2014-06-19, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Hoppas på lite sköna bundles!

Mina spel jag har kollat in hittills är:

Garry's Mod
Assassin's Creed (Gärna en bundle med alla spel)
Skyrim, värt med legendary edition?

Vilka mer spel finns det som liknar dessa?
fallout
Citera
2014-06-19, 21:59
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
fallout
Är inget fan av zombies eller något sådant.
Citera
2014-06-19, 23:58
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Far Cry 3 för 45:-, XCOM: Enemy Unknown för 45:-, The Witcher 2 för 36:-, Hotline Miami för 11:- och Mirror's Edge för 23:-. Det är ju guldspel för småpotatis.
Tyvärr tilltalar inget av dom spelen mig, inte ens om dom kostade 10kr för alla
Hoppas fan dom lägger in Skyrim nån dag, eller något worms spel.. höhö
Citera
2014-06-20, 03:38
Medlem
chessjamts avatar
Skaffade nyss Skyrim: Legenderay Edition för 17,99 euro, tillsammans med Far Cry 3 och The Witcher 2 för 4,99 respktive 3,99 euro. Hade sen tidigare haft mina ögon på Skyrim och blev väldans glad när jag såg rean nu.

Ganska billigt, ser fram emot att köra Skyrim för första gången. Ska fan bli kul.

Är sugen på att skaffa något strategispel. De hade en bra bundle-sale på Sid Meiers Civilization V, Complete, tror jag den hette. Verkar vara dock lite väl avancerad, svårspelad strategi för mig. Ska kolla upp Total Wars Rome och någon av AoE eller Europa Universalis.
Citera
2014-06-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast det beror på, ta FIFA osv, de köper jag när de går ner i pris, just för att jag inte förstår hypen av att köpa ett spel varje år med minimala skillnader.

Sen, ta t.ex Thief (som var en djävla besvikelse) och DS2 som var spel som jag längtat efter, de var förhandsbeställda lång innan release.

Handlar inte om att vara först, skiter mångt och mycket i alla andra personer, vad de spelar, hur de spelar osv. Däremot så finns det spel som jag bara ska ha, för min egen räkning så att säga.

Jag kommer säkerligen köpa spel på rean, då det är en hel del spel på Steam som jag sett och tänkt: "Det där kan säkert vara skoj, men har jag tid nu med ett ny spel och är det verkligen värt X antal euro?"

Då kommer rean perfekt till hands, för då köper jag spelet som jag tidigare tvekade inför.

Så det är priser som gör dig motiverad att spela spelet?

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Skaffade nyss Skyrim: Legenderay Edition för 17,99 euro, tillsammans med Far Cry 3 och The Witcher 2 för 4,99 respktive 3,99 euro. Hade sen tidigare haft mina ögon på Skyrim och blev väldans glad när jag såg rean nu.

Ganska billigt, ser fram emot att köra Skyrim för första gången. Ska fan bli kul.

Är sugen på att skaffa något strategispel. De hade en bra bundle-sale på Sid Meiers Civilization V, Complete, tror jag den hette. Verkar vara dock lite väl avancerad, svårspelad strategi för mig. Ska kolla upp Total Wars Rome och någon av AoE eller Europa Universalis.

17,99, det var billigt! Dock det lär gå ner ännu mer om du hade väntat på att Skyrim ska gå på daily rea eller flash rea.

Jag handlar endast spel på daily rea och flash rea, och resten av spel som har inte varit på daily/flash rea på sista dagen av rean (30juni i detta fallet).
Citera
2014-06-20, 10:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Så det är priser som gör dig motiverad att spela spelet?

Tja, när det handlar om titlar som man inte direkt brinner för men kan tänka sig testa.

Iom att jag inte piratkopierar spel, så väntar jag då hellre på att priset går ner innan jag slår till och köper det om det inte är ett spel jag faktiskt sett fram emot att spela.

Edit:

Och dagens rea-tips.

Van Helsing 2, köpte det själv just nu. Pris: €10.04
1:an var helt ok, hade faktiskt helt missat att tvåan släppts.

http://store.steampowered.com/app/272470/
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-20 kl. 10:40.
Citera
2014-06-20, 15:53
Medlem
Busstations avatar
Citat:

Europa universalis är bra mycket mer komplicerat än Civilization, det är dock ett riktigt riktigt bra strategispel som jag rekommenderar dig starkt att köpa. Var bered att behöva lägga ner ett gäng timmar på att förstå hur spelet fungerar dock, det blir värt det sen jag lovar.
Citera
2014-06-20, 16:01
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Europa universalis är bra mycket mer komplicerat än Civilization, det är dock ett riktigt riktigt bra strategispel som jag rekommenderar dig starkt att köpa. Var bered att behöva lägga ner ett gäng timmar på att förstå hur spelet fungerar dock, det blir värt det sen jag lovar.

Är sugen på Europa Universalis 4, ligger på 50% på rean nu.
Någon som vet/tror att spelet blir billigare på någon flashrea/motsvarande?
och vad är det för skillnad på extreme edition?
Citera
2014-06-20, 17:52
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Om man är ny till strategispel, vad rekommenderar du att man börjar med. Age of Empires III, Total War Rome II eller Civilization 5 eller Europa Universalis? Känner starkt att jag vill börja spela ett strategispel men vill gärna ha något som inte är alltför svårt eller komplicerat.

OnTopic: Jurrasic Park the Game går på 13,99 euro nu och Game of Thrones Special Edition kostar bara 4,99 euro.
Citera
2014-06-20, 18:31
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Om man är ny till strategispel, vad rekommenderar du att man börjar med. Age of Empires III, Total War Rome II eller Civilization 5 eller Europa Universalis? Känner starkt att jag vill börja spela ett strategispel men vill gärna ha något som inte är alltför svårt eller komplicerat.

OnTopic: Jurrasic Park the Game går på 13,99 euro nu och Game of Thrones Special Edition kostar bara 4,99 euro.

Civ V tar faktiskt inte överdrivet lång tid att sätta sig in i. Köp det, och titta på en tutorial på Youtube eller något. Jag har lagt ner många timmar på det spelet och det är värt varje krona
Citera
2014-06-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Om jag köper spel brukar jag alltid tänka på hur länge spelet kommer hålla, för att sedan räkna ut vad priset blir per timma. Vill jag lägga ut 50:-/hr på detta spelet? Förmodligen inte. Är 5:-/hr ett acceptabelt pris? Absolut!

På Team Fortress 2 har jag t.o.m. tjänat in ~2 hela kronor per spelad timma.

TF2 är gratis ju
Citera
2014-06-20, 22:02
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Civ V tar faktiskt inte överdrivet lång tid att sätta sig in i. Köp det, och titta på en tutorial på Youtube eller något. Jag har lagt ner många timmar på det spelet och det är värt varje krona

Sagt och gjort, skaffade complete edition med alla de olika expansionerna/tilläggen. 19,99 euro gick den på. Sparade tydligen över 48 euros på buntkostnaden än att skaffa alla expansionerna individuellt.

Slängde även in Amnesia för 3,29 och Outlast för 9,99. Är ovan när det gäller skräckspel så detta blir något nytt och förhoppningsvis läskigt.

Fan, har redan lagt ut över 600 spänn på Steam spel de senaste 24 timmarna. Har dock bara haft Dota 2 och TF2 i spelbiblioteket sen tidigare. Kändes nödvändigt att utöka samlingen litegrann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in