2014-06-18, 22:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst har jag det men vad jag ville få var zero73,s analys över varför.

Jag är faktiskt uppriktigt nyfiken på vad som gått så fel i analysen av fallet för den användaren.

Själv undrar jag vad som gick fel i Polis och åklagarnas analys.
Citera
2014-06-18, 22:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Själv undrar jag vad som gick fel i Polis och åklagarnas analys.

Inte så djävla mycket tycker jag, och om inte TO har så värst många invändningar så tror jag att jag ligger mer rätt än vad du gör, TO är väl den mest meriterade advokaten när det gäller felaktiga utredningar och om han inte gnäller så gör jag inte det heller.
Citera
2014-06-18, 22:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Inte så djävla mycket tycker jag, och om inte TO har så värst många invändningar så tror jag att jag ligger mer rätt än vad du gör, TO är väl den mest meriterade advokaten när det gäller felaktiga utredningar och om han inte gnäller så gör jag inte det heller.

Vem vet... TO kanske jobbar på en resning.
Hade inte varit hälsosamt för KJ att släppas på fri fot utan solida bevis att han inte är inblandad.
Kommer du ihåg Majk69 skrev ett långt inlägg om hur KJ skulle plågas till döds... ett detaljerat inlägg som han avslutade med ett litet "har jag hört".

Kanske någon i Boden börjat snacka
Citera
2014-06-18, 23:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vem vet... TO kanske jobbar på en resning.
Hade inte varit hälsosamt för KJ att släppas på fri fot utan solida bevis att han inte är inblandad.
Kommer du ihåg Majk69 skrev ett långt inlägg om hur KJ skulle plågas till döds... ett detaljerat inlägg som han avslutade med ett litet "har jag hört".

Kanske någon i Boden börjat snacka

Tror jag knappast, TO vet om någon hur djävla lång vägen är för att få resning i något ärende, kan han (TO) fixa en ny match under ordinarie tid så gör han det.

KJ är körd i det avseendet.
Citera
2014-06-18, 23:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hur menar du?
Har KJ dödat VB i sitt föråd eller dödat henne någon annanstans i bostaden för att senare förvara henne i förådet?
Skulle polis och Uno ha missat det?
Eller är det så att åklagarna inte räknar förådet till bostaden?
Eller menar du förådet i källaren?

Jag kan inte hitta något i FUP som säger att förrådet i lägenheten undersöktes av Uno, kanske har missat det? Visst kan VB ha legat i förrådet inlindad i t ex. duschdraperiet. Kanske användes tejpen för att försluta emballaget?
Citera
2014-06-18, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men indiciekedjan säger väl inget om brottsrubriceringen, mord eller dråp?

Vilken indiciekedja? Jag har hitintills inte sett tillstymmelse till en händelsekedja som stöds av åberopade indicier. Man vet inte vad som har hänt, har ingen idé om en händelsekedja, och kan således inte styrka händelser som inte ens är kända, det är min uppfattning.
Citera
2014-06-18, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilken indiciekedja? Jag har hitintills inte sett tillstymmelse till en händelsekedja som stöds av åberopade indicier. Man vet inte vad som har hänt, har ingen idé om en händelsekedja, och kan således inte styrka händelser som inte ens är kända, det är min uppfattning.
Fråga Remark. Det var hens inlägg vi diskuterade.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom var inte lika imponerad - som TR - av åklagarnas indiciekedja.
Citera
2014-06-19, 02:24
Medlem
Citat:
Nja, jag undrar om det verkligen finns något motiv, jag tror att allt skedde helt oplanerat och att KJ verkligen spårade ur helt, förmodligen kan han inte ens för sig själv förklara vad som hände och framförallt varför.

Skulle ge mycket för att få kika i hans bupjournaler, där ligger nog svaret på vem KJ egentligen är.
Om det hade varit en person som spårat ur som du påstår, hade det funnits hur mycket bevis som helst mot den personen, nu finns det ingenting.
Eftersom mordet på VB var mycket välplanerat kan inte KJ genomfört det som du påstår.
Det görs inget planerat mord om det inte finns ett motiv, bakom mordet på VB fanns det ett motiv, finns ingen tvekan om det.
KJ hade inget motiv och han spårade inte ur heller, om så hade varit fallet hade mordet skett i bostaden, som inte har skett.
Sanningen är inte alltid vad man tror, utan kan vara något helt annat.
Senast redigerad av Lagro 2014-06-19 kl. 02:31.
Citera
2014-06-19, 02:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Isåfall borde väl KJ dömts till livstid? Om du hade haft rätt vill säga?
Citera
2014-06-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan det betyda att inga yttre skador påträffats men att hon tillfogats en skada som har orsakat en inre blödning? Så tolkar jag det.

En knytnäve över huvudet skulle kunna orsaka den typen av skada.

ja, eller ett karateslag.
Eller når hon dängde in HE i dörren.
eller....

finns kanske fler förslag?
Citera
2014-06-19, 08:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Isåfall borde väl KJ dömts till livstid? Om du hade haft rätt vill säga?

Det är ju då knäppskallerabatten klickar in, TO och KJ fick högvinsten genom den.
Citera
2014-06-19, 09:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sövandet bör ha skett innan VB väntades hem, och det är svårt att hålla en medvetslös människa vid liv så länge som till mitt i natten utan att hon vaknar.
En hjärndöd människa vaknar inte. Och jag hoppas att det var hjärndöd hon var, innan sticket tilldelades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in