Citat:
Ursprungligen postat av
Menar
Hej!
Jag förnyade mitt pass för någon vecka sedan och snubben i luckan frågade ifall han skulle preskribera mitt pass nu direkt vilket jag svarade
"Nej, jag använder det ju.. då har jag inget i en vecka."
"Vadå, använder du det vid systemet och liknande?"
"Ja?"
"Det ska du absolut inte göra! Se till att fixa ett ID kort så snabb som möjligt!!" och blev sjukt förbannad. Kastade ut passet till mig genom luckan (Så att det hamnade bakom mig och jag fick gå och plocka upp det).
Tänkte sen fråga ifall tjejen kunde hämta passet då jag jobbar udda tider:
"Kan min.." var allt jag hann säga
"NEJ, endast du kan hämta ditt pass HEJ DÅ" skrek han.
Varav jag gick där ifrån.
Jag undrar, är inte ett pass ett ID? Kan man inte använda det vid systemet osv eller vafan var hans problem?
http://polisen.se/Uppsala_lan/Servic...nellt-id-kort/
Citat:
Inom Sverige kan du legitimera dig med pass, nationellt id-kort eller körkort, som utfärdas av Transportstyrelsen, eller ett vanligt id-kort som utfärdas av Skatteverket.
Citat:
Trots att passkontroll endast sker i undantagsfall inom Schengenområdet, måste du kunna legitimera dig under vistelsen utomlands. Passet och det nationella id-kortet är då de enda giltiga dokument som styrker identitet och medborgarskap.
Det bemötande du fick var
inte OK. Om det du skriver stämmer (?) så tycker jag att du ska prata med chefen för passexpeditionen där "snubben i luckan" jobbar så inte andra får samma dåliga service.
Sedan är det så att man här på flashback ofta läser "redigerade historier", där mycket utelämnas som är negativt för den som är "kränkt"...