2014-06-20, 23:28
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Fik detta PM skickat för en stundsen:

Mordet i Askersund
Hej!
Jag väntar på att mitt konto ska gå och använda och kan därför inte skriva i tråden än. Men jag är bekant med Jonna och vet att hon i vintras gjort slut med Jonathan men att dom fortfarande bor ihop - SAMTIDIGT som hon träffat en ny kille i Askersund vid namn Jonas. Denne Jonas jagar även, vilket kan göra att han har viss vana av styckning mm. Jonna själv är trevlig men kan vara väldigt vass och "tända till" lätt.
Vill bara framföra detta så folk vet, och du får hemskt gärna skriva det i tråden, eller hålla det för dig själv.
Jaha! Om detta stämmer blir det genast lite knepigare med mordscenariot förstås,
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tycker inte att GM ser brutal ut till utseendet. Tvärtom faktiskt. Jag tycker hon ser ut som en vanlig enkel tjej.

Jag har ridit i många år (jag menar många nu) och har även jag hamnat under hästen både en och 45 ggr på träning, tävling och uteritt. Känner mig inte som en som är van vid "tuffa tag" för den saken skull. Brutit diverse armar har jag inte och vad du menar förstår jag inte heller? Såvitt jag vet har man bara två. Diverse armar förstår jag inte innebörden av.

Men så i slutet är vi ändå överrens och det känns bra. Hon ser verkligen ut som en vanlig svensk tjej. Och eftersom hon inte är dömd än.. så är det kanske just vad hon är?

Diverse brutna armar borde vara "diverse lemmar" kanske?
JH's brutna arm: http://dayviews.com/gemigenevighet/326788546/

Det finns ju bilder på henne som är väldigt stor skillnad på.

Denna är hon söta ängeln:
http://dayviews.com/gemigenevighet/134335805/

Men på facebook såg hon betydligt råare ut vad jag minns ( nedstängd ).

Enligt vänner är hon lite lynnig, vilket jag tolkar som möjligt aggressiv, men vem är inte det en dålig dag?

Om detta nu är sant ger det lite underlag för en psykoanalys a la internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fick ett PM med följande info om J*nna:

"....vet att hon (Jon*a) i vintras gjort slut med Jonat*an men att dom fortfarande bor ihop - SAMTIDIGT som hon träffat en ny kille i Askersund vid namn J*nas. Denne Jo*as jagar även älg bla, vilket kan göra att han har viss vana av styckning mm. Jo*na själv är trevlig men kan vara väldigt vass och "tända till" lätt."

Då kan det vara så att JH mördade henne och att hennes nya pojkvän JA styckade.
Eller?

Fast jag kan inte komma på vad motivet skulle kunna vara.
Citera
2014-06-20, 23:33
Medlem
Citat:
Eller?

Vad tror du om motivet - vanlig hederlig svartsjuka?
Citera
2014-06-20, 23:35
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Eller?

JA är väl frigiven? Då är det inte så troligt att han är styckare va
Citera
2014-06-20, 23:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Diverse brutna armar borde vara "diverse lemmar" kanske?
JH's brutna arm: http://dayviews.com/gemigenevighet/326788546/

Det finns ju bilder på henne som är väldigt stor skillnad på.

Denna är hon söta ängeln:
http://dayviews.com/gemigenevighet/134335805/

Men på facebook såg hon betydligt råare ut vad jag minns ( nedstängd ).

Enligt vänner är hon lite lynnig, vilket jag tolkar som möjligt aggressiv, men vem är inte det en dålig dag?

Om detta nu är sant ger det lite underlag för en psykoanalys a la internet.

Ja det är möjligt att du har rätt men för mig då i jämförelse:

Jag har såväl tränat och tävlat fram till för två år sedan. Jag har brutit mer ben i kroppen än en arm. Jag har ridit fälttävlan, på galoppbanor osv. Jag har legat på sjukhus för mina skador från träningar/tävlingar. Det är normalt i träning/tävlingslivet med hästar. Hästen är ett djur, ett muskelpaket med egen motor. Den väger även ca 500 kg.

Jag har figuerat med bilder då jag ser jävligt mörbultad ut. Bilder där jag ser otroligt kaxig ut. Och på bilder på röda mattan på premiärer med min far i modemedvetna kläder inför media.

Det är inte underlag för någon internetpsykoanalys. Det betyder att man är "på jobbet" och har en fritid.
Citera
2014-06-20, 23:41
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Eller?

Ok nu börjar det spekuleras vilt:

1.
JA, JN, JH och LL träffas och har kul tillsammans men LL är nedstämd och vill ta självmord. De planlägger tillsammans för att kunna få så mycket uppmärksamhet i media som möjligt för att tjäna pengar på sina böcker senare i livet. En livförsäkring på LL eller dagböcker kanske skulle kunna avslöja detta scenario. Detta scenario är det minst sannolika.

2.
JA är lite mordsugen och planerar allt in i minsta detalj och lägger snyggt skulden på JH. Om JA är en psykopat seriemördare med någon form av intelligens kommer detta mord aldrig lösas korrekt utan JH får ta smällen oskyldigt dömd på förhand. JA har aldrig tidigare blivit dömd för något mord så denna tanke finns nog inte ens hos utredarna i dagsläget.

3. JA och JH planlägger hämnd tillsammans som spårar ur i mord. Inte helt omöjligt scenario. Skulle mordet vara planerat men svårigheten att göra sig av med kroppen visa sig för svår är detta scenario trovärdigt så länge det kan styrkas i någon form. Ytterst spekulativt.

4. JH tar livet av LL i svartsjukedrama och försöker gömma kroppen så gott hon kan. Kom ihåg att hennes tidigare pojkvän T*m, *=i och JH brukade kolla CSI Las Vegas väldigt intensivt och hon förstår hur man gör sig av med en kropp, men inser inte hur svårt och tungt det faktiskt är i verkligheten. Dessutom tillkommer normala psykiska spärrar som sätter hinder för JH att tänka rationellt när dådet väl är utfört.

5. Var är vår CSI älskande före detta pojkvän någonstans i utredningen egentligen? T*m, *=i, har legat i lumpen och kanske vet något om JH som kan hjälpa polisen i sin utredning.
Citera
2014-06-20, 23:43
Medlem
icons avatar
Citera
2014-06-20, 23:46
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det är möjligt att du har rätt men för mig då i jämförelse:

Jag har såväl tränat och tävlat fram till för två år sedan. Jag har brutit mer ben i kroppen än en arm. Jag har ridit fälttävlan, på galoppbanor osv. Jag har legat på sjukhus för mina skador från träningar/tävlingar. Det är normalt i träning/tävlingslivet med hästar. Hästen är ett djur, ett muskelpaket med egen motor. Den väger även ca 500 kg.

Jag har figuerat med bilder då jag ser jävligt mörbultad ut. Bilder där jag ser otroligt kaxig ut. Och på bilder på röda mattan på premiärer med min far i modemedvetna kläder inför media.

Det är inte underlag för någon internetpsykoanalys. Det betyder att man är "på jobbet" och har en fritid.

Du har givetvis rätt. internetpsykoanalys var menat med ironi. Det går inte att göra en korrekt analys utifrån information på internet utan tillgång till patienten i fråga.

Tackar för att du klargjorde tävlingslivet med häst, för det förstod jag inte. Nu förstår jag varför det ser mer brutalt ut än det kanske verkligen var. Låter riktigt tufft för en tjej ( och lite spännande för mig ) för att vara helt ärlig.

Det hade varit roligt att se en bild på dig med gips och sånt bara för att kunna jämföra men jag rekommenderar dig att INTE lägga upp något sådant här
Citera
2014-06-20, 23:49
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icon

Detta är mycket intressant i utredningen eftersom det sammafaller med hennes tidigare pojkväns intresse för CSI. Bra jobbat! Det finns alltså en mycket liten chans att detta är ett planerat mord.
Citera
2014-06-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Fik detta PM skickat för en stundsen:

Mordet i Askersund
Hej!
Jag väntar på att mitt konto ska gå och använda och kan därför inte skriva i tråden än. Men jag är bekant med Jonna och vet att hon i vintras gjort slut med Jonathan men att dom fortfarande bor ihop - SAMTIDIGT som hon träffat en ny kille i Askersund vid namn Jonas. Denne Jonas jagar även, vilket kan göra att han har viss vana av styckning mm. Jonna själv är trevlig men kan vara väldigt vass och "tända till" lätt.
Vill bara framföra detta så folk vet, och du får hemskt gärna skriva det i tråden, eller hålla det för dig själv.

Jisses, vilken röra! FUP kommer definitivt bli mycket intressant att läsa.

Fan, önskar att jag också fick PM med insiderinformation...
Citera
2014-06-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
JA är väl frigiven? Då är det inte så troligt att han är styckare va

Nja, nu är det inte längre säkert att JA är den som är frigiven. När "paret" var anhållna antog alla att JH och JN var fortfarande ihop.
Om nu det visar sig att det är JH och JA som är "paret" så kanske det är JN som är den frigivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in