2014-06-21, 20:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Undrar hur länge Reinfeldt får sitta kvar efter valet. Säkert kommer det en helt ny polititik efter valet.

Reinfeldt avgår på valnatten. SD runt 12-13% (kanske ända till 15%) och Fi kommer inte in i riksdagen. Detta för att valmanskåren är mer rädda om sina riksdagsröster än sina Eu-parlamentsröster. Ska vi också våga oss på en gissning att drottningen av södertörn Kvarntoft inte får hålla fler valvakor med Katitzi Pascalidou och hon America som analytiker efter den totala dikeskörningen sist.

Således kommer det trots att 22% av Södermalm röstar på Fi inte räcka till en riksdagsplats, och vi får förmodligen se valoraklet Sören Holmberg konstatera det oundvikliga. Förhandsfilmad känsloporrr till smäktande stråkar om romers utsatthet och Jobbiks stöveltramp i takt med Gyllene Gryning lär också utebli. Även feministiska djuplodande analyser av typen"ahh, men folket har röstat på... typ, Fi" lär inte heller stå som spön i backen. Och medan Holmberg konstaterar det oundvikliga kommer vi få se en tjurig Sjöstedt sitta i sminket brevid en gladare Åkesson som leder ett ungefär dubbelt så stort parti.

Vi får se om jag blir sannspådd...

Det är nästan så det är på sin plats att tacka Kvarntoft et al, för den episka demonstrationen av hur man absolut inte ska göra valbevakning. Jag är än såpass naiv att jag tror att minst någon enda på SVT skäms och således kommer hålla tokfeministerna i ett mycket kortare strypkoppel i september.
Senast redigerad av Nostradumbass 2014-06-21 kl. 20:56.
2014-06-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Reinfeldt avgår på valnatten. SD runt 12-13% (kanske ända till 15%) och Fi kommer inte in i riksdagen. Detta för att valmanskåren är mer rädda om sina riksdagsröster än sina Eu-parlamentsröster. Ska vi också våga oss på en gissning att drottningen av södertörn Kvarntoft inte får hålla fler valvakor med Katitzi Pascalidou och hon America som analytiker efter den totala dikeskörningen sist.

Således kommer det trots att 22% av Södermalm röstar på Fi inte räcka till en riksdagsplats, och vi får förmodligen se valoraklet Sören Holmberg konstatera det oundvikliga. Förhandsfilmad känsloporrr till smäktande stråkar om romers utsatthet och Jobbiks stöveltramp i takt med Gyllene Gryning lär också utebli. Även feministiska djuplodande analyser av typen"ahh, men folket har röstat på... typ, Fi" lär inte heller stå som spön i backen. Och medan Holmberg konstaterar det oundvikliga kommer vi få se en tjurig Sjöstedt sitta i sminket brevid en gladare Åkesson som leder ett ungefär dubbelt så stort parti.

Vi får se om jag blir sannspådd...

Det är nästan så det är på sin plats att tacka Kvarntoft et al, för den episka demonstrationen av hur man absolut inte ska göra valbevakning. Jag är än såpass naiv att jag tror att minst någon enda på SVT skäms och således kommer hålla tokfeministerna i ett mycket kortare strypkoppel i september.
Några gråtande sossar vill vi ha också annars blir det ingen riktig valvaka.
2014-06-21, 21:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Hur det ska gå till? Ja att F! lyckas locka tillräckligt många med sina lögner och floskler.

En stor del av deras väljare är kvinnor och jag tror att en stor del av dessa är outbildade, långtidsarbetslösa och långtidssjukskivna som tror att om Gudrun kommer in i riksdagen så kommer ett godisregn av pengar att ösas över de. I hela deras liv ha de sett samhället som skyldigt för deras situation och aldrig förstått vilket ansvar de själva har för sina liv. Den gruppen är ganska stor i samhället.

SD ligger på omkring 80000 gillare på sin facebooksida. Där skulle de kunna locka fler genom att fokusera på frågor som inte enbart rör invandring. Arbetsmarknadspolitik och företagsklimatet i Sverige är en fråga som i mina ögon är viktigare än feministernas hbqt/gay/pride-politik. Och det tror jag skulle få fler att vakna. Landsbygdspolitik, där bor en stor del av befolkningen.

Ska man ta sig längre fram och bli tredje största så kanske en liten del av fokus måste hamna bredvid invandrarfrågan.

Media kommer snart att intensifiera jakten på SD-skandaler och det kommer bli kaos i Almedalen. Provokationerna kommer att stå som spön i backen. Måtte ingen sverigedemokrat tappa besinningen och måtte inte Åkesson stå svarslös. Jag ser svarta rubriker.

Om de blir tredje största partiet så tror jag fler begåvad människor kommer att våga sig in i partiet och om allt går vägen så är SD ett salongsfähigt parti vid nästa val.
Facebook används främst av kvinnor, återigen FI har dragit åt sig merparten av sina sympatisörer redan med EU valet, SD har tvärtom fler att hämta i riksdagsvalet.
FI kan fortsätta växa men då landar de på motsvarande valresultat som i EU valet, SD kommer klättra över 10 % med råge.
Att FI skulle locka 4-5 gg fler väljare i höst är helt osannolikt.
2014-06-21, 21:54
Medlem
Kollade på Novus sista mätning inför EU-valet ( http://www.novus.se/nyheter/2014/novus-eu-väljarbarometer-24-maj-2014.aspx ) och konstaterar att det verkar som om de faktiskt kan pricka valresultatet ganska bra om de vill.
http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/rike/index.html
På samtliga partier utom SD ligger de riktigt nära Störst procentuellt fel förutom på SD är på C där de underskattar med 23%. SD underskattar de med 37%.

Känt sedan tidigare är att de driver en egen agenda mot andra institut,
http://www.svt.se/opinion/ovetenskapliga-metoder-gynnar-sd-i-opinionsmatningarna
där de hetsar konkurrenterna att vikta ner SD.

Pinsamt för dom att facit så obarmhärtigt visar på deras inkompetens/egna agenda
2014-06-21, 22:01
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Facebook används främst av kvinnor, återigen FI har dragit åt sig merparten av sina sympatisörer redan med EU valet, SD har tvärtom fler att hämta i riksdagsvalet.
FI kan fortsätta växa men då landar de på motsvarande valresultat som i EU valet, SD kommer klättra över 10 % med råge.
Att FI skulle locka 4-5 gg fler väljare i höst är helt osannolikt.

Jag hoppas verkligen det. Det vore väldigt bra om SD blev så stora att fler ansluter sig. Jag är övertygad om att det finns missnöjda politiker på riksnivå i alla partier som vill hoppa över. Kanske inte från V och MP, men bland de övriga så finns det.

Sedan att F! har många som gillar på facebook behöver inte betyda att alla dessa röstar på F!, många av de har säkert gillat både v och MP. Vilket i och för sig är katastrofalt nog.

Jag skulle vilja se fler från SD i media och då inte i samband med att de måste förklara någon tabbe eller oklokt uttalande utan helt enkelt att de lyckas framföra ett budskap som inte ens den självgode Fridolin kan motsäga. Den där förbannade Fridolin är inget annat än en förklädd marxist. Miljöpartiet var ju en gång i tiden ett blockneutralt parti och om jag minns rätt så var de mer höger än vänster. Nu är det ju en jävla lekstuga för rotlösa ungdomar i seconhand-kläder och ett förklätt kommunistparti. Hur gick det till?

Man ska inte önska någon något illa (Eller jo, det gör inget om Fridolins kärring drar och han hamnar i ekonomisk kris och börjar supa) men jag hoppas att något händer som får folk att öppna ögonen för den här gigantiska tsunamin av kompetens som väller in från MENA-länderna. En bomb vid riksdagshuset eller att någon skäggig imam placerar sprängdeg på Karl den tolfte-statyn. Det skulle ge SD ytterligare luft under vingarna.

Så tyst som det är i media om de könsstympade flickorna förvånar mig inte. Ingen, varken politiska partier eller slaskmedia vill ta tag i det då det skulle vara som att ge ett köttben till pitbullen SD.

Förvånansvärt är att inte de muslimska församlingarna går ut i media och fördömer detta då det enligt vissa kamelknullare inte är en del av islam. Dessa församlingar skulle ju verkligen ta chansen att förbättra sitt rykte. Men tystnaden bekräftar bara det vi vet: varenda jävla muslim vill skära slidan av flickorna. Om de gav fan i det så hade de inte behövt knulla kamelerna i brist på skön mus!
2014-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Så tyst som det är i media om de könsstympade flickorna förvånar mig inte. Ingen, varken politiska partier eller slaskmedia vill ta tag i det

SvD har artikel om det idag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hel-skolklass-i-norrkoping-omskuren_3677000.svd

Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-06-21 kl. 22:09.
2014-06-21, 22:44
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel

SvD har artikel om det idag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hel-skolklass-i-norrkoping-omskuren_3677000.svd

Jo jag har sett att alla tidningarna skriver om det, men det är inget riktigt ställningstagande och man hör eller läser inga kommentarer från varken politiker eller imamer. De om några skulle tjäna anseende på att uttala sig. Men som sagt, Gudrun vill inte för det betyder att hon måste fördöma dessa hon vill släpa hit och imamerna håller käften för de har alla gjort likadant på sina döttrar.
2014-06-21, 23:02
Medlem
ikaros2008s avatar
Här lyckas Aftonbladet med vad de inte vill, späda på föraktet för islamister.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19096510.ab

Islamisterna i Boko Haram är i grund och botten en stor del av det pack som vänsterpartierna vill att viu ska ta hit. Självklart förstår jag att det aldrig blir likadant här. Men vi ska passa oss jävligt noga för dessa, en långsam anpassning till dessa folkgrupper som väller in gör att vi snart har extrema situationer.

Det är även för mig en gåta hur feministerna kan vurma för dessa samtidigt som de fördömer vanliga svenska män för att de inte utnyttjar föräldraledigheten. Manshat och svenskhat. Åkesson, gör något och det snart!

Jag har jobbat i Nigeria och jag har varit i Kamerun, inte långt ifrån där Boko Haram har sitt läger. Vi vill inte ha hit dessa. Släpp in amerikanerna i Nigeria, ta till vara oljan och låt pengarna stanna i Nigeria. Det skulle kunna bli ett turistparadis.

Folket jag har jobat med från de muslimska afrikanska länderna är inte kkloka och Gudrun skulle bara veta vilken inställning de har till jämställdhet.

Jag hoppas verkligen att alla analytiker här inne har rätt och att SD blir stort.
2014-06-22, 00:54
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen det. Det vore väldigt bra om SD blev så stora att fler ansluter sig. Jag är övertygad om att det finns missnöjda politiker på riksnivå i alla partier som vill hoppa över. Kanske inte från V och MP, men bland de övriga så finns det.

Sedan att F! har många som gillar på facebook behöver inte betyda att alla dessa röstar på F!, många av de har säkert gillat både v och MP. Vilket i och för sig är katastrofalt nog.

Jag skulle vilja se fler från SD i media och då inte i samband med att de måste förklara någon tabbe eller oklokt uttalande utan helt enkelt att de lyckas framföra ett budskap som inte ens den självgode Fridolin kan motsäga. Den där förbannade Fridolin är inget annat än en förklädd marxist. Miljöpartiet var ju en gång i tiden ett blockneutralt parti och om jag minns rätt så var de mer höger än vänster. Nu är det ju en jävla lekstuga för rotlösa ungdomar i seconhand-kläder och ett förklätt kommunistparti. Hur gick det till?

Man ska inte önska någon något illa (Eller jo, det gör inget om Fridolins kärring drar och han hamnar i ekonomisk kris och börjar supa) men jag hoppas att något händer som får folk att öppna ögonen för den här gigantiska tsunamin av kompetens som väller in från MENA-länderna. En bomb vid riksdagshuset eller att någon skäggig imam placerar sprängdeg på Karl den tolfte-statyn. Det skulle ge SD ytterligare luft under vingarna.

Så tyst som det är i media om de könsstympade flickorna förvånar mig inte. Ingen, varken politiska partier eller slaskmedia vill ta tag i det då det skulle vara som att ge ett köttben till pitbullen SD.

Förvånansvärt är att inte de muslimska församlingarna går ut i media och fördömer detta då det enligt vissa kamelknullare inte är en del av islam. Dessa församlingar skulle ju verkligen ta chansen att förbättra sitt rykte. Men tystnaden bekräftar bara det vi vet: varenda jävla muslim vill skära slidan av flickorna. Om de gav fan i det så hade de inte behövt knulla kamelerna i brist på skön mus!

Jag håller helt med dig. Aldrig att man hör eller ser muslimer demonstrera eller ta parti mot det PK avfärdar som "avarter och enskilda händelser".

I min värld om vi tvingades fly till tex Kina och några svenskar betedde sig lika vidrigt mot kinesiska folket som MENA, Somlier, Balkan, zigenare gör mot vårt så skulle jag peka ut dem som förstörde för resten av oss skötsamma fortare än kvickt.

Jag tror att all den skit vi läser och ser dessa invandrare göra är accepterat i deras kultur.

Jämför med japaner. De hade för några år sedan tsunami, kärnkraftläckage och jordbävning med tusentals döda. Inga inbrott, inga stölder i butiker utan folk stod vackert i kö och väntade på sin tur att få betala. Flera av deras pensionärer anmälde sig frivilligt till dödsuppdraget att sanera i kärnkraftsanläggningarna! Se bara attityden under fotbolls-VM nu 2014. Japan förlorade en match och var utslaget. Vad gör deras fans då? Jo de stannar kvar efter match och städar läktaren där de suttit! Varför kan vi inte få en invandring med den typen av beteende?
2014-06-22, 04:07
Medlem
Citat:
Jo jag har sett att alla tidningarna skriver om det, men det är inget riktigt ställningstagande och man hör eller läser inga kommentarer från varken politiker eller imamer. De om några skulle tjäna anseende på att uttala sig. Men som sagt, Gudrun vill inte för det betyder att hon måste fördöma dessa hon vill släpa hit och imamerna håller käften för de har alla gjort likadant på sina döttrar.

Jo, jag förstår hur du menar.

Skulle inte bli förvånad om UG tar upp det i ett kommande program. Söndertrasade underliv på unga tjejer i kombination med exempelvis Fis tystnad skulle nog ge en hel del bränsle åt feminismens kritiker. Även resten av den politiskt korrekta församlingen skulle nog också få glorian på sned.

Blir faktisk ledsen när jag skriver det här. Synd om flickorna. Hoppas att förövarna får långa och kännbara straff.

Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-06-22 kl. 04:10.
2014-06-22, 04:15
Medlem
Jag tror inte det räcker med +10 % för att verkligen sätta avtryck för SD. En riktig valseger skulle vara om KD och/eller C åker ut ur riksdagen. Då kan man ju inte bara kvitta bort SD:s röster utan vidare om man ser direkta konsekvenserna för sjuklövern. Sänder ju också en tydlig signal att politiska landskapet förändras om man bidrar till att kasta ut något av de gamla. En annan intressant konsekvens är ju att SD bidrar till att M går från 30 procents-parti, där man på allvar kunnat utmana S om att vara största parti, till att nu röra sig ner mot 20 procent. I senaste United Minds hamnade M t.o.m. under 20 procent och var bara drygt 8 procentenheter före SD.
2014-06-22, 09:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag tror inte det räcker med +10 % för att verkligen sätta avtryck för SD. En riktig valseger skulle vara om KD och/eller C åker ut ur riksdagen. Då kan man ju inte bara kvitta bort SD:s röster utan vidare om man ser direkta konsekvenserna för sjuklövern. Sänder ju också en tydlig signal att politiska landskapet förändras om man bidrar till att kasta ut något av de gamla. En annan intressant konsekvens är ju att SD bidrar till att M går från 30 procents-parti, där man på allvar kunnat utmana S om att vara största parti, till att nu röra sig ner mot 20 procent. I senaste United Minds hamnade M t.o.m. under 20 procent och var bara drygt 8 procentenheter före SD.
Det viktiga är om SD blir större än Mp och på så vis kan eliminera möjligheterna för Helfel att stödja sig på Mp i olika uppgörelser.
Samma sak gäller en S regering.
Då tvingas sjuklövern göra upp över blockgränserna vilket ger missnöje i alla läger och enbart ökar tillströmningen till SD under de nästkommande 4 åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in