2014-06-14, 01:42
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightpete
Hej,

Finns vldigt lite info vad som hnder nu? Juryn skall bedmma innan midsommar. Nr fr man veta sin ranking? P hemsidan? P antagning.se? Vad innebr rankning? Hur funkqr det? Du kanske vet?

Proven flyttas fram och tillbaka tills juryn tycker att de ligger i en ordning som speglar resultatet. Sedan matas det in i antagningssystemet och fr teknikens skull r det ett siffervrde. Ju hgre siffra desto bttre provresultat enligt juryn. r provet fr lgt rangordnat fr man inget siffervrde och kan drmed inte ska in p sitt prov.

Juryn r vl som oss vanliga i den meningen att ven de har olika sikter det tar sin tid. De hade vl diskuterat i ett halvr och nd inte varit helt verens om det ej funnits deadline.
Citera
2014-06-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Proven flyttas fram och tillbaka tills juryn tycker att de ligger i en ordning som speglar resultatet. Sedan matas det in i antagningssystemet och fr teknikens skull r det ett siffervrde. Ju hgre siffra desto bttre provresultat enligt juryn. r provet fr lgt rangordnat fr man inget siffervrde och kan drmed inte ska in p sitt prov.

Juryn r vl som oss vanliga i den meningen att ven de har olika sikter det tar sin tid. De hade vl diskuterat i ett halvr och nd inte varit helt verens om det ej funnits deadline.

Oki, lter kul! De skulle stlla ut alla prov varje r med rankning, hade varit otroligt lrorikt.
Citera
2014-06-16, 12:17
Medlem
Zinklos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlendaSensitive
Sm mysiga bostder...?

Stod vl att den skulle passa till fgeln man tillverkade innan. S alla mina drrar och bo r anpassat att min fgel kan bo dr!

Stod, vad jag minns, aldrig explicit att man skulle bygga ett bo t fgeln. Dremot kndes det ju implicerat att fgelboet var fr fgeln i uppgiften dessfrinnan.

Men det blir ganska irrelevant d man tillverkade fgeln oviss om vad nsta uppgift skulle vara vilket kunde leda till hftigt oproportionerliga storlekar fgel-fgelbo (ven om man anvnde sig av maxmtten fr fgelboet).

Jkligt frvirrande, men det kan vara bara fr att jag bara missat ngon information.
Citera
2014-06-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinklo
Stod, vad jag minns, aldrig explicit att man skulle bygga ett bo t fgeln. Dremot kndes det ju implicerat att fgelboet var fr fgeln i uppgiften dessfrinnan.

Men det blir ganska irrelevant d man tillverkade fgeln oviss om vad nsta uppgift skulle vara vilket kunde leda till hftigt oproportionerliga storlekar fgel-fgelbo (ven om man anvnde sig av maxmtten fr fgelboet).

Jkligt frvirrande, men det kan vara bara fr att jag bara missat ngon information.

Stod typ "Anvnd fgeln som du byggt som mall, skall kunna frflytta sig och bo i respektive rum, det var ju utamningen att gr man en stor fgel fr man gra ett stort hus, men det spelar skert ingen roll, det viktiga r sker hur man gjort de ideer man ftt och hur man lyckats frmedla dem.
Citera
2014-06-18, 17:31
Medlem
de publicerar rangordningslistan p mndag ca 17.00 p arkitektprovet.se

Citera
2014-06-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarn

Var hittade du denna info?

NVM hittade det sjlv p arkitektprovet.se
najs
Citera
2014-06-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltarn

Citat:
Ursprungligen postat av poccpocc
Var hittade du denna info?

NVM hittade det sjlv p arkitektprovet.se
najs

Hade velat veta imorgon s man vet om man skall supa sig till dds eller till lyckorus
Citera
2014-06-18, 20:13
Medlem
Vad exakt lgger de ut p den hr listan? Alla som har kommit in p utbildningen eller r det alla prov frn bst till smst?
Citera
2014-06-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.A.M
Vad exakt lgger de ut p den hr listan? Alla som har kommit in p utbildningen eller r det alla prov frn bst till smst?

Om du kommer in fr du veta 11 juli.

Listan meddelar vilka som fr AP som r som en pong likt hgskoleprovet...

Fr du en hg AP r du i stort antagen. Jag vet inte skert men istort sett alla som fr AP blir antagen till ngon av skolorna, allts inte ndvndigtvis frstahandsvalet.

Frra ret fick ca 50% ingen AP, de var allts inte kvalificerade fr skande via arkitektprovet.

30-40% av platserna r AP 30% HP 30% betyg mer eller mindre beroende av skola.
Citera
2014-06-19, 23:04
Medlem
Alternativa urval har nu tillkommit p min anskan. Enligt arkitektprovet.se slpps rangordningslistan mndagen 23/6 kl 17.00. Blir drfr frvirrad ver att fljande kan utlsas p antagningen:

Alternativa urval (AU)
Ditt meritvrde i den hr urvalsgruppen r: 799 av max (800)

Ser ju onekligen sjukt bra ut. r dock rdd fr att redan brja hoppas p fr mycket. Har det varit samma pongsystem fregende r?
Citera
2014-06-19, 23:28
Medlem
Antar att det r krt fr en om man har 689 p AU av max 800?
Citera
2014-06-19, 23:50
Medlem
det r nog dremot krt fr mig, har inte ftt nt alls p antagning.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här