2014-06-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
F! är väl HELT ointressant i sammanhanget. Att använda detta för att klaga på F! är ju äckligt.

Frågan är varför inga politiker höjer rösterna och kommer med ett uttalande om att de ska se över hur såna här situationer kan undvikas. Öronmärka pengar för att se till att detta inte händer igen.

De här flickorna har blivit grovt misshandlade eller synnerligen grovt misshandlade av sina föräldrar och de bör fängslas och flickorna omhändertas.

De sociala myndigheterna ska ingripa här anser jag.

Verkligen jag håller med dig! De borde fängslas och göras ordentliga undersökningar. Man misstänker dessutom att mörkertalet är oerhört stort(vilket såklart är ganska logiskt med tanke på att en hel skolklass var könsstympade)

Jag håller med att det är äckligt att använda ett kvinnohatande och indoktrinerande parti här, men vi måste tyvärr förhålla oss till den verklighet som vi lever i att vi har ett äckligt kvinnohatande parti som systematiskt tar ställning emot vita män, emot den svenska kulturen men står som passiva suggor när det kommer till de faktiska problem som samhället står inför - och den utveckling av att eliminera ett västerländskt kulturarv.

Tolerans som ett frikort för att bete sig som svin. I tystnaden och vaga svar om att "det där är andra kulturella yttringar". Samtidigt skanderar man på valnatt "Ut med rasisterna! In med feministerna!" i oändligheten och så applåder som får nazityskland att framstå som mer divergent i sitt åsiktsspektrum.

Själv är jag ju högerextrem så jag finner det helt oproblematiskt för F! att dra alla män över en kant med påståendet att 99% av alla våldtäkter begås av män - eftersom jag ser verkligheten istället för att förneka den, Det är dock patetiskt att man inte också se överrepresentationen i vissa MENA grupper då även med socioekonomiska faktorer inräknade så är statistiken hundratals procent överrepresenterat - man drar inte alla över en kant genom att identifiera problem i vissa grupper.

Ska man ha ordning och reda krävs hårdare tag och tydligt avståndstagande istället för det kulturmarxistiska flumm som genomsyrar samhället idag - där man bränner BH:ar för att "visa sitt stöd" för den vita kvinnan eller har kurser i hur man blir lesbisk. Genom att stoppa huvudet i sanden så består problemet, inte minst för kvinnorna som finns i dessa grupper som de vill vara så s.k toleranta mot - är man notoriskt livrädd för att trampa någon på tårna så blir konsekvenserna att man inte uppnår någonting.
Citera
2014-06-20, 12:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Vi har redan långa fängelsestraff för könsstympning, vad mer är det ni vill att man ska göra? (jaja, jag vet, ni vill att F! ska demonstrera mot att det finns afrikaner i landet, det är inte särskilt troligt att det kommer ske.)
Citera
2014-06-20, 12:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
F! är väl HELT ointressant i sammanhanget. Att använda detta för att klaga på F! är ju äckligt.
Tvärtom, det är helt intressant. Att F! inte reagerar är ju äckligt.

Här är det ju i allra högsta grad frågan om att objektifiera och sexualisera kvinnan, håller du inte med om det?
Citera
2014-06-20, 12:17
Medlem
I don't cares avatar
F! vågar inte reagera då det inte har att göra med emaskulerade vita medelålders män.
Citera
2014-06-20, 12:19
Medlem
FittJannes avatar
F! hävdar ju bestämt att de genom EU vill nå ut internationellt med sin fantastiska politik.
Ändå anser dessa populister att det är här hemma och med vita svenska medelålders män den trånga skon klämmer.
Tvivlar på att vi kommer få höra en enda kritisk röst från F!'s sida och om, och bara om det händer så kommer den någonstans osa mest kritik mot svenska normer. Islam kritiserar man helt enkelt INTE.
Citera
2014-06-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
F! hävdar ju bestämt att de genom EU vill nå ut internationellt med sin fantastiska politik.
Ändå anser dessa populister att det är här hemma och med vita svenska medelålders män den trånga skon klämmer.
Tvivlar på att vi kommer få höra en enda kritisk röst från F!'s sida och om, och bara om det händer så kommer den någonstans osa mest kritik mot svenska normer. Islam kritiserar man helt enkelt INTE.

Kommer vi att få höra en kritisk röst från någon politiker eller någon människa som kräver åtgärder för framtiden och att dessa föräldrar ska åtalas?

Helt ointressant om F! gör något eller inte. Det viktiga är att något blir gjort. Att någon politiker anser att detta är ett problem som måste handhas.
Citera
2014-06-20, 12:26
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Min kritik mot F! och övriga kulturmarxister brukar mest handla om att de är hycklare som propagerar för en våldsideologi och att de i själva verket inte är intresserade av jämställdhet när det inte gynnar kvinnor. Hela den här feminister vs invandrar konflikten har jag överlåtit till andra att diskutera. Men man kan konstatera att listan börjar bli mer och mer intressant.
  • Våldtäkterna. Här går man extremt hårt mot svenska män trots att nästan alla dessa i princip aldrig skulle komma på tanken att våldta någon kvinna. Man vill tvångsomprogrammera alla Sveriges pojkar pga att de skulle vara potentiella våldtäktsmän och man vill avskaffa rättssäkerheten i samband med omvänd bevisbörda vid våldtäkt. Samtidigt verkar man helt ointresserade av att ta reda på om det finns ett samband mellan främmande kulturer och våldtäkt.
  • Tvångsgiftermål. Borde verkligen räknas som våldtäkt och är kanske den vanligaste formen av våldtäkt i Sverige, men den här frågan har jag nog aldrig sett feminister på allvar driva. Kan det bero på att det inte i regel är svenska vita män som arrangerar tvångsäktenskap?
  • Hedersmord. Gissningsvis är detta den allvarligaste formen av kvinnoförtryck. Nu minns jag inte källorna här men jag har för mig att feministerna genom åren har varit väldigt kritiska mot att detta diskuterats. Man har jämfört det med rasism etc. Man verkar inte ha haft några problem med att ignorera de kvinnor som varit på väg att drabbas av sådana brott just på grund att det inte är svenska män som utför dem. Aftonbladet (som absolut hör till feministernas frontgrupp i etablissemanget) har under flera år haft en kampanj mot män som mördar och begår våld mot sina kvinnor, men har nog aldrig sett dem göra någon koppling mellan detta fenomen och hedersbrott.
  • Prostitution. Detta går man hårt åt. Dock bara när torskarna består av svenska män (och oftast när kvinnan ifråga har prostituerat sig frivilligt). Här har man dessutom en hycklande inställning till kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Samtidigt verkar mycket tala för att F! själva har skickat en hallick till Bryssel som sin främsta representant och ingen har ens ställt en kritisk fråga kring detta.
  • Pedofili. Hur var det med att pedofili var kulturellt betingat och helt ok om det utfördes i andra länder.
  • Slöjtvång. Den här gruppen svenska feminister verkar vara fullständigt ointresserade av att hjälpa unga utländska kvinnor som blir tvingade att bära slöja. Däremot kampanjar de mer än gärna för rätten att bära slöja (som det är allmänt känt av de vanligaste formerna kvinnoförtryck vi idag har i Sverige).
  • Könsstympning(?). Och nu alltså detta. Här kanske feministerna kan försvara sig med att de även verkar tycka att könsstympning av pojkar är ok. Vad vet jag. Blir intressant att följa i alla fall.

Till den som vill att jag ska redovisa källor till mina påståenden här. Jag har inga. Jag har inte haft tid att läsa mig in i de här frågorna och det är även svårt att hänvisa till tidningsartiklar här med tanke på att dessa frågor knappt ens diskuteras i svenska tidningar. Kan bara konstatera att listan verkar bli längre och längre och att det finns en väldigt sned balans gällande vilka frågor de svenska feministerna verkar anse vara viktiga och vilka frågor de struntar i och att allt deras gapande och skrikande i ickefrågor börjar se väldigt intressant ut i jämförelse med deras totala tystnad i de frågor där det verkliga kvinnoförtrycket finns.

Den som vill får gärna fylla i listan och ta reda på exakt vad feministerna har och inte har sagt i dessa frågor. Kan även vara intressant att se vilka andra frågor de riktar in sig på istället. Vita män som cyklar, könsneutrala toaletter, kvinnor i bolagsstyrelser etc.

Av vad jag har sett hittills kan den svenska feminismen bara vara en av två saker. En intresseorganisation för välbärgade vita kvinnor med marxistisk världsbild eller en ren rasistisk intresseorganisation mot vita män. Kanske båda.

Citat:

Frågan är varför inga politiker höjer rösterna och kommer med ett uttalande om att de ska se över hur såna här situationer kan undvikas. Öronmärka pengar för att se till att detta inte händer igen.

De här flickorna har blivit grovt misshandlade eller synnerligen grovt misshandlade av sina föräldrar och de bör fängslas och flickorna omhändertas.

De sociala myndigheterna ska ingripa här anser jag.

Det kanske är fel att anklaga F! för själva könsstympningen, däremot är det fullt legitimt att fråga sig var de befinner sig när de verkliga överträdelserna mot kvinnorna inträffar. Det är ju rätt intressant i sig om det visar sig att flera av Sveriges största intresseorganisationer för kvinnor fullständigt struntar i de allra allvarligaste övergreppen mot kvinnor och flickor i Sverige.
Citera
2014-06-20, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
De som har lite koll på några namnkunniga feministers facebook- och twitterkonton, får hemskt gärna vidarebefordra hur snacket går där.

Förnekelse ofc
Citera
2014-06-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos

Det kanske är fel att anklaga F! för själva könsstympningen, däremot är det fullt legitimt att fråga sig var de befinner sig när de verkliga överträdelserna mot kvinnorna inträffar. Det är ju rätt intressant i sig om det visar sig att flera av Sveriges största intresseorganisationer för kvinnor fullständigt struntar i de allra allvarligaste övergreppen mot kvinnor och flickor i Sverige.

Jag tycker det känns full legitimt att fråga alla politiker var de är någonstans och hur de ser på detta.

Dessutom bör Norrköpings socialnämnd anmäla föräldrarna för synnerligen grov misshandel. Samt omhänderta barnen omedelbart.

Hade de slagit barnen så de fått men för livet hade detta hänt.

Så Norrköpingskommun borde agera. Är de inte kloka de som jobbar där eller vad är felet?
Citera
2014-06-20, 13:03
Medlem
Jag har svårt att tro att de verkligen är svenskar men hursomhelst är det vidrigt med könsstympning!
Citera
2014-06-20, 13:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag har svårt att tro att de verkligen är svenskar men hursomhelst är det vidrigt med könsstympning!

Exakt. Trots alla fagra slagord och välmenande gester så är det ingen, inte ens de etablerade partierna, inte ens F!, som faktiskt ser utlänningar som riktiga Svenskar.

Därför kommer ingen att agera. När det inte 'är' riktiga Svenskar blir det ju 'bara' rasistiskt.
Citera
2014-06-20, 13:39
Medlem
Man har ju helt anammat devisen att fiendens fiende är min vän.
Någonstans utmed resan mot vite mannens utplånande tarvas väl viss självrannsakan och insikt.
Tiden för det är dock långtifrån kommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in