2014-06-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnamon1
Vad gör dig bättre än en som inte är utbildad?

jaa jag vet inte om du skulle vilja ha en outbildad lärare i skolan? samma gäller förskolan.
Citera
2014-06-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Fanns det någon annan anledning än den stora fritiden när du valde jobb?

Hur menar du med stor fritid? Jag jobbar med människor, jag tänker på jobbet JÄMT!
Jag valde jobbet för att jag vill göra skillnad, jag vill att barnen jag jobbar med ska få kärlek, närhet, respekt osv. I dagens samhälle glöms barnen ofta bort.
Citera
2014-06-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Lärare, det finns nästan jämt 1 eller fler pedofiler på såna jobb. Lömskt och jävligt.

Jasså, var kommer den statistiken ifrån?
Citera
2014-06-21, 14:15
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hur känns det att ha sommarlov?
Citera
2014-06-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan
jaa jag vet inte om du skulle vilja ha en outbildad lärare i skolan? samma gäller förskolan.

För mig är det självklart varför en lärare i skolan behöver utbildning. Men vad är skillnaden på en med din utbildning och en som är "bra med barn"?
Citera
2014-06-21, 14:17
Medlem
davaidavais avatar
Citat:
Jasså, var kommer den statistiken ifrån?

Vetinte om det finns någon statistik, men jag har hört/läst alldeles för mycket om sådant. Men jag kan ha fel, undrade bara om du märkt av något sånt då det är intressant.
Citera
2014-06-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Hur känns det att ha sommarlov?

Jag har inget sommarlov? våran förskola är sommarstängd 4a veckor. och jag kan ta ut 5 veckor semester som på alla andra jobb.
Citera
2014-06-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnamon1
För mig är det självklart varför en lärare i skolan behöver utbildning. Men vad är skillnaden på en med din utbildning och en som är "bra med barn"?

Jag vet inte hur jag ska förklara för någon som inte gått utbildningen, oftast går det inte att förklara till en barnskötare heller.
Fortfarande handlar det om pedagogik, hur ska du veta om du är pedagogisk om du aldrig haft utbildning i det?
Citera
2014-06-21, 14:27
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur jag ska förklara för någon som inte gått utbildningen, oftast går det inte att förklara till en barnskötare heller.
Fortfarande handlar det om pedagogik, hur ska du veta om du är pedagogisk om du aldrig haft utbildning i det?

Förstår. Så du ser direkt om någon inte är utbildad inom det?
Citera
2014-06-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Vetinte om det finns någon statistik, men jag har hört/läst alldeles för mycket om sådant. Men jag kan ha fel, undrade bara om du märkt av något sånt då det är intressant.

Absolut INTE!
Citera
2014-06-21, 14:32
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Varför blir alla "lärare" eller "pedagoger" upprörda när man säger dagis istället för förskola?
Citera
2014-06-21, 14:35
Medlem
Citat:
lönen ligger på 23000 i ingångs i norrland. så det är inte så bra! vi har inte brist här ännu.
Det är väl jättebra! Mer än de flesta jobb, och verkligen jättebra med tanke på vad du faktiskt gör... Herregud, om den inte vore lägre....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in