2014-06-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarn
det r nog dremot krt fr mig, har inte ftt nt alls p antagning.se

De kanske inte har hunnit uppdatera allas profiler nnu?
Citera
2014-06-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linneth
Alternativa urval har nu tillkommit p min anskan. Enligt arkitektprovet.se slpps rangordningslistan mndagen 23/6 kl 17.00. Blir drfr frvirrad ver att fljande kan utlsas p antagningen:

Alternativa urval (AU)
Ditt meritvrde i den hr urvalsgruppen r: 799 av max (800)

Ser ju onekligen sjukt bra ut. r dock rdd fr att redan brja hoppas p fr mycket. Har det varit samma pongsystem fregende r?

Citat:
Ursprungligen postat av H.A.M
Antar att det r krt fr en om man har 689 p AU av max 800?

Citat:

Frra ret tog det ngra dagar fr vissa skolor att lgga in AU det tog hela veckan efter midsommar. Drfr bra att resultatet lggs ut p hemsidan ocks.

Jag r verlycklig att jag fick veta idag!!! 754/800 borde rcka till Chalmers mitt frstahandsval! Frra ret antogs 35 st dr, 46 personer fick bttre AU n jag s har 12 av dem skt en annan skola s borde jag komma in

799 r ju sjukt bra! Nst bst! Grymt.
Citera
2014-06-20, 00:27
Medlem
Zinklos avatar
Citat:

Inte jag heller. Gjorde du ocks provet p KTH?

Fr d kanske vi nnu har en chans
Citera
2014-06-20, 00:35
Medlem
nej jag gjorde provet i Ume
tror inte de spelar ngon roll p vilken skola man gjorde provet, alla bedmdes i Lund i r s jag ser inte vad de skulle gra fr skillnad
Citera
2014-06-20, 00:56
Medlem
Zinklos avatar
Citat:
nej jag gjorde provet i Ume
tror inte de spelar ngon roll p vilken skola man gjorde provet, alla bedmdes i Lund i r s jag ser inte vad de skulle gra fr skillnad

Egentligen inte jag heller.

Men jag tnker inte bli ledsen p riktigt frrn p mndag. Det borde du inte heller bli!
Citera
2014-06-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinklo
Egentligen inte jag heller.

Men jag tnker inte bli ledsen p riktigt frrn p mndag. Det borde du inte heller bli!

Eftersom det r kansliet p respektive skola som matar in resultatet (ssom om hemuppgiften var mottagen och om man gick vidare) s kan det vara olika dagar frra ret var det en vecka typ som sagt mellan frsta och sista.
Citera
2014-06-20, 09:59
Medlem
Ngon som kan klargra fr mig vad det betyder att man har "Alternativa urval (AU)
Ditt meritvrde i den hr urvalsgruppen r: 689 av max (800)"? Betyder det att det r 111 personer som prioriteras ver mig? Vldigt liten chans att man blir antagen till sitt frsta val d? Har fr mig att vissa frn fra rets trd hade samma AU vrde? I s fall kan det vara mer n 111 personer? Har kollat upp UHRs statistik nr det gller AU och dr str det att antagningspong r ca 765. Mste man f ver det vrdet fr att komma in? Det hr systemet r jue bara bra fr att skapa frvirring.
Senast redigerad av H.A.M 2014-06-20 kl. 10:02.
Citera
2014-06-20, 10:34
Medlem
jag vet inget mer n dig, och precis som du sger s frra ret var det flera som hade samma au-vrde

jobbig midsommar? fyfan!
Citera
2014-06-20, 13:25
Medlem
Zinklos avatar
r det ngon som gjort provet p KTH och ftt reda p om de ftt ngon AP p antagning?

Brjar bli otroligt otlig och orolig. Har helt serist ingen aning om hur jag ska klara mig till mndag med psyket i behll.
Citera
2014-06-20, 13:44
Medlem
haha ja fy fan, vilken skola har ni som ftt reda p AU gjort provet?

Ngon hr som gjort provet i Ume?
Citera
2014-06-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.A.M
Ngon som kan klargra fr mig vad det betyder att man har "Alternativa urval (AU)
Ditt meritvrde i den hr urvalsgruppen r: 689 av max (800)"? Betyder det att det r 111 personer som prioriteras ver mig? Vldigt liten chans att man blir antagen till sitt frsta val d? Har fr mig att vissa frn fra rets trd hade samma AU vrde? I s fall kan det vara mer n 111 personer? Har kollat upp UHRs statistik nr det gller AU och dr str det att antagningspong r ca 765. Mste man f ver det vrdet fr att komma in? Det hr systemet r jue bara bra fr att skapa frvirring.

Verkar frvirrande....

Frra ret s fick flera personer samma AU. I r verkar det som att rangordningen har skett frn 800 och nert men vi fr vll skert veta p mndag kvll, borde ju g att urlsa frn listan.

Det var lika frvirrande frra ret, jag frgade i r om inte de kunde frklara vad som hnder efter provet och hur rankningen gr till etc nr vi skrev provet p Chalmers men vr vakt kunde inte frklara...
Citera
2014-06-21, 09:44
Medlem
Vart str detta, om man har blivit rangordnat?? P meddelan eller under meriter??
Och kan det spela in att mina norska betyg inte r klart n...?
Senast redigerad av BlendaSensitive 2014-06-21 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in