2014-06-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Folk tycks ha höga förväntningar på feminister. Varför?
Det har åtskilliga inlägg förklarat vid det här laget.
Citera
2014-06-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det har åtskilliga inlägg förklarat vid det här laget.

Vad är det som gör att man blint tror att feminister skulle göra det rätta?
Citera
2014-06-21, 09:28
Medlem
Jag förstår inte varför FI ska representera alla Sveriges kvinnor helt plötsligt, så många procent har de inte. De allra flesta kvinnorna röstar på andra partier.

Jag blev mycket illa berörd när jag läste om detta och känner för de stackars flickorna som aldrig någonsin kommer få ett normalt sexliv efter detta. Första åtgärden borde vara att man försöker återställa i möjligaste mån och utreder vilka fysiska besvär de har. Inte på någon frivillig basis med föräldrarnas tillstånd utan socialen tar över vårdnaden för detta. Kan man byta kön på folk borde man kunna återställa en del i alla fall.

Sedan får föräldrarna tillbaka barnet under noggrann övervakning med regelbundna läkarbesök. Där kan sjukvården sätta behovet, kanske räcker det med samtal, kanske ska det till en gynundersökning. När flickorna uppnår lämplig ålder ska särskild sexualundervisning till som inte är frivillig eller sköts av någon muslimsk friskola. Föräldrna brister uppenbarligen i sitt föräldraansvar och ska behandlas därefter.
Citera
2014-06-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad är det som gör att man blint tror att feminister skulle göra det rätta?
Det är det ingen som tror. Man vill nog mest understryka hur löjlig och vidrig den statsfeministiska miljardindustrin är.
Citera
2014-06-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Jag förstår inte varför FI ska representera alla Sveriges kvinnor helt plötsligt, så många procent har de inte. De allra flesta kvinnorna röstar på andra partier.

Jag blev mycket illa berörd när jag läste om detta och känner för de stackars flickorna som aldrig någonsin kommer få ett normalt sexliv efter detta. Första åtgärden borde vara att man försöker återställa i möjligaste mån och utreder vilka fysiska besvär de har. Inte på någon frivillig basis med föräldrarnas tillstånd utan socialen tar över vårdnaden för detta. Kan man byta kön på folk borde man kunna återställa en del i alla fall.

Sedan får föräldrarna tillbaka barnet under noggrann övervakning med regelbundna läkarbesök. Där kan sjukvården sätta behovet, kanske räcker det med samtal, kanske ska det till en gynundersökning. När flickorna uppnår lämplig ålder ska särskild sexualundervisning till som inte är frivillig eller sköts av någon muslimsk friskola. Föräldrna brister uppenbarligen i sitt föräldraansvar och ska behandlas därefter.

Det är frågan om föräldrarna ska få tillbaka barnen. De har synnerligen grovt misshandlat sina barn och kan man göra det så är man inte en lämplig förälder. Tänk bara den syn de har på döttrar och hur de ska leva när man kan ta sig för något sådant som att låta skära sönder klitorisen på dem och ta bort blygdläppar och sy ihop så det bara finns ett litet hål. Det finns ju en attityd med detta.

Nej jag förstår inte heller varför F! skulle protestera mer än någon annan. Det handlar om grov barnmisshandel.

Jag förstår inte varför man skulle bli glad om några feminister twittrade om detta. Det hjälper ju inte några barn.
Citera
2014-06-21, 09:42
Medlem
AlfaQhards avatar
Ta mig fan att de blev rituellt sönderskurna i deras hemländer, och inte av Sverigedemokrater.
Citera
2014-06-21, 09:43
Medlem
Jag skulle vilja veta hur reaktionerna på feministerna hade varit om det var etniskt svenska kostymklädda vita män, med motivering att de inte ville att deras döttrar skulle bli "slampor", skulle könsstympa sina döttrar (skärt av klitoris och sytt ihop fittan) för att förtrycka dom hade blivit. Tror ni att det hade skrivits mer om det?

Sen är det ju flickor som har fötts i Sverige och enligt massmedia, politiker, feminister och journalister är ju dessa helt svenskar (och även deras föräldrar) och att man inte ska se dom som annat utan att vara rasist. Så varför behandlas ämnet inte därefter? Hyckleri!

Feminismen i Sverige är ett skämt. Ägna er nu åt att klaga på att vita män utövar sin makt och förtrycker er genom att bara cykla på en cykelväg, det är mycket viktigare.
Citera
2014-06-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Jag förstår inte varför FI ska representera alla Sveriges kvinnor helt plötsligt, så många procent har de inte.
Det har att göra med att ni feminister lever i förnekelse där ni fått för er att den vita Svenska mannen styr landet med hjärnhand.
Citera
2014-06-21, 09:54
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Jasminskolan i Norrköping. Sandniggerskola, nästan bara somalier som går där.

Det kan expressen och aftonblaskan skriva ut
Muslimsk könsstympning anno 2014 men det är bättre att tysta detta.
Citera
2014-06-21, 09:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrifeC
Jag skulle vilja veta hur reaktionerna på feministerna hade varit om det var etniskt svenska kostymklädda vita män, med motivering att de inte ville att deras döttrar skulle bli "slampor", skulle könsstympa sina döttrar (skärt av klitoris och sytt ihop fittan) för att förtrycka dom hade blivit. Tror ni att det hade skrivits mer om det?
Det hade varit fantastiskt kul om någon känd svensk hade fört fram denna åsikt & lyckats hålla masken & hålla sig allvarlig. Bara för att se reaktionerna. Extradebatt i riksdagen, stort panelprogram på SVT, krigsrubriker i dagstidningarna.
Citera
2014-06-21, 10:00
Medlem
jugbandbluess avatar
brottet i sig är väl ej begånget i sverige, men det är uppenbart att de här föräldrarna har utsatt sina barn för stort lidande och är olämpliga som föräldrar. socialen ska enligt lagen agera snabbt i sådana här lägen. jag förutsätter att föräldrarna fråntas barnen, för det kan väl inte vara så kulturrelativistiskt och rättsosäkert att hänsyn tas till familjernas störda religion/kultur?
Citera
2014-06-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
brottet i sig är väl ej begånget i sverige, men det är uppenbart att de här föräldrarna har utsatt sina barn för stort lidande och är olämpliga som föräldrar. socialen ska enligt lagen agera snabbt i sådana här lägen. jag förutsätter att föräldrarna fråntas barnen, för det kan väl inte vara så kulturrelativistiskt och rättsosäkert att hänsyn tas till familjernas störda religion/kultur?

Barnen bör omhändertas. För med en sån här stympning av könet så följer ju en attityd. Deras syn på döttrar är inte helt okej om man så säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in