2014-06-18, 13:13
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Minns du på vilket system du spelade det? PC, playstation...?
Minns du vilka olika typer av fordon som man kunde välja på eller var det mer eller mindre bara en typ t.ex monster trucks?
Det var på PC, det kunde jag ju ha nämnt tidigare.
Och bilarna var någon slags 4hjulsdrift. Är extremt dålig på bilar men något i den här stilen tror jag: http://easternwashingtonadventures.com/reports/2011/01/01/Colockum_30.jpg Och Jag tror det bara var den sortens bilar man kunde endast köra eller liten variation.
Och som sagt, inte någon 'track' att köra, utan det var helt öppet och man skulle bara hålla flaggan för att få poäng.
Men som sagt, bara ett demo jag spelade. Det var inkulderat i ett PC gamer magasin som jag ej har sparat. Gissar på mellan 2000 och 2005.
Senast redigerad av searchfunction 2014-06-18 kl. 13:18.
Citera
2014-06-19, 17:01
Medlem
Behems avatar
Minns inte namnet på ett spel, men man börjar spela med en gubbe som har håret i en lång tofs.
Sedan så kan man byta mellan olika "modes" tex Aggressiv, Smyga osv.

Kan tillägga att jag spelade det på PS1.

Någon som känner igen vilket spel jag menar ?
Citera
2014-06-19, 18:09
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behem
Minns inte namnet på ett spel, men man börjar spela med en gubbe som har håret i en lång tofs.
Sedan så kan man byta mellan olika "modes" tex Aggressiv, Smyga osv.

Kan tillägga att jag spelade det på PS1.

Någon som känner igen vilket spel jag menar ?

Little Big Adventure

Little Big Adventure 2

edit: är första spelet du spelat då 2an inte fanns på playstation. riktigt bra spel hur som helst.
Citera
2014-06-19, 18:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Minns att jag spelade ett flashspel på Jesper för ett tag sedan och känner för att liva upp dagen med lite nostalgi. Man åkte runt och försökte hitta guld på en karta, och jag vill minnas att man bara hade en viss mängd bränsle per dag/omgång. I övrigt är mina minnen inte så klara, men det var inte helt genomrutten grafik, tvärtom rätt bra grafik för att vara ett flashspel.

Någon som känner igen?
Det är inte Motherload du tänker på?
Citera
2014-06-19, 19:07
Medlem
Behems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Little Big Adventure

Little Big Adventure 2

edit: är första spelet du spelat då 2an inte fanns på playstation. riktigt bra spel hur som helst.

Tack så mycket, så hette den ja! Ja den är förjävla bra! Är 2:an bra eller sämre än ettan? Har faktiskt inte spelat den.
Citera
2014-06-19, 19:08
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det är inte Motherload du tänker på?
Nej, men tack ändå. Hittade det någon dag efter att jag frågade här. Boom Town hette det och är riktigt kul. Rekommenderar det för alla!
Citera
2014-06-19, 20:14
Medlem
gisss avatar
Citat:
Tack så mycket, så hette den ja! Ja den är förjävla bra! Är 2:an bra eller sämre än ettan? Har faktiskt inte spelat den.

Jag gillar 2:an mycket mer än första spelet. Men det kan ju vara helt annorlunda om man som dig blir nostalgisk när man spelar 1:an. Jag spelade 2:an mycket mer än 1an när jag var mindre, vill inte veta hur många timmar jag lagt på det spelet. Det var på den gamla goda före-internet-tiden då man provade sig fram tills man hittade rätt. Var nog inte så vass på engelska på den tiden så man fick gissa lite.

Om man kollar lite omdömen från folk på internet så har PC-versionerna följande betyg:

Little Big Adventure (aka Relentless): 4.16/5
Little Big Adventure 2 (aka Twinsen's Odyssey): 4.43/5

Så båda verkar ju vara bra och uppskattade spel, men jag skulle verkligen rekommendera att du ger 2:an en chans.

Den stora skillnaden är väl att medans första spelet så vitt jag minns bara har 2D isometriska världar så finns det både 3D och 2D i 2:an. (typ såhär
Senast redigerad av giss 2014-06-19 kl. 20:17.
Citera
2014-06-19, 21:28
Medlem
Behems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
Jag gillar 2:an mycket mer än första spelet. Men det kan ju vara helt annorlunda om man som dig blir nostalgisk när man spelar 1:an. Jag spelade 2:an mycket mer än 1an när jag var mindre, vill inte veta hur många timmar jag lagt på det spelet. Det var på den gamla goda före-internet-tiden då man provade sig fram tills man hittade rätt. Var nog inte så vass på engelska på den tiden så man fick gissa lite.

Om man kollar lite omdömen från folk på internet så har PC-versionerna följande betyg:

Little Big Adventure (aka Relentless): 4.16/5
Little Big Adventure 2 (aka Twinsen's Odyssey): 4.43/5

Så båda verkar ju vara bra och uppskattade spel, men jag skulle verkligen rekommendera att du ger 2:an en chans.

Den stora skillnaden är väl att medans första spelet så vitt jag minns bara har 2D isometriska världar så finns det både 3D och 2D i 2:an. (typ såhär

2an verkar riktigt nice Ska ta och pröva den!
Citera
2014-06-22, 19:42
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Tvåan är briljant, tro mig. Den hade en stor betydelse i min barndom, haha. Ett riktigt bra spel.
Citera
2014-06-22, 23:06
Medlem
MrBraxs avatar
Ett fotbollsspel på pc, tidigt 2000-tal. Shareware möjligtvis.
Var från sidan, hade en rätt unik pixel-stil och spelet i sig var hyfsat oseriöst. Man kunde ta upp energidrycker och få nå krafter dessutom.
I slutet blev man upphissad av de andra i laget har jag för mig.

Google ger mig bara en massa skit.
Citera
2014-06-23, 10:46
Medlem
jag håller på och försöker hitta ett spel men utan lycka och tänkte be er om hjälp om det är nån annan som vet vad jag pratar om för spel. Det utspelar sig på lisseberg och det är pirater som har tagit över det. ( nej det är INTE när karusellerna sover, men det är jävligt likt) för i det här spelet så va det ingen lucköppning. utan man bara spelade igenom spelet. vet att jag fastnade på ett ställe där man kryper runt i kloakerna. är det någon annan som vet vad jag pratar om? tackar för hjälp
Citera
2014-06-23, 10:59
Medlem
VlClOUSs avatar
Spel till N64. Man var ett stridsrymdskepp, och man var under vatten(tror jag) i tunnlar. Man kunde plocka upp saker i tunnlarna så fick stridsskeppet nya vapen, som laser och torpeder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in