Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-21, 19:04
Medlem
kvarkenss avatar
Hon verkar ha varit aktiv att rensa bort allt från sociala medier, bloggar osv.
Citera
2014-06-21, 19:06
Medlem
JA såg väldigt snäll ut, på bilderna det länkades till. Kommer ej ihåg vart länkarna var. Som ett liten gosig nalle.
Citera
2014-06-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En JH-blogg: http://septemberjonna.blogg.se

Dem har varit snabba med att stänga ner bloggen och deras fb sidor. Vem gör detta om personerna i fråga sitter häktade? Det är inte så jättevanligt att man delar med sig av lösenord osv.
Citera
2014-06-21, 19:13
Medlem
...därför tror jag det är han som är släppt. Men så är jag lite naiv också.
Citera
2014-06-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren
...därför tror jag det är han som är släppt. Men så är jag lite naiv också.

Vem är det som är släppt tror du?
Citera
2014-06-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Dem har varit snabba med att stänga ner bloggen och deras fb sidor. Vem gör detta om personerna i fråga sitter häktade? Det är inte så jättevanligt att man delar med sig av lösenord osv.

Kan tänka mig att dom inblandade kan be sina advokater att göra detta. Alternativt att det är polisen som gör detta.

(Fråga: Kan polisen ändå undersöka deras Facebook efter ledtrådar trots att inte innehållet är tillgängligt för allmänheten?)
Citera
2014-06-21, 19:24
Medlem
Hulls avatar
Till minne av L*visa, *=o.

http://svenskaapplen.blogspot.se/2014/05/lovisa.html

Borde planteras någonstans så folk inte glömmer.
Citera
2014-06-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren JA såg väldigt snäll ut, på bilderna det länkades till. Kommer ej ihåg vart länkarna var. Som ett liten gosig nalle.

Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren...därför tror jag det är han som är släppt. Men så är jag lite naiv också.

Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7Vem är det som är släppt tror du?

JA, men det grundar jag enbart på att han såg väldigt snäll ut på bilderna det länkades till.
Citera
2014-06-21, 19:46
Medlem
punkindrublics avatar
Min teori.

Lovis* slutar sitt arbete 15:00 på onsdagen och åker hem. Jonn* och Lovis* har någon form av oförätt och Jonn* besöker Lovis* av okänd anledning. Bråk uppstår och Jonn* råkar ta livet av Lovis*. Jonna får panik och börjar stycka Lovis*. Jonn* inser till slut att hon inte kommer att fixa det själv och kontaktar JH alternativt JA för att få hjälp. Dom hinner åka en runda till grustaget och dumpa delar. Dagen efter kommer inte Lovisa till sitt jobb och svarar inte på telefon. Arbetet ringer polisen och anmäler henne försvunnen. På torsdags kvällen åker en patrull hem till Lovis*s bostad samtidigt som Jonn* och någon av killarna är där för att avsluta undanröjningen. Killen ifråga är troligtvis JA. JH grips av ren rutin för att höras pga att han bor med Jonn*. JH släpps och JA häktas för skyddande av brottsling.

*=a
Citera
2014-06-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren
JA, men det grundar jag enbart på att han såg väldigt snäll ut på bilderna det länkades till.

Dä är du så naiv så att det är synd om dig. Tror du att man kan utläsa av ett foto på en person som man inte känner personligen vilken karaktär den personen har.
Citera
2014-06-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkindrublic
Min teori.

Lovis* slutar sitt arbete 15:00 på onsdagen och åker hem. Jonn* och Lovis* har någon form av oförätt och Jonn* besöker Lovis* av okänd anledning. Bråk uppstår och Jonn* råkar ta livet av Lovis*. Jonna får panik och börjar stycka Lovis*. Jonn* inser till slut att hon inte kommer att fixa det själv och kontaktar JH alternativt JA för att få hjälp. Dom hinner åka en runda till grustaget och dumpa delar. Dagen efter kommer inte Lovisa till sitt jobb och svarar inte på telefon. Arbetet ringer polisen och anmäler henne försvunnen. På torsdags kvällen åker en patrull hem till Lovis*s bostad samtidigt som Jonn* och någon av killarna är där för att avsluta undanröjningen. Killen ifråga är troligtvis JA. JH grips av ren rutin för att höras pga att han bor med Jonn*. JH släpps och JA häktas för skyddande av brottsling.

*=a

Om hon fått hjälp av en person att dumpa kroppsdelar räknas det som skyddande av brottsling och inte medhjälp till mord? Någon som kan klargöra.
Citera
2014-06-21, 19:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Om hon fått hjälp av en person att dumpa kroppsdelar räknas det som skyddande av brottsling och inte medhjälp till mord? Någon som kan klargöra.
Jag hänvisar igen till Ida i Trollhättan. Enligt domen fick GM hjälp av två män att skaffa undan kroppen, och det räknades som skyddande av brottling. Iom att de trädde in i handlingen efter att mordet var fullbordat så räknas det inte som medhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in