2014-06-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vi har redan långa fängelsestraff för könsstympning, vad mer är det ni vill att man ska göra? (jaja, jag vet, ni vill att F! ska demonstrera mot att det finns afrikaner i landet, det är inte särskilt troligt att det kommer ske.)

Jag hänvisar till detta--->

Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
F! vågar inte reagera då det inte har att göra med emaskulerade vita medelålders män.

Sen skulle man kanske kunna diskutera en assimileringspolitik på det och se till att skolor gör med än att "informera" föräldrarna. Utan faktiskt driver åtal
Citera
2014-06-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
inte ens F!, som faktiskt ser utlänningar som riktiga Svenskar.

Feminister är de värsta rasisterna. De är redan hjärntvättade att tänka i banorna alla män, mot alla kvinnor. Att byta mot alla utlänningar är en smal sak. Samma fel-tänk. Att tänka på individ-nivå är uteslutet.
Citera
2014-06-20, 13:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysozymes
Jag ser Fi som ett rent politiskt monster, dom kommer bara arbeta för mål som ger mer röster. När Fi kom och föreläste om jämnställdhet inom svensk arbetsmarknad på vår universitet, så frågade jag vad Fi tänkte göra för att få kvinnor att söka Data (ej IT) och Teknisk utbildning, för att främja jämnställdhet i modern arbetsmarknad. Hon såg bara obekväm och tyckte det var viktigare att få fler kvinnor inom chefspositioner. Hur kvinnor ska få chefspositioner utan en bra utbildningsbas från klassiska "nördiga utbildningar" ville hon inte diskutera.

Det undrar jag också, själv arbetar jag i skogen och jag ser ALDRIG till någon kvinna där, bortsett från möjligen någon enstaka inspektor som gör "pappersarbetet". Men någon kvinnlig arborist, röjare, huggare, eller skogsmaskinsförare? Det vet jag inte ens om det existerar i det här landet...

Hur kan det komma sig att ingen feminist skriker om att främja jämställdhet och kvotera in kvinnor där? Jag vet inte -kan det ha att göra med att det är ett smutsigt, extremt fysiskt slitsamt, tungt och dåligt betalt - arbete? Och inte lika "häftigt" som att vara VD eller polis, kanske?

Har försökt diskutera det med den typen av feminist-propagerare, men jag har inte direkt fått några svar... I ett par fall blev jag ju (surprise!) anklagad för att vara sexistisk när jag föreslog att man skulle kvotera in lite kvinnliga skogsröjare som röjer landets järnvägar, fråga mig inte hur hon fick till det, men där var iallafall de diskussionerna avslutade, med mig som "den onde förtryckaren", givetvis...
Citera
2014-06-20, 13:48
Medlem
De kan inte få orgasm nu va?

Måste vara oerhört frustrerande att aldrig kunna få det.

Finns nog inget större härskande över en kvinna än att ta bort det. Dessa lär väl aldrig bli "slutshamed". De vill nog slippa sex helt.

Detta bör ju vara en feministisk fråga om något. Det handlar om att fullständigt dominera kvinnans libido och val av sexpartner. Kan inte se hur fler kvinnor i styrelser är viktigare som fråga än detta. F! släppte ett valmanifest, men jag kan inte komma ihåg hur någon av de frågorna var viktigare.
Citera
2014-06-20, 14:00
Medlem
Lite konstigt kan jag tycka att det inte blir twitterstormar kring såna här nyheter när det blir stora drev om studentflak och kulturmän.
Citera
2014-06-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
De kan inte få orgasm nu va?

Måste vara oerhört frustrerande att aldrig kunna få det.

Finns nog inget större härskande över en kvinna än att ta bort det. Dessa lär väl aldrig bli "slutshamed". De vill nog slippa sex helt.

Detta bör ju vara en feministisk fråga om något. Det handlar om att fullständigt dominera kvinnans libido och val av sexpartner. Kan inte se hur fler kvinnor i styrelser är viktigare som fråga än detta. F! släppte ett valmanifest, men jag kan inte komma ihåg hur någon av de frågorna var viktigare.

Det är väl fan ingen feministfråga.

Det är en fråga om barnmisshandel.

Och om Norrköpingskommun inte polisanmält föräldrarna så hoppas jag någon anmäler kommunen. Hade föräldrarna slagit barnen så de fått men för livet så hade de säkert reagerat, nu verkar de kunna bortse från synnerligen grov misshandel på barn av någon anledning. Och det borde kommunen straffas för.

Det är Norrköpings socialtjänst som har ansvar för misshandel av barn.
Citera
2014-06-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
F! är väl HELT ointressant i sammanhanget. Att använda detta för att klaga på F! är ju äckligt.

Frågan är varför inga politiker höjer rösterna och kommer med ett uttalande om att de ska se över hur såna här situationer kan undvikas. Öronmärka pengar för att se till att detta inte händer igen.

De här flickorna har blivit grovt misshandlade eller synnerligen grovt misshandlade av sina föräldrar och de bör fängslas och flickorna omhändertas.

De sociala myndigheterna ska ingripa här anser jag.

Du är ju lite mer än lovligt dum i huvudet, du...

Att du hävdar att F! Är HELT oviktiga i sammanhanget är det som är äckligt, och ytterligare ett bevis på att modern feminism är ett jävla skämt och feministerna är hycklare av rang!

Det är EXAKT dylika frågor som feminism och feminister ska ta upp, inte bränna flaggor på nationaldagen eller införa könsneutral skolgång.

Alla som tillhör eller röstar på F! bör omgående skickas till Afghanistan eller Irak, så de kan få se ett patriarkat och känna på kvinnoförtryck, och slippa hitta på att de lever i ett.
Citera
2014-06-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Du är ju lite mer än lovligt dum i huvudet, du...

Att du hävdar att F! Är HELT oviktiga i sammanhanget är det som är äckligt, och ytterligare ett bevis på att modern feminism är ett jävla skämt och feministerna är hycklare av rang!

Det är EXAKT dylika frågor som feminism och feminister ska ta upp, inte bränna flaggor på nationaldagen eller införa könsneutral skolgång.

Alla som tillhör eller röstar på F! bör omgående skickas till Afghanistan eller Irak, så de kan få se ett patriarkat och känna på kvinnoförtryck, och slippa hitta på att de lever i ett.

En litet parti som inte ens sitter i riksdagen ska alltså vara ansvariga för att barn blivit misshandlade.

Det är de som har anmälningsplikt som lärare, skolsyster, skolläkare, kurator och även socialtjänsten ska polisanmäla.

Det är barnmisshandel som skett och det har inte F! något ansvar för att ta hand om. Och det viktiga är INTE att denna lilla grupp som inte ens sitter i riksdagen ska uttala sig utan att de ansvariga polisanmäler och att barnen får medicinsk vård och psykologisk hjälp för sina känslor samt förmodlien ska avskiljas från sina föräldrar eftersom de allvarligt brister i omvårdnaden om sina barn.

Det är barnen som är de viktiga.

Dessutom ska alla politiker som sitter i riksdagen agera på detta och även media.

Lilla F! som är ett sexistiskt parti utan verklighetsförankring är ingen man kan förvänta sig något av. Att man överhuvudtaget gör det visar ju på att man saknar något innanför pannbenet.
Citera
2014-06-20, 15:54
Medlem
goran744s avatar
Det enda svenska med det klassrummet är just klassrummet!

En invandrare blir aldrig svensk och har inte ambitionen att bli det heller.
Det är så sant som det är sagt. Jag är en svensk kvinna även om jag skulle flytta till en annan kultur.
Det här kan vara människor som flytt till Sverige med just det skälet för att få ett uppehållstillstånd men som sedan tar sina döttrar och åker hem och utför det de sagt att de flytt ifrån.
Varför hymla om det? Det finns sådana människorna här.
Skulle de träda fram frivilligt? Nej för fan eftersom det är förbjudet här.
Vad gör man då i svenska samhället med de som brutit mot den svenska lagen?
Skickar hem dem igen? Eller låter de bli tröstade i Sverige och få pullan omplåstrad som sedan eventuellt utför samma sak i smyg på sina egna döttrar.
Jag är en stolt svensk kvinna med pullan i behåll och som har en pulla som den skall se ut.
Alla som vill ha sina muslimska seder vid liv måste ta sig till de kulturer som har muslimska seder.
Varför komma till ett kristet land och kräva att behålla sina muslimska seder de i mitt tycke humlat om att de flytt ifrån.
Jag är starkt kritisk mot de sjuka, galna och vidriga seder som finns inom muslimska seder.
Gud får de tro på bäste de vill men skära fitta får de göra i de länder fittskärning är tillåtet så slipper de smyga med det.
Jag har alltid frågat mig själv: Varför vill man behålla det man påstår sig flytt ifrån?
Ljuger man oss rakt upp i ansiktet. Förmodligen! Just för att de kan det.
Omoraliskt, hederslöst och respektlöst.
Ta seden dit man kommer. Här i Sverige skär vi inte sönder våra fittor.
Citera
2014-06-20, 16:07
Medlem
Citat:
Det är väl fan ingen feministfråga.

Jag tror nog att det är ganska många feminister som skulle säga att kvinnlig omskärelse handlar om eller är ett symptom på kvinnoförtryck och patriarkala könsstrukturer
Citera
2014-06-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jag tror nog att det är ganska många feminister som skulle säga att kvinnlig omskärelse handlar om eller är ett symptom på kvinnoförtryck och patriarkala könsstrukturer

Det handlar om barn och är barnmisshandel.

Om man använder detta för att spy galla på feminister är man ju fan inte klok någonstans.

En generell diskussion om patriarkala könsstrukturer hjälper ju inte dessa barn. Och det är det viktigaste för alla som är någorlunda normalt inredda i huvudet.
Citera
2014-06-20, 16:18
Medlem
Citat:
Det handlar om barn och är barnmisshandel.

Om man använder detta för att spy galla på feminister är man ju fan inte klok någonstans.

En generell diskussion om patriarkala könsstrukturer hjälper ju inte dessa barn. Och det är det viktigaste för alla som är någorlunda normalt inredda i huvudet.

Just därför många är så kritiska till den generella smörjan då den inte kan eller vill ta tag i dem stora problemen som könsstympning,hedersvåld osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in