Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Det är en möjlighet att balkongfallet är ett påhitt mycket mindre morbid dessutom. Men skulle de varit så dumma? A möjligtvis men R med sin bakgrund borde väl omgående förstått problemen med att påstå ett fall som förklaring om flickan är misshandlad till döds?
Problemet med SOS samtalet är att det är riskabelt att låta A sköta det. Men visst "nu djävlar ringer du" fungerar som tankeexpriment. Men om nu skadorna är så omfattande som antyds av polis och vårdpersonals reaktioner så är det ett problem i sig. Det krävs någon form av rejält vansinne för att misshandla flickan på det sättet. Har svårt att se A samlad nog att för kunna genomföra ett samtal till SOS om hon någon/några timmar tidigare så våldsamt gått loss på flickan....
Har också funderat på samtalen men kan det inte vara högst subtilt? Fel samtal på fel plats vid fel tidpunkt för flickans död osv. Inte själva innehållet i samtalet tänker jag.
Det kan det absolut vara! Till exempel för att bekräfta var Rami var, i vilket sällskap ... och så hamnar vi där igen, att allt möjligt och mer därtill är tänkbart.
Gissa om FUPen får många, intensiva läsare.
Men ändå finns det något som säger mig att det inte är så jättelätt att motbevisa det de har sagt. Det behövs stark teknisk och medicinsk bevisning för att kunna dra slutsatser om hur och när hon dog (av fall, eller misshandel före fall eller "bara" misshandel).
Jag är helt förhäxad av tanken att hon blivit slagen sönder och samman. Ett enda dödande slag kan man lättare förstå om det tog på felställe under agan. Men med tillhygge, så till den milda grad?
Ofattbart! Okontrollerat raseri, sinnessvagt raseri ligger i så fall bakom.
PS
Jag kan visst tänka mig att Rami är både känsligare och ängsligare än Amani, som nog är mer åt det iskalla hållet; även om hon säkert också var skärrad och rädd, så kan visst hon ha varit mer samlad än Rami. Sedan har vi båda varit inne på att det nog fanns ett maktspel dem emellan. Men det är något som vi kan jämföra tankar om vid ett annat tillfälle.
Nu var nog det maktspelet i gungning igen , i denna mycket akuta situation.