Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Det enda jag ville säga är att jag vet hur det går till och därför vet jag också att domstolen kommer att strunta i ifall Rami ljugit om sin utbildning eller att Amani stulit. Eftersom dessa saker inte har med brottet att göra, när det gäller själva skuldfrågan. Men om väljer att tro på någonting annat så kan ni förstås få fortsätta med det.
Hur kan du veta vad som kommer att ske på denna rättegång?
Det handlar om de tilltalades trovärdighet. Om det visar sig att t ex Rami har ljugit från första början - hur trovärdig är han då med det han berättar i rätten?
En "advokat som brinner för mänskliga rättigheter"? Som har gjort allt i sin makt för att hjälpa sin stackars fru som har psykiska problem. Skydda barnen så att hon inte slår dom allt för illa. Och sedan även ta hand om sin systerdotter när hon anländer från ett terrorbombat Palestina till Sverige? Och däremellan måste få lite avkoppling och andrum genom att hälsa på släkt och vänner i Holland? För att sedan återvända till fru och barn med laddade batterier, och återigen styra upp misären i familjen? En mycket hedervärdig stackars man,
om detta är sanningen.
Eller "en advokat som brinner för mänskliga rättigheter" som har en anmälan för grov misshandel av sin fru? Som inte bryr sig om att flickan är både hungrig och har ont? Sticker iväg till Holland för att glänsa och roa sig och kommer hem mellan varven och jävlas med barn och fru? Och Amani håller på att knäckass psykiskt av den terror som han utsätter sin familj för? Hon kan eller får inte lämna honom, och har ingenstans att ta vägen? Vilka rättigheter brinner Rami för? Sin egen rätt att få behandla människor efter eget tycke? Narcissist eller psykopat? Är Amadi också narcissist? Och dras två narcissister till varandra?
Om detta är en sanning.
Och om det visar sig att Migrationsverket gjort fel. Vilken typ av männskor är det då som får PUT i Sverige?