2014-06-21, 23:57
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Var skrev jag detta?
(vad är det med folks läsförståelse på detta forum egentligen? Läs om!)
Citat:
1. vänd på steken och tänk in dig i situationen att du var invadnrare med vår kultur till muslimskt land, hade du velat att muslimsk politiskt ideologi hade gått in och starkt kritiserat västerländska mäns beteende i något..vad det nu kan vara. kanske västerländska mäns klädsel, sexuella beteende eller något annat.
Jag har svårt att tolka inlägget på något annat vis.
Citera
2014-06-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jag har svårt att tolka inlägget på något annat vis.

well då tolkar du helt fel.
Citera
2014-06-22, 00:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Är det inte precis det du gör själv? Skillnaden är att det handlar om ett politiskt parti som har kvinnorätt som huvudfråga inte tar upp problemen med att ett övergrepp utförts på ett stort antal unga flickor, varav många är födda i Sverige. Journalisterna stödjer allt som F! säger och gör, så att det är de som mörkar finns inte på kartan.

Folk ska bara veta hur styrda vi är av medier.
De levererar och ger det de vill ge och censurerar det som är obehagligt, obekvämt och opassande för det de vill leverera.
En liten grupp av feminister kan inte förändra varje diktatur eller varje lands patriarkala styre.
Kolla runt i världen hur man löser problemen patriarkerna emellan.
Det halshuggs, våldtas, mördas, sprängs i varje minut.
Lös de stora världsproblemen som är roten till allt skit.
Jag sitter inte ofta på mitt arsel utan är ute i striden och tjoar och hoar.
För att förändra något så måste man våga ifrågasätta någons kommentarer. Och inte bara säga ja jo så är det väl kanske.
Citera
2014-06-22, 00:07
Medlem
Citat:

Vad menar du då?
Det är ju precis det du hävdar!

I vanlig ordning så drar du till med något korkat och imbecillt och försöker sedan förneka det när du blir synad.
Citera
2014-06-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
De levererar och ger det de vill ge och censurerar det som är obehagligt, obekvämt och opassande för det de vill leverera.
En liten grupp av feminister kan inte förändra varje diktatur eller varje lands patriarkala styre.
För att förändra något så måste man våga ifrågasätta någons kommentarer. Och inte bara säga ja jo så är det väl kanske.

Men varför i helvete tjatar du om media!?

Vi andra ifrågasätter varför de rabiata och verklighetsfrånvända feministerna drar skygglapparna hårdare ner över ögonen och håller käften nu när det verkligen dyker upp något som de BORDE gapa och skrika om!
Vad är det du inte fattar!?

Annars skapar de Twitter-Faceboock-Instagramstormar för att en pizzeria har en tjejpizza eller en tidning har mage om att skriva om att en tjej ljög om en våldtäkt.
Men nu plötsligt vänder de bort blicken och kniper igen sina lättkränkta käftar, enbart för att de inte vågar kritisera "rasifierade" människor...

Patetiskt hyckleri av aldrig skådat slag!
Citera
2014-06-22, 00:20
Medlem
Utan att ha läst hela tråden. Det finns vissa svårigheter att veta hur man ska förhålla sig om man ska vara pk. Feminism handlar ju om jämlikhet och där är också religionsfrihet en viktig del av det. Samtidigt kan religion vara förtryckande, särskilt ur jämliksperspektiv. Egentligen borde man ju bara förklara hur man tycker i varje fråga, men FI vågar inte riskera missförstånd, dvs att särskilja rasism, etnicitet, religion osv, som oftast sammanbuntas. Resultatet av att man fördummar alla svenskar blir ju dessa uppenbara inkonsekvenser som säkert kan överbryggas med samtal. Men visst, FI har en agenda och ett mål, det är bara svårt att veta vad de vill få till...
Citera
2014-06-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Vad menar du då?
Det är ju precis det du hävdar!

I vanlig ordning så drar du till med något korkat och imbecillt och försöker sedan förneka det när du blir synad.

Lägg ner....jag har aldrig skrivit att man inte ska kritisera nån del av andras kulturer.
jag skrev: Inte kritisera kulturer i sin helhet.

Helhet= hela kulturen ergo alltså fritt fram kritisera delar. capische?
hedersvåld, tvångsgifte, könstympning är delar av kulturer som är brott i Sverige. ergo vi kritiserar detta beteende specidikt. Betyder dock inte att det inte kan finnas värde inom muslimska traditioner/ kulturer i sin helhet.

Läs ordentligt innan ni skriver nått trams tillbaka.
Citera
2014-06-22, 00:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Vi andra ifrågasätter varför de rabiata och verklighetsfrånvända feministerna drar skygglapparna hårdare ner över ögonen och håller käften nu när det verkligen dyker upp något som de BORDE gapa och skrika om!

Annars skapar de Twitter-Faceboock-Instagramstormar för att en pizzeria har en tjejpizza eller en tidning har mage om att skriva om att en tjej ljög om en våldtäkt.
Men nu plötsligt vänder de bort blicken och kniper igen sina lättkränkta käftar, enbart för att de inte vågar kritisera "rasifierade" människor...

Det går inte att skrika bort fitt stympning förstår du.
Och Vad vet du om vad feministerna gör mer än att du som svensk man sitter och ojar dig om stackars dig som man.: feministerna är ute efter mig hjääälp

Erkänn att det ditt intresse allt handlar om. Inte det andra. Då skulle du bli eld och lågor och se till att stoppa skiten fort som fan.
Du bryr dig bara om ditt eget skinn. Inte deras. Eller mitt
Citera
2014-06-22, 00:37
Medlem
Citat:
1. vänd på steken och tänk in dig i situationen att du var invadnrare med vår kultur till muslimskt land, hade du velat att muslimsk politiskt ideologi hade gått in och starkt kritiserat västerländska mäns beteende i något..vad det nu kan vara. kanske västerländska mäns klädsel, sexuella beteende eller något annat.

Om jag hade flytt från ett land, eller område, på grund av våld, vidriga yttringar, såsom stympningar av barn, etc etc, så hade jag snarast blivit oerhört besviken om inte landet jag flytt till tagit starkt avstånd från vidrigheter jag hoppats lämna bakom mig.
Citera
2014-06-22, 00:38
Medlem
Citat:
Det går inte att skrika bort fitt stympning förstår du.
Och Vad vet du om vad feministerna gör mer än att du som svensk man sitter och ojar dig om stackars dig som man.: feministerna är ute efter mig hjääälp

Erkänn att det ditt intresse allt handlar om. Inte det andra. Då skulle du bli eld och lågor och se till att stoppa skiten fort som fan.
Du bryr dig bara om ditt eget skinn. Inte deras. Eller mitt

Det där var ju fullkomligt osammanhängande, ovidkommande och substanslöst...
Vad fan snackar du om!?

Du har dock rätt i en sak: Ditt skinn bryr jag mig inte det minsta om! Det finns det nog inte många som gör...
Citera
2014-06-22, 00:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Vart skall du få reda på vad feministerna gör då, om inte via medierna? Är du med på deras möten?
Ta bort dina egna skygglappar och skrik ur dig dina åsikter om allt i stället.
Vad du vill förändra och vad du tycker att är totalt snedvridet.
Jag kritiserar könsstympning och all patriarksmörja och invandrarfrågor och hedersmord med mera.
Jag har till och med varit med om en flykting från Somalia som blivit stympad och hade jätteproblem med sitt underliv men som ändå frågade socialen om hon kunde få ta med sig sin dotter hem och utföra det med pengar som hjälp från sosialen. Socialen anmälde kvinnan och tog barnet ifrån henne.
Jag frågade kvinnan hur i helvetet hon kunde ens tänka tanken att vilja utsätta sin egen dotter för samma sak?
Hon kallade mig RASIST. Jaha! OCH Du är fortfarandeen komplett galen kvinna och vidrig mot ditt eget barn. Då kan du gärna få kalla mig rasist sa jag.
Citera
2014-06-22, 00:50
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Då får du gärna förklara för mig hur du menar.
Citat:
Nu tycker media dock om F! så skulle de uttala sig så skulle media skriva om det. Resten av ditt inlägg är mest svammel och floskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in