Citera
2014-06-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

Du menar att dom som kommer inte är flyktingar, utan bara hänsynslösa kolonisatörer och att det med det konstaterandet i gott minne kommer att gå för oss som det gjort för indianerna i nordamerika?

Jag vägrar tro att någon som säger sig inse att könsstympning blir en naturlig del av sverige inbillar sig att det samhället kommer att kunna erbjuda allt bättre sjukvård.

Vad gäller tatuering, så kan du ju prova att begära av en tatuerare att det görs med tvång på din fyraåring. Lycka till vid mötet med sos.
Citera
2014-06-22, 01:51
Medlem
Fojoss avatar
Citat:

Könsstympning i Sverige av denna skala är dock inget som hör till vanligheterna.

Hur vet vi det? Mörkertalet är troligtvis extremt.
Citera
2014-06-22, 01:54
Medlem
Konstig tråd. Tråden är full av de som har hittat ett svepskäl till att stoppa invandringen.
Om de skickas hem till sina hemländer, då skulle alltså problemet vara löst?

Det här skedde på en religös friskola. Borde vi inte fundera på vad friskolor och
i synnerhet religösa har att göra. Det är skolplikt till 16 år. Och skolor betalas av
skattemedel. Borde vi inte fundera om friskolor skulle läggas ned?. Åtminstone
för barn som har skolplikt och är tvingade att gå i skola
Citera
2014-06-22, 02:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Behöver du verkligen inte tacka för.

1. vänd på steken och tänk in dig i situationen att du var invadnrare med vår kultur till muslimskt land, hade du velat att muslimsk politiskt ideologi hade gått in och starkt kritiserat västerländska mäns beteende i något..vad det nu kan vara. kanske västerländska mäns klädsel, sexuella beteende eller något annat.

2. Äsch nu är du larvig...var en liknelse där det som jämfördes var graden av självklarhet, inte brottet i sig.
Jo, för att du svarade på ett seriöst sätt (för en gångs skull... )

1) Men är det inte så det funkar (utom när vi marscherat in som typ kolonisatörer)? Dessutom tycker jag att våra värderingar är bättre än deras i mångt och mycket.

2) Ej en pik till dig. Däremot var din liknelse väldigt bra och talande. Trodde du skulle bli glad, men icke sa Nicke...
Citera
2014-06-22, 02:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Konstig tråd. Tråden är full av de som har hittat ett svepskäl till att stoppa invandringen.
Om de skickas hem till sina hemländer, då skulle alltså problemet vara löst?

Det här skedde på en religös friskola. Borde vi inte fundera på vad friskolor och
i synnerhet religösa har att göra. Det är skolplikt till 16 år. Och skolor betalas av
skattemedel. Borde vi inte fundera om friskolor skulle läggas ned?. Åtminstone
för barn som har skolplikt och är tvingade att gå i skola

Nej men då är problemet där det skall vara och det landets ansvar att lösa landets problem.
Jag kan säga öppet att ja det är dags att stänga porten till Sverige nu.
Vi kan inte ta emot fler.
Är det fel att säga så tycker du? Jag tycker inte det.
Jag har inga svepskäl utan kan stå för att jag tycker att det räcker nu.
Spelar ingen roll om det var en friskola. De utförde förbjudna saker med sina flickor i ett land där sådant är förbjudet.
Det tyder på att man helt enkelt skiter i vår Svenska lag och tar med sig sina problem hit som de flytt ifrån.
Hem med alla könsstympare nu, tycker jag. Sätt dem på planet hem i morgon.
Här skär vi inte i flickors underliv och då j..... skall vi visa det också.
Citera
2014-06-22, 02:14
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Så märklig syn detta.

Feminismen är den främsta ideologin som sätter fingret på manlig överordning och förtryck av kvinnor och gäller då all form av sådan. politisk, social, sexuell och ekonomiskt
Du har verksam feminism som existerar i princip alla kulturer och länder, de jobbar oftast helt olika utefter sin kultursfär och kör med olika teorier men all feminism går ut på den enkla grundprincipen lika rättighet och möjligheter för män som kvinnor. Och ja, du har även feminism inom islam.
( för de som är nyfikna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Islamisk_feminism)
Svensk feminism jobbar med de frågor som gäller specifikt för vår kultur och samhälle enligt de teorier som för stunden är den övergripande, hos oss är det just nu likhetsfeminism, inom islamsk feminism är det inte den synen som gäller, vilket svenska feminister försöker respektera.
Men kristendom visar ni ingen respekt för, era fega hycklande avskum.

Citat:
Könsstympning, tvångsgifte, hederskultur you name it..alla företeelser som inte ingår i vår kultur och vars uttryck oftast är olagligt och brottsligt här. End of story. När sådant dock sker som här är det alltså HELA det svenska samhället som bör reagera inte enkom feminister eller F! (som för övrigt inte ens sitter vid makten) Man kan alltså i betydligt högre grad anklaga ex. alliansen för att inte ta tag i dessa frågor, eller är inte de alls bekymrade över unga flickors väl och ve i Sverige? eller ska gruppen invnadrare ligga specifikt under feminismens ansvarsområde?
Gruppen vita svenska män ligger redan under feminismens ansvarsområde. När vita män agerar fel så är det vita mäns fel, när icke-vita agerar fel så är det helt plötsligt ALLAS fel.
Du är en vidrig hycklare och det vet du innerst inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in