2014-06-19, 11:01
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
http://steamdb.info/sales/

Om 12timmar och 30min! (19.00 svensk tid)

Hur mycket tänker ni lägga ut på denna steam sommar rea? Ca 1000-2000 tänker jag lägga ut.

1000 kronor?... jag antar att du köper spel bara för att det är billigt då? Spel jag VERKLIGEN vill ha har jag redan köpt.
Citera
2014-06-19, 11:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
http://steamdb.info/sales/

Om 12timmar och 30min! (19.00 svensk tid)

Hur mycket tänker ni lägga ut på denna steam sommar rea? Ca 1000-2000 tänker jag lägga ut.

Beror på, precis som Treant så köper jag alla spel jag vill när de släpps, lägger ett antal hundra euro på spel varje år.

Rean är dock trevlig att köpa in spel som man tvekade över att köpa, de där som man tänkte "om priset sänks i framtiden så köper jag det" spelen.

Hur mycket jag kommer spendera, allt från 0 till några hundra euro beroende på vilka spel som reas ut.
Citera
2014-06-19, 12:00
Medlem
PUSClFERs avatar
Som ovan skribenter är inne på så äger jag redan de spelen jag vill ha. Under sommarrean brukar jag köpa loss dubbletter åt brorsan så vi kan spela tillsammans, samt köpa spel jag varit tveksam till eller som jag helt enkelt bara vill ha i min spelsamling för att ha en komplett spelserie.
Citera
2014-06-19, 12:17
Medlem
Yamals avatar
Velat testa Skyrim i flera år men aldrig känt att det varit värt att köpa det, är det värt att köpa om det blir en grov rea på det?
Citera
2014-06-19, 12:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Velat testa Skyrim i flera år men aldrig känt att det varit värt att köpa det, är det värt att köpa om det blir en grov rea på det?

Skyrim är ett bra spel, så kör på.

Det är ju inte så dyrt nu heller dock, €14.99 för vanliga och €29.99 för legendary
Citera
2014-06-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
1000 kronor?... jag antar att du köper spel bara för att det är billigt då? Spel jag VERKLIGEN vill ha har jag redan köpt.
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Beror på, precis som Treant så köper jag alla spel jag vill när de släpps, lägger ett antal hundra euro på spel varje år.

Rean är dock trevlig att köpa in spel som man tvekade över att köpa, de där som man tänkte "om priset sänks i framtiden så köper jag det" spelen.

Hur mycket jag kommer spendera, allt från 0 till några hundra euro beroende på vilka spel som reas ut.

Jag blir inte lika hypad som ni gör, jag känner inget behov att vara först att klara spelet. Jag köper endast spel när det är rea, varför lägga mer pengar när man kan köpa billigare ett par månader senare (sommar och vinter reor).

Lagt nära 4k på förra steam sommar-rean 2013.

edit: Ja, i kronor.

Citat:

Absolut!
Senast redigerad av Hs187 2014-06-19 kl. 15:13.
Citera
2014-06-19, 15:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jag blir inte lika hypad som ni gör, jag känner inget behov att vara först att klara spelet. Jag köper endast spel när det är rea, varför lägga mer pengar när man kan köpa billigare ett par månader senare (sommar och vinter reor).

Lagt nära 4k på förra steam sommar-rean 2013.

Fast det beror på, ta FIFA osv, de köper jag när de går ner i pris, just för att jag inte förstår hypen av att köpa ett spel varje år med minimala skillnader.

Sen, ta t.ex Thief (som var en djävla besvikelse) och DS2 som var spel som jag längtat efter, de var förhandsbeställda lång innan release.

Handlar inte om att vara först, skiter mångt och mycket i alla andra personer, vad de spelar, hur de spelar osv. Däremot så finns det spel som jag bara ska ha, för min egen räkning så att säga.

Jag kommer säkerligen köpa spel på rean, då det är en hel del spel på Steam som jag sett och tänkt: "Det där kan säkert vara skoj, men har jag tid nu med ett ny spel och är det verkligen värt X antal euro?"

Då kommer rean perfekt till hands, för då köper jag spelet som jag tidigare tvekade inför.
Citera
2014-06-19, 17:17
Medlem
PUSClFERs avatar
Om jag köper spel brukar jag alltid tänka på hur länge spelet kommer hålla, för att sedan räkna ut vad priset blir per timma. Vill jag lägga ut 50:-/hr på detta spelet? Förmodligen inte. Är 5:-/hr ett acceptabelt pris? Absolut!

På Team Fortress 2 har jag t.o.m. tjänat in ~2 hela kronor per spelad timma.
Citera
2014-06-19, 19:12
Medlem
Yamals avatar
Fyfan vilka skitspel dom började med? :' (
Citera
2014-06-19, 19:27
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Fyfan vilka skitspel dom började med? :' (
Far Cry 3 för 45:-, XCOM: Enemy Unknown för 45:-, The Witcher 2 för 36:-, Hotline Miami för 11:- och Mirror's Edge för 23:-. Det är ju guldspel för småpotatis.
Senast redigerad av PUSClFER 2014-06-19 kl. 20:03.
Citera
2014-06-19, 19:52
Medlem
Själv har man precis inhandlat Don't Starve, funderat på detta ett tag men nu var de ett givet köp

Hoppas blir bättre pris på Kerbal Space program också
Citera
2014-06-19, 21:13
Medlem
Erkan22s avatar
Hoppas på lite sköna bundles!

Mina spel jag har kollat in hittills är:

Garry's Mod
Assassin's Creed (Gärna en bundle med alla spel)
Skyrim, värt med legendary edition?
Trials Fusion

Vilka mer spel finns det som liknar dessa?
Senast redigerad av Erkan22 2014-06-19 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in