2014-06-15, 03:54
Medlem
BaldEagles avatar
Skiter i deras marknad. Men om jag var Pajala-bo som år efter år uppskattade marknaden hade jag varit ordentligt förbannad att den ska smutsas ner med en äcklig bög-parad.
Citera
2014-06-15, 11:15
Bannlyst
Ja, nog för att jag inte har nåt emot bögar men..., just att skyllta med det är fan skummt. Inte är det nån som går omkring och skriker dom e strighta. Okej att det är ett sätt att visa att alla ä lika värda å så men Kan man väl göra med nåt annat. Fast bra att dessa bittra gubbar å karlar kanske får nytt perspektiv på världen. Väldigt många sitter mest hemma å dricker eller nåt.

Kan förstå dom tycker det förstör om det blir för mycket fest å så och dom hade kanske ba kunnat stå med nå informationsblad istället. Men ja, hoppas det blir bra iaf å att ingen blir knivad. Ja, dom hatar bögar å så här uppe en typisk ortsbo är precis som dom äckliga killarna i jägarna. Vidrigt.

Sen kan dom ju göra sånt här i invandrartäta förorter också.
Citera
2014-06-15, 11:50
Medlem
Ha ha ha trodde inte mina ögon när läste att detta skulle ske. När jag var tränare för ett lag i Luleå så var den värsta matchen man kunde spela bortamatchen i Pajala. Spelade vi till lunch så nog fan satt det aspackade rednecks på läktaren.
Tror att det är bra för Pajala att få lite nya influenser, ni i Pajala måste lära er att det främmande inte är farligt.
Sen var det någon som skrev att Pajalas marknad var störst i norrland. Tror att Jokkmokk är större, undra om inte Åsele också är större. Fast Åsele kanske räknas som södra Sverige för er inavlade individer i Pajala.
Go Pride Go Pride
Citera
2014-06-16, 03:07
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Ha ha ha trodde inte mina ögon när läste att detta skulle ske. När jag var tränare för ett lag i Luleå så var den värsta matchen man kunde spela bortamatchen i Pajala. Spelade vi till lunch så nog fan satt det aspackade rednecks på läktaren.
Tror att det är bra för Pajala att få lite nya influenser, ni i Pajala måste lära er att det främmande inte är farligt.
Sen var det någon som skrev att Pajalas marknad var störst i norrland. Tror att Jokkmokk är större, undra om inte Åsele också är större. Fast Åsele kanske räknas som södra Sverige för er inavlade individer i Pajala.
Go Pride Go Pride

Jag ser inte varför allt måste vara som i Stockholm.
Om Pajala-bor inte anser att en sådan parad passar hos dem tycker jag det är helt okej.

Precis som Mellanöstern och Ryssland inte måste efterapa Väst. Vill de inte ha Pride i sina länder är det okej. Att allt måste vara som i Väst likriktar och minskar mångfalden.
Citera
2014-06-16, 22:56
Medlem
wnaxrs avatar
Jag har bestämt mig för att inte besöka marknaden i år. Jag uppmanar också andra att inte göra det.

Skälet till detta är den politisering av marknaden som blir resultatet av att Tornedalen Pride är med som medarrangörer i år. Jag hade inte brytt mig nämnvärt om Pride-folket deltagit på samma villkor som andra grupper, föreningar eller politiska organisationer. Som det ser ut nu så kommer Pride att ta över hela marknaden. Man kommer att finnas i kommunens officiella tält, man kommer att lägga beslag på marknadsscenen och på lördagen kommer dessutom ett demonstrationståg att anordnas på marknadsområdet.

Pride som fenomen är en del av en bredare politisk rörelse som under de senaste decennierna genomdrivit en lång rad av negativa samhällsförändringar. Det handlar om sådana saker som att homosexuella par numera tillåts adoptera barn. Pride-inslaget på årets upplaga av marknaden är så stort att det är omöjligt att besöka marknaden utan att samtidigt ge sitt stöd åt dessa samhällsförändringar.

Bojkotta Tornedalen Pride! Bojkotta Pajala marknad 2014!
Citera
2014-06-18, 17:19
Medlem
Nu får ni svar på från en Pajalabo... Överlag tror jag att alla (90%) av de som är över 50 svär hemma i soffan åt det här. "jävla bögar". Medan ungdomarna inte bryr sig ett piss. Vi är trots allt uppväxt i ett modernt samhälle och ingen tycker att det är konstigt med homosexuella. Känner ingen som ska gå i tåget ska sägas. Dom ska ha en fest på torsdag med lite lokala artister och det tycker jag är roligt, det händer något och man får en anledning till att dricka tre dagar istället för två... Men överlag är väl min, och de flesta andras åsikt, varför? Vi har inget emot homosexuella men det vi inte förstår är varför de alltid måste göra en sådan grej av att de är homosexuella. De som arrangerar är långt åt vänster politiskt och har väl alltid haft behov av att hävda sig är mitt intryck. Att de har den under marknaden är självklart för att det inte skulle komma folk annars. Frågor?
Citera
2014-06-18, 17:42
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
De som arrangerar är långt åt vänster politiskt och har väl alltid haft behov av att hävda sig är mitt intryck. Att de har den under marknaden är självklart för att det inte skulle komma folk annars. Frågor?

Det är väl alltid den huvudsakliga dragningen. Handlar nog inte så mycket om homosexuella utan om att djupt politiska människor vill ha lite uppmärksamhet. Det brukar ju vara queer-andelen som totaldominerar vilket ju definitionsmässigt är sexuellt helt normala människor som vill känna sig speciella.

Finns det många öppna bögar i Pajala? Man kan ju tänka sig att en tillströmning ifrån kända homofilnästen som Luleå och Umeå.
Citera
2014-06-18, 18:48
Medlem
Karmans avatar
Det är början till slutet för pride-festivalandet. Först börjar det i storstäderna, sedan hänger de mindre orterna på. Då är det redan på nedgång. Och snart helt bortglömt.

Jag vet en liten ort i norrland som fortfarande har "ank-race", något som var stort i Fjollträsket någon gång i början av 90-talet...
Citera
2014-06-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det är väl alltid den huvudsakliga dragningen. Handlar nog inte så mycket om homosexuella utan om att djupt politiska människor vill ha lite uppmärksamhet. Det brukar ju vara queer-andelen som totaldominerar vilket ju definitionsmässigt är sexuellt helt normala människor som vill känna sig speciella.

Finns det många öppna bögar i Pajala? Man kan ju tänka sig att en tillströmning ifrån kända homofilnästen som Luleå och Umeå.

Nej, det bor inte många öppna bögar i Pajala. Har faktiskt ingen aning om vad jag ska förvänta mig (angående mängd som kommer deltaga). Men dom har ju många likes på Facebook iaf...

Tror de flesta visste att de var homosexuella innan de själva visste. Majoriteten av dom bor inte kvar heller, utan är bara här på sin semester. Är lite osäker på exakt vilka som startat detta, men vet att några av dom bor i Stockholm och andra ställen.
Citera
2014-06-19, 00:32
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Är lite osäker på exakt vilka som startat detta, men vet att några av dom bor i Stockholm och andra ställen.
Tack vare den enorma spridningen man får via sociala medier kan t.ex. en liten klick stockholmsextremister piska igång saker som ser oerhört "folkliga" ut. Vi har sett massor av exempel under året som gått, alla dessa muslimupprop som i praktiken har noll förankring men folk följer villigt strömmen när det verkar som att "alla ska dit". Det blir en självuppfyllande profetia, Kärrtorp är ett annat exempel.

När dessutom lögnaktiga judetidningar eldar på via dagliga snyftrapporter så kan man lätt tro att alla svenskar tycker likadant, när det i praktiken bara handlar om att svenskarna är livrädda för att tycka annorlunda och väljer vilken åsikt som helst bara de får gömma sig i den stora massan.

Kommer norrlänningarna att sluta prata om "Fjollträsk" nu när de skapar sitt eget "Fjollfjäll"?
Citera
2014-06-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
...
Sen verkar man ju ha en stark identitet i Norrbotten som man vill rucka på. Är det inte ok att vara macho?
...

Det blir nog det här stuket:
https://www.youtube.com/watch?v=YD5hRR__z5Q

Skämt åsido. Om homosexuella vill bli tagna på allvar och betraktade som helt normala medborgare, varför spatserar de då runt på gatorna utklädda till freaks?
Hur går resonemanget?
Citera
2014-06-19, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Skämt åsido. Om homosexuella vill bli tagna på allvar och betraktade som helt normala medborgare, varför spatserar de då runt på gatorna utklädda till freaks?
Hur går resonemanget?

Verkar det inte ha fungerat rätt bra hittills? Studera synen på bögar från 1971 och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in