Citat:
Ursprungligen postat av
Bohlwinkel
Fängelsedömda genomgår inte någon farlighetsprövning när de släpps ut motsvarande tvångsvårdade.
Han är inte frisk, han bedöms alltjämt som sinnesrubbad och han är inte släppt, han vårdas öppet.
Han är inte straffad, han är dömd till psykiatrisk vård.
Nej och det kan ju i vissa fall få ganska märkliga konsekvenser - om t.ex 21åringen i Högsby blir klassad som frisk, är det inte så att han kan dömas till fängelse i stället för rättspsykiatrisk tvångsvård och släppas ut efter ett antal år trots att han kan vara lika farlig?
Nej Bergwall är inte alls bedömd som frisk, men man antar att han kommer att sköta sig, om han lämnar prover och hans familj tar hand om honom.
Skadestånd till Bergwall skulle vara jävligt upprörande, han var väldigt aktiv själv.
Han är mytoman och det har ju visat sig att han fortsätter ljuga.
Jag tänker lite på killen från rymningen som inte blev tillfrågad om han ville stå med sitt riktiga namn och som anser sig beljugen av Bergwall i Josefssons bok. Men också på annat som visats fram som tydligt visar att han fortsätter ljuga.
En parentes, om man tänker sig att han faktiskt är pedofil till sin läggning, och inte nöjer sig med tjugotvååringar, så finns det ju olika typer. Att dupera sin omgivning är ju en av de saker som pedofiler brukar vara bra på... Jag tror inte på medfödd pedofili men inte heller på att det bara har med droger eller taskig uppväxt att göra. Det är någon sorts kombination. Men jag tror inte att man blir pedofil för att man inte vågar komma ut som homosexuell. Det är två olika saker.