Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-19, 23:38
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Om man hatar sitt ex nya flickvän?

Så ser man till att exet och en annan kvinna får disponera ens lägenhet så att de kan ha sex. Och så ser man till att exets nya flickvän får komma dit och avslöja sexet.

Eller har jag virrat till det?

Du har virrat till det.

J*nas och L*visa har varit ett par.
J*nathan och J*nna är ett par.
J*nathan är otrogen mot J*nna med L*visa i J*nas lägenhet.

Om vi nu ska utgå från det scenariot som kanske inte alls stämmer.
Citera
2014-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert

Om du var i J.A´s skor, skulle du låna ut din lägenhet till din polare och ditt ex? Så dom kan ha sex utan att hans tjej, och tillika din vän, får reda på det?

Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Du har virrat till det...

J.A lånar ut sin lägenhet till sin polare och hennes ex så att de kan ha sex. Och ser till att exets flickvän får reda på det.

Varför stämmer inte dessa två saker?
Citera
2014-06-19, 23:41
Medlem
Citat:

Så ser man till att exet och en annan kvinna får disponera ens lägenhet så att de kan ha sex. Och så ser man till att exets nya flickvän får komma dit och avslöja sexet.

JA:s ex är LL, som är BO. Han ska alltså ha lånat ut sin lägenhet för att hans ex ska ha sex med en annan kille. Låter ju konstigt, men iofs inte helt osannolikt, det var flera år sedan de gjorde slut, och deras kontakt kan idag övergått till vänskap. Exets "nya flickvän" har du nog rört ihop, hans ex var ju tjej och hade troligen ingen ny flickvän.

Tycker även det är konstigt att JN och LL inte var vänner på facebook, om de ska ha haft en affär? Visst kan de velat hålla det hemligt på alla sätt, men ändå. Trots det får svartsjuka ses som det mest troliga motivet.

Tragiskt hursomhelst.
Citera
2014-06-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Du har virrat till det.

J*nas och L*visa har varit ett par.
J*nathan och J*nna är ett par.
J*nathan är otrogen mot J*nna med L*visa i J*nas lägenhet.

Om vi nu ska utgå från det scenariot som kanske inte alls stämmer.

Ja men det funkar ju ändå. Om man tänker att man vill att ens ex nya ska få se att exet minsann inte gillar dig. Förstår du då hur jag menar?
Citera
2014-06-19, 23:46
Medlem
Citat:

Men granved. Lägenhetsutlåningshypotesen bygger ju på att Jonas lånat ut lägenheten till sitt ex så att hon kan ha sex med en av hans vänner. Den vännen som är sambo med en annan vän alltså gärningsmannen. Sen åker hans kompis till sitt jobb efter en natt med älskarinnan. Då kommer sambon till han som åkt till jobbet och mördar hans ex/älskarinnan. Vem är det Jonas skulle ha hatat menar du? Jag tror faktiskt han var vän med alla andra i den här soppan.
Citera
2014-06-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ja men det funkar ju ändå. Om man tänker att man vill att ens ex nya ska få se att exet minsann inte gillar dig. Förstår du då hur jag menar?

Jag tror inte någon förstår vad du menar... Försök skriva ditt scenarium med namnen på de relevanta personerna.
Citera
2014-06-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Jag tror inte någon förstår vad du menar... Försök skriva ditt scenarium med namnen på de relevanta personerna.

Jag har blandat ihop det. För många J. Ber om ursäkt för svamlet.
Citera
2014-06-20, 00:09
Medlem
Citat:

Visst kan jag tänka att J-nna, om hon är psykiskt störd, dödar L-visa när hon överraskar henne på bar gärning med J-nathan. Eftersom J-nna betraktar J-nathan som sin egendom så dödar hon L-visa som kränkt hennes äganderätt. Men varför skulle J-nathan spela med i denna sjuka drama. Eller varför skulle J-nas, som endast överlåtit sin lägenhet till sin gamla flamma L-visa som ett tillfälligt kärleksnäste, ha deltagit i mordet på L-visa...
Senast redigerad av nantale 2014-06-20 kl. 00:11.
Citera
2014-06-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst kan jag tänka att J-hanna, om hon är psykiskt störd, dödar L-visa när hon överraskar henne på bar gärning med J-nathan. Eftersom J-hanna betraktar J-nathan som sin egendom så dödar hon L-visa som kränkt hennes äganderätt. Men varför skulle J-nathan spela med i denna sjuka drama. Eller varför skulle J-nas, som överlåtit sin lägenhet till sin gamla flamma L-visa som ett tillfälligt kärleksnäste, ha deltagit i mordet på L-visa...

Nej det är helt omöjligt att begripa sig på. Sen så hade jag blandat ihop ett par J så jag var lite ute och cyklade långt ut i terrängen.

Varför de två ska ha hjälpt henne är rätt konstigt att tänka sig. En kanske, men båda?
Citera
2014-06-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst kan jag tänka att J-nna, om hon är psykiskt störd, dödar L-visa när hon överraskar henne på bar gärning med J-nathan. Eftersom J-nna betraktar J-nathan som sin egendom så dödar hon L-visa som kränkt hennes äganderätt. Men varför skulle J-nathan spela med i denna sjuka drama. Eller varför skulle J-nas, som endast överlåtit sin lägenhet till sin gamla flamma L-visa som ett tillfälligt kärleksnäste, ha deltagit i mordet på L-visa...

Det är verkligen märkligt. Det känns som att varje person involverad vid ett eller annat tillfälle borde stannat upp och tänkt "det här är inte ok" (vara otrogen, låna ut lägenheten till sin kompis och ex, mörda, stycka, etc). Det känns osannolikt att ingen av de tre (fyra, om man räknar in att ligga med en kille som har flickvän) reagerat på situationen. Men ja, skit händer ju hela tiden... Men märkligt är det.
Citera
2014-06-20, 00:23
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Det målas verkligen upp otroliga scenarior här i tråden om otrohet som tas på bar gärning vilket resulterar i styckning på platsen (i en utlånad sexlägenhet)... Sanningen är förmodligen inte lika utsvävad, eller?
Citera
2014-06-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Det målas verkligen upp otroliga scenarior här i tråden om otrohet som tas på bar gärning vilket resulterar i styckning på platsen (i en utlånad sexlägenhet)... Sanningen är förmodligen inte lika utsvävad, eller?

Förmodligen handlar det bara en fyllefest som spårat ur. Eller kanske en drogfest.
Senast redigerad av nantale 2014-06-20 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in