Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-21, 18:45
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq0
Mer från Twitter

https://mobile.twitter.com/hariscano

Frågan är väl mest vad för korkad snorunge det är som beskriver ett mord med att "höja handen" mot nån. Skriker överbeskyddat bratmongo om den typen
Citera
2014-06-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Frågan är väl mest vad för korkad snorunge det är som beskriver ett mord med att "höja handen" mot nån. Skriker överbeskyddat bratmongo om den typen

Han kanske vet mer än vi.
Citera
2014-06-21, 18:53
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Om GM nekar till brottet mord, kan det kanske vara så att det på något sätt är så att han anser sig ha handlat i nödvärn! Kanske därför han skrek på hjälp!!!
Har också haft sådana funderingar, men tror faktiskt mer på att det var någon annan än GM som ropade på hjälp.

En teori:
När krogen stängde skulle det bli lite efterfest i lägenheten.
Möjligen hängde några med som inte var välkomna.
Hur som helst blev det bråk och när detta upptrappades, kanske kom knivar fram, ropade någon på hjälp.
BO försökte skingra de bråkande åt och fick en kniv i sig eller knuffades undan så hon slog i huvudet.
Festdeltagarna lämnade snabbt lägenheten förutom MGM.
Någon av dem larmade.
Dessa festdeltagare eftersöks nu av polisen.
Citera
2014-06-21, 18:56
Medlem
jzprs avatar
Hon ska ju tydligen ha varit ute på krogen enligt en vän till henne (Aftonbladet). Jag tycker det låter som att GM var ett hemsläp då dom var i BO:s lägenhet men jag förstår inte hur det kan gå så långt som till mord i en sån situation. Teorier?
Citera
2014-06-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Den gripne är iaf anhållen nu och beslut om häktning senast tisdag.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2535484-man-har-anhallits-misstankt-for-mord

Häktning senast tisdag. I Askersundstråden har redan häktningsframställan gjorts. Här finns inget sådant ännu. Senast på tisdag så ges besked.

De kan ha fel man anhållen. Det kanske var någon som dröjde sig kvar, drog ut en kniv eller på något annat sätt virrade in sig i det hela.
Citera
2014-06-21, 19:00
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Har också haft sådana funderingar, men tror faktiskt mer på att det var någon annan än GM som ropade på hjälp.

En teori:
Hur som helst blev det bråk och när detta upptrappades, kanske kom knivar fram, ropade någon på hjälp.
BO försökte skingra de bråkande åt och fick en kniv i sig eller knuffades undan så hon slog i huvudet.
Någon av dem larmade.

Tycker det låter rimligt. Med tanke på att sökta vittnen som sågs på platsen inte uppgett sig(?) kan det mycket väl vara så.

Läskig tanke att en oskyldig man kanske sitter anhållen
Senast redigerad av jzpr 2014-06-21 kl. 19:02.
Citera
2014-06-21, 19:04
Medlem
Citat:

En teori:
Någon av dem larmade.

Men varför skulle inte de som lämnade festen och allra helst den som larmade polisen inte varit kvar åtminstone utanför, för att möta polisen. Är det normalt beteende att lämna sin vän som håller på att ihjälslagen. Kanske om droger var inblandade, inte annars.
Citera
2014-06-21, 19:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Hon ska ju tydligen ha varit ute på krogen enligt en vän till henne (Aftonbladet). Jag tycker det låter som att GM var ett hemsläp då dom var i BO:s lägenhet men jag förstår inte hur det kan gå så långt som till mord i en sån situation. Teorier?
Finns ju en enkel variant:

GM: Jag vill ligga.
BO: Jag vill inte.
GM: Jo nu ska vi ligga.
BO: Jag kommer aldrig att ligga med dig din jävla idiot!
*pang*

Sen är allt annat bara skitsnack från GM för att få till ett vållande som ger 2-3 år istället för att åka på dråp eller mord som ger mycket längre straff. T.ex snubben som dödade Sandra Litzell kom ju undan med ett vållande.
(FB) 17-åriga Sandra Litzell skjuten till döds, Malmvägen, Sollentuna 6/8 -12
Senast redigerad av Sgt.Bland 2014-06-21 kl. 19:07.
Citera
2014-06-21, 19:07
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr

1. Niggern vill knulla.

2. Tjejen säger nej.

3. Niggern blir sur och dödar henne.

Det har skett konstigare saker här i världen.

Niggrer har ju NOLL impulskontroll vilket betyder att mycket kan gå fel när man har en sådan i närheten.
Citera
2014-06-21, 19:08
Medlem
Hon höll ju på med någon av killarna på festen sedan tidigare! Antagligen var det en planerad efterfest. Det jag har hört är att det var någon kille hon höll på med. Kan möjligtvis vara GM eller någon annan som var med igår kväll. Nu menar jag inte att de höll på på festen, men det var iallafall en kille som det var intresse för sedan tidigare. Detta har jag fått från en källa som ligger nära AA.
Senast redigerad av thevow 2014-06-21 kl. 19:10.
Citera
2014-06-21, 19:11
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Hon höll ju på med någon av killarna på festen sedan tidigare! Antagligen var det en planerad efterfest. Det jag har hört är att det var någon kille hon höll på med. Kan möjligtvis vara GM eller någon annan som var med igår kväll. Nu menar jag inte att de höll på på festen, men det var iallafall en kille som det var intresse för sedan tidigare. Detta har jag fått från en källa som ligger nära AA.

Var det en fest hon vart på innan eller på krogen?
Citera
2014-06-21, 19:14
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Häktning senast tisdag. I Askersundstråden har redan häktningsframställan gjorts. Här finns inget sådant ännu. Senast på tisdag så ges besked.
Ja, senast tisdag 24/6 kl. 12.00 måste åklagaren ansöka om ev. häktning.
Senast redigerad av Malom 2014-06-21 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in