Hej, var på Elgiganten för 9 mån sedan, då skärmen börjat krångla på min HTC Hero, som fungerat helt suveränt under 4 år trots tuffa förhållanden i jobbet.
Berättade för säljaren att jag vill ha en mobil som var lika tålig som min HTC. Poängterade flera gånger att mobilen måste tåla om man råkar tappa den när man tar den ur fickan. Han rekommenderade varmt Xperia Go! Berättade att jag haft massor av Sony, och var skeptisk, dom brukar fungera 1-2 år, sen är det alltid något skumt som händer med dom, men jag lät mig övertalas.
Det tog 14 dagar, tills jag tappade den från en halvmeters höjd, skärmen sprack direkt. Vattentålig, visst, men det är bara det att luckorna slits ut på 2 månader och ramlar av, sen kan man glömma den biten såklart. Har haft den 9 månader nu, och nu är den död, tar inte laddning längre! Och jag har förlorat massor av viktiga bilder som ligger på internminnet.
Har för mig att jag läst någonstans att en mobil SKA tåla ett fall på en meter, från fickhöjd, någon som känner igen det? Definitivt ska då en lur som dessutom säljs med argumentet att den är tuff och tålig, klara av det.
Andras erfarenheter av luren:
http://www.pricerunner.se/pr/1-28184...go-recensioner
Detta är verkligen inte vad jag frågade efter vid köpet, jämfört med min HTC, som man inte ens skryter om att den ska vara stryktålig, så är Xperia Go ett stort skämt.
Känner mig jävligt lurad på den här affären, och vill att köpet ska gå tillbaka, då säljaren lovade en sak som inte alls stämmer med verkligheten. Finns det någon möjlighet att få pengarna tillbaka? Skiten kan dom såklart behålla, borde inte ens få säljas till att börja med. ALDRIG MER EN SONY!