Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-07, 15:01
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Låter som Burnout?

Yes, mer precis Burnout 2 och Burnout 3

Burnout 2: https://www.youtube.com/watch?v=9V8hpMAWjXc

Burnout 3: https://www.youtube.com/watch?v=FH5ewyLTmT4
Citera
2014-06-08, 11:32
Medlem
NakumaVecaans avatar
Jo, har undrat ett väldigt långt tag nu vad ett spel heter.

Man spelar ett enögt skellet i 3e person(ibland växlar det till plattformsspelsyn, att man ser honom från sidan) och man har ett spöke som förklarar hur kontrollerna funkar och guidar en lite. Har för mig att det var till PS 1, men kan ha varit till N64 också.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2014-06-08, 12:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakumaVecaan
Jo, har undrat ett väldigt långt tag nu vad ett spel heter.

Man spelar ett enögt skellet i 3e person(ibland växlar det till plattformsspelsyn, att man ser honom från sidan) och man har ett spöke som förklarar hur kontrollerna funkar och guidar en lite. Har för mig att det var till PS 1, men kan ha varit till N64 också.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.
medievil?
Citera
2014-06-08, 23:28
Medlem
NakumaVecaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
medievil?
Ja, ser ut att vara 2an som jag spelade. Tack så mycket
Citera
2014-06-09, 07:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakumaVecaan
Ja, ser ut att vara 2an som jag spelade. Tack så mycket
nemas problemas! =)
Citera
2014-06-09, 18:37
Medlem
klockan123s avatar
Minns att jag spelade ett flashspel på Jesper för ett tag sedan och känner för att liva upp dagen med lite nostalgi. Man åkte runt och försökte hitta guld på en karta, och jag vill minnas att man bara hade en viss mängd bränsle per dag/omgång. I övrigt är mina minnen inte så klara, men det var inte helt genomrutten grafik, tvärtom rätt bra grafik för att vara ett flashspel.

Någon som känner igen?
Citera
2014-06-16, 18:43
Medlem
searchfunctions avatar
Söker namn på off-road racing spel. Det var mindre racing och mer Deathmatch / capture the flag och liknande. Äldre än 2005 skulle jag gissa på. Någon som vet?
Spelade bara ett demo och ett game mode var att man skulle ta en flagga och så länge man hade den fick man poäng. Andra kunde ta flaggan genom att köra in i en.

Inte Insane.
Senast redigerad av searchfunction 2014-06-16 kl. 19:18.
Citera
2014-06-17, 20:35
Medlem
TorstenBrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Söker namn på off-road racing spel. Det var mindre racing och mer Deathmatch / capture the flag och liknande. Äldre än 2005 skulle jag gissa på. Någon som vet?
Spelade bara ett demo och ett game mode var att man skulle ta en flagga och så länge man hade den fick man poäng. Andra kunde ta flaggan genom att köra in i en.

Inte Insane.

Kanske Destruction Derby? Twisted Metal?
Citera
2014-06-17, 22:10
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenBrunk
Kanske Destruction Derby? Twisted Metal?
Tyvärr inte något av dessa. Spelet jag söker hade inga vapen. Och det var inte heller någon väg man körde på, det var på en slätt med kullar. Destruction Derby såg alldeles för gammalt ut.

Grafiskt sett så såg det nog ut lite som Screamer 4x4 https://www.youtube.com/results?search_query=screamer+4x4
Och även naturen såg liknande ut, men inte bilarna. Och istället för 'realistisk offroad' så körde man omkring som en galning och hoppade över kullar, försökte köra in i bilar eller fly med flaggan. I alla fall det jag spelade i demot, det kanske fanns fler modes.

Hade för mig att det hade 4x4 i namnet men enligt http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driving/racing_style_video_games så är det endast screamer 4x4 och 4x4 evolution / evo 2 som har det i titeln så jag måste minnas fel.
Citera
2014-06-18, 11:17
Medlem
Citat:

Inte Insane.

Första jag kommer att tänka på är Smugglers Run... trolgitvis inte det spelet du tänker på men kan ju försöka :P
Citera
2014-06-18, 12:24
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Första jag kommer att tänka på är Smugglers Run... trolgitvis inte det spelet du tänker på men kan ju försöka :P
Tyvärr inte. Det var en svår rackare att hitta.
Citera
2014-06-18, 12:45
Medlem
Citat:
Tyvärr inte. Det var en svår rackare att hitta.

Minns du på vilket system du spelade det? PC, playstation...?
Minns du vilka olika typer av fordon som man kunde välja på eller var det mer eller mindre bara en typ t.ex monster trucks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in