Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Även bloggen är helt borttagen nu en dryg timme senare, så det händer saker.

Jag hann ägna en del timmar till att läsa den. Om hennes tankar om livet.

Ju mer jag läste desto mer konfunderad blev jag.

Jag fick intryck av ett "inre" och "yttre" jag, som åtminstone inte jag fick ihop riktigt.

Det "yttre" visade hon upp på FB, det "inre" i denna dagbok (som nu är stängd).

Jag tror inte att det handlar om ett svartsjukedrama där männen är inblandade, det handlar - tror jag - om ett drama av avundsjuka.

Det här kommer jag säkert få "äta upp" i Efterhanden. I evighet.
Citera
2014-06-20, 22:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Oj, denna sida GM lagt upp bilder och text på är rena guldgruvan av information.

GM var tydligen ute efter snabba pengar:
http://dayviews.com/gemigenevighet/400362570/

Undrar om inte polisen borde blockera den snart på grund av utredningstekniska skäl.

Sidan är fem år gammal. Tror du inte att saker kan ske under en femårs period? Och vem i den åldern (betänk nu att MGM var fem år yngre då detta skrevs) är inte pengakåt?
Citera
2014-06-20, 22:51
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Sidan är fem år gammal. Tror du inte att saker kan ske under en femårs period? Och vem i den åldern (betänk nu att MGM var fem år yngre då detta skrevs) är inte pengakåt?
Jag tänkte mest på hur massor av scoop-kåta journalister sitter och fingrar på all den personliga informationen som ligger där. Den sidan borde stoppas medelst bums!

Citera
2014-06-20, 22:53
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hann ägna en del timmar till att läsa den. Om hennes tankar om livet.

Ju mer jag läste desto mer konfunderad blev jag.

Jag fick intryck av ett "inre" och "yttre" jag, som åtminstone inte jag fick ihop riktigt.

Det "yttre" visade hon upp på FB, det "inre" i denna dagbok (som nu är stängd).

Jag tror inte att det handlar om ett svartsjukedrama där männen är inblandade, det handlar - tror jag - om ett drama av avundsjuka.

Det här kommer jag säkert få "äta upp" i Efterhanden. I evighet.
Låter som den bild som har figurerat här, bilden av en prinsessa med ett monster i bakgrunden, Att JH utåt är en prinsessa men i det inre är ett monster, är det så du menar?
Citera
2014-06-20, 22:58
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Skulle det kunna vara så att BO hade blivit gravid med JN?

Någon skriver att JH och JA sitter anhållna. Vet man hur det ligger till med den saken?
Om det är på det viset skulle det inte vara helt omöjligt att relationen mellan BO och JN har väckt känslor hos dem båda eftersom de enligt uppgifter tidigare i tråden har varit tillsammans med dem?!
(BO och JA, JH och JN)

Jag spekulerar i detta just nu:

JA var ihop med LL tidigare.
JN blir ihop med LL.
JA blir avis och ringer JH och lurar henne att åka till LL för att jävlas lite.
JH har fått för mycket av något ( droger, elände eller JA's förtal ) så hon överreagerar och dödar LL.
JH lämnar LL död och ringer troligtvis JA eller JN som tröst.
JN eller JA ringer polisen.
Citera
2014-06-20, 23:03
Medlem
[quote=Hull|49280247]Jag spekulerar i detta just nu:

JA var ihop med LL tidigare.
JN blir ihop med LL.
JA blir avis och ringer JH och lurar henne att åka till LL för att jävlas lite.
JH har fått för mycket av något ( droger, elände eller JA's förtal ) så hon överreagerar och dödar LL.
JH lämnar LL död och ringer troligtvis JA eller JN som tröst.
JN eller JA ringer polisen.[/QUOTE
JA var ihop med LL
JA blir ihop med JH
JH är svartsjuk på att LL är vän med JA
JH sticker kniven i LL och ringer några efter hjälp, så verkar mer troligt då många säger att JH var svartsjuk på LL och JA. Spekulerar bara.
Citera
2014-06-20, 23:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag tänkte mest på hur massor av scoop-kåta journalister sitter och fingrar på all den personliga informationen som ligger där. Den sidan borde stoppas medelst bums!

Nej varför ska den stoppas? Det förstår jag faktiskt inte alls? Inget där är relaterat till dådet och inget där (såvitt jag kan se ) är kränkande, eller inte ens intressant för en journalist.
Citera
2014-06-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Låter som den bild som har figurerat här, bilden av en prinsessa med ett monster i bakgrunden, Att JH utåt är en prinsessa men i det inre är ett monster, är det så du menar?

Nja, inte riktigt.

Utåt tolkar jag det som att hon ville förmedla bilden av en aktiv idrottstjej som höll på med hästar och hundar. En tjej i farten. Lite utlandsresor och party.

Inåt tolkar jag en helt annan person. Utifrån det jag läst.

Men det är min personliga tolkning.
Citera
2014-06-20, 23:07
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej varför ska den stoppas? Det förstår jag faktiskt inte alls? Inget där är relaterat till dådet och inget där (såvitt jag kan se ) är kränkande, eller inte ens intressant för en journalist.

För att anhöriga och oskyldiga drabbas av journalister och nyfikna som börjar "kladda".
Citera
2014-06-20, 23:08
Medlem
Citat:
Nja, inte riktigt.

Utåt tolkar jag det som att hon ville förmedla bilden av en aktiv idrottstjej som höll på med hästar och hundar. En tjej i farten. Lite utlandsresor och party.

Vad är det du tolkar inåt? Utveckla.
Citera
2014-06-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Du ifrågasätter inte att hon möjligtvis skulle vara psyko? Berätta vad som får dig att bara delvis svara på ett inlägg? vet du mer?

Har du svårt för skriven text?

Jag har INTE SVARAT på ett inlägg. Jag har ställt en fråga!!
Citera
2014-06-20, 23:10
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Nja, inte riktigt.

JH är van vid mycket hårda tag eftersom hon redan blivit halvt krossad av en fallande häst över sig och brutit diverse armar. Dessutom tatuerat sig relativt intensivt. Hon ser brutal ut och vid första anblick ger hon intryck att vara impulsiv.

Jag tror dock att det är flera olyckliga omständigheter som sammanfaller till detta unika brottsfall, eftersom hon i övrigt är en helt vanlig svensk tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in