Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFisher
Är MGM tidigare ostraffad så aldrig i helvete att dom dömer en tjej i tidiga 20:års åldern till livstids fängelse.

Ja, nuförtiden i Sverige kan man ju bli dömd för styckdråp, så kanske 10 år då.

Citera
2014-06-19, 16:16
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFisher
Är MGM tidigare ostraffad så aldrig i helvete att dom dömer en tjej i tidiga 20:års åldern till livstids fängelse.

Varför inte? Hon blev ju styckmördad och man kan döma personer som är 21 och över till livstid. Sen skulle jag inte bli förvånad om hon inte blir dömd till livstid men det är en annan sak.
Citera
2014-06-19, 16:16
Medlem
Ja, nu blir hennes "roliga" bilder hon la ut på bloggen sannolikt hennes verklighet under många års tid framöver...

Vidriga människa, hoppas du ruttnar i fängelset!

https://cdn3.cdnme.se/1304504/6-3/pic_5213c5b4e087c32175148e47.jpg

http://septemberjonna.blogg.se/
Citera
2014-06-19, 16:17
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Ja, nuförtiden i Sverige kan man ju bli dömd för styckdråp, så kanske 10 år då.

Ursäkta styckdråp? hur fan lyckas man komma fram till att man "råkar" stycka ihjäl någon

KJ's dom va är d för fall?
Citera
2014-06-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4tune
Några antydningar har det ju varit. Nära vänner är förstås förtvivlade och hänger knappast här.
Har gemensamma vänner med LL och fått bekräftat precis som flera andra här att det är rätt person
JN vet jag mycket väl vem det är, helt vanlig svensson svårt att tro att han skulle ha något med styckmord att göra.
De andra två har jag aldrig hört talas om.
Citera
2014-06-19, 16:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Ursäkta styckdråp? hur fan lyckas man komma fram till att man "råkar" stycka ihjäl någon

Styckningen sker (vanligen..) efter själva dödsfallet. Att personen styckas påverkar alltså inte vad som skett innan.
Citera
2014-06-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Styckningen sker (vanligen..) efter själva dödsfallet. Att personen styckas påverkar alltså inte vad som skett innan.
Om dom nu dumpat alla kroppsdelar i Hällabrottet så förstår jag inte varför dom ens styckat henne istället för o tex gräva ner hela kroppen? Lättare att hantera mindre bitar kanske, men vem som helst skulle nog inte klara av att stycka en människa, och dom här verkar vara helt vanliga svenssons?
Citera
2014-06-19, 16:22
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jo d är väl sant... men om man dödar någon av en olycka så börjar man väl ändå inte o styckar upp kroppen? i mina öron och ögon rimmar det väldigt illa med styckdråp istället för styckmord.
Citera
2014-06-19, 16:23
Medlem
RobieBwois avatar
http://www.youtube.com/watch?v=0JqCIm8EBZA

Här visar Leif GW Persson hur en styckning går till
Citera
2014-06-19, 16:25
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:

Styckmordet i boden på Vatchareeya <-- säkert felstavat
Citera
2014-06-19, 16:25
Medlem
MrFishers avatar
Citat:
Nu snackar vi ju för fan styckmord här... hur jävla sjuk är rättsstaten om d inte dömer en sån här jävla sjuk individ till livstidsfängelse?

Jadu min vän, konstigare saker har hänt..

http://www.expressen.se/kvp/fick-18-ar-for-slakten-pa-sin-van/
"Först festade de och hade trevligt tillsammans. Sedan slaktade psykologistudenten sin vän med köttyxa. Det sista som skedde medan offret fortfarande levde var att han fick sin penis avklippt och nerstoppad i halsen. "

Om inte detta renderar livstid, utan straffet blir 18 år, så får GM i det här fallet vara nått alldeles extra om det ska bli livstid!
Citera
2014-06-19, 16:26
Medlem
Citat:
Jo d är väl sant... men om man dödar någon av en olycka så börjar man väl ändå inte o styckar upp kroppen? i mina öron och ögon rimmar det väldigt illa med styckdråp istället för styckmord.

Ren och skär panik kan nog ha mycket att göra med att man styckar och gömmer en kropp efter dråp. Hursomhelst så kändes Kristoffer Johanssons (Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)) fall som rätt långt ifrån dråp, det var det jag syftade på i tidigare inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in