Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Facebook används främst av kvinnor, återigen FI har dragit åt sig merparten av sina sympatisörer redan med EU valet, SD har tvärtom fler att hämta i riksdagsvalet.
FI kan fortsätta växa men då landar de på motsvarande valresultat som i EU valet, SD kommer klättra över 10 % med råge.
Att FI skulle locka 4-5 gg fler väljare i höst är helt osannolikt.
Jag hoppas verkligen det. Det vore väldigt bra om SD blev så stora att fler ansluter sig. Jag är övertygad om att det finns missnöjda politiker på riksnivå i alla partier som vill hoppa över. Kanske inte från V och MP, men bland de övriga så finns det.
Sedan att F! har många som gillar på facebook behöver inte betyda att alla dessa röstar på F!, många av de har säkert gillat både v och MP. Vilket i och för sig är katastrofalt nog.
Jag skulle vilja se fler från SD i media och då inte i samband med att de måste förklara någon tabbe eller oklokt uttalande utan helt enkelt att de lyckas framföra ett budskap som inte ens den självgode Fridolin kan motsäga. Den där förbannade Fridolin är inget annat än en förklädd marxist. Miljöpartiet var ju en gång i tiden ett blockneutralt parti och om jag minns rätt så var de mer höger än vänster. Nu är det ju en jävla lekstuga för rotlösa ungdomar i seconhand-kläder och ett förklätt kommunistparti. Hur gick det till?
Man ska inte önska någon något illa (Eller jo, det gör inget om Fridolins kärring drar och han hamnar i ekonomisk kris och börjar supa) men jag hoppas att något händer som får folk att öppna ögonen för den här gigantiska tsunamin av kompetens som väller in från MENA-länderna. En bomb vid riksdagshuset eller att någon skäggig imam placerar sprängdeg på Karl den tolfte-statyn. Det skulle ge SD ytterligare luft under vingarna.
Så tyst som det är i media om de könsstympade flickorna förvånar mig inte. Ingen, varken politiska partier eller slaskmedia vill ta tag i det då det skulle vara som att ge ett köttben till pitbullen SD.
Förvånansvärt är att inte de muslimska församlingarna går ut i media och fördömer detta då det enligt vissa kamelknullare inte är en del av islam. Dessa församlingar skulle ju verkligen ta chansen att förbättra sitt rykte. Men tystnaden bekräftar bara det vi vet: varenda jävla muslim vill skära slidan av flickorna. Om de gav fan i det så hade de inte behövt knulla kamelerna i brist på skön mus!