2014-06-17, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Nu när det gått en period. Vad resulterade Trolljägarna i? Aktiviteten på nätet fortsätter i vanlig ordning. Alternativ media är fortfarande i rullning. Känns inte som att Trolljägarna gjorde någon avbild i svensk tv-historia. Trolljägarna var bara Aschbergs hämnd mot kvinnan som kallade honom dum på internet Något har Trolljägarna dock gett. Jag har vuxit upp och lärt mig att dölja mina spår på nätet Ser till att verkligen vara anonym när jag kommenterar. Innan Expressen och RH avslöjade registreringen av svenskar trodde jag naiv som jag var att yttrandefriheten gällde i Sverige.

Om du nu har vuxit upp så borde du växt upp till en man istället för att bli en feg mus!
Citera
2014-06-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Nu när det gått en period. Vad resulterade Trolljägarna i? Aktiviteten på nätet fortsätter i vanlig ordning. Alternativ media är fortfarande i rullning. Känns inte som att Trolljägarna gjorde någon avbild i svensk tv-historia. Trolljägarna var bara Aschbergs hämnd mot kvinnan som kallade honom dum på internet Något har Trolljägarna dock gett. Jag har vuxit upp och lärt mig att dölja mina spår på nätet Ser till att verkligen vara anonym när jag kommenterar. Innan Expressen och RH avslöjade registreringen av svenskar trodde jag naiv som jag var att yttrandefriheten gällde i Sverige.
det är just sådana som dig man vill åt, anonyma fegisar som inte törs stå för vad de säger.
Citera
2014-06-17, 23:17
Medlem
Rasande-Roses avatar
Inte alls förvånad över att Trolljägarna/Researchgruppens åsiktsregister inte lyckats slå mot det fria, anonyma ordet. En handfull "fåntrattar" utan datorkörkort som fick göra bort sig på dumburken/Expressens löp. Inget ont om dem egentligen, de förtjänade inte det ödet. Men vi mer rutinerade näthatare kan de i praktiken aldrig hota. Det är inte svårt att helt anonymisera sina aktiviteter på nåtet.
Citera
2014-06-18, 01:12
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
det är just sådana som dig man vill åt, anonyma fegisar som inte törs stå för vad de säger.

Nu är det trots allt inte mig dem vill åt. Näthatet skapades för att sätta åt individer som levererar obekväm information om exempelvis Expo och andra dunkla organisationer.. Anonyma grävare som gör det journalister bör göra Näthatet är en ursäkt för att sätta åt grävarna.
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-06-18 kl. 01:14.
Citera
2014-06-18, 18:19
Medlem
Men ad menas med nät troll?
Vart går gränsen för näthat?

Vissa gånger som jag har sagt ifrån, så har någon vräkt ur sig "Du näthatar", men jag själv uppleer det inte alls så, även om vi har haft lika åsikter.

Jag tänker mig väldigt noga för att inte använda mig av personpåhopp, att skilja på sak och person är viktigt för mig, Att jag respektera den andres åsikt men inte alltid håller med! och nej, jag "muckar" inte bråk heller.
Citera
2014-06-19, 00:02
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Men ad menas med nät troll?
Vart går gränsen för näthat?

Nättroll i den sanna betydelsen är individer som avsiktligen retar upp folk i diskussionsforum eller skapar falska trådar. Exempelvis "Igår hade jag sex med min dotter. Frågor på det?" Tråden ska kunna tas för att vara trovärdig.

Enligt media går gränsen vid olika åsikter. Dom som inte har åsikter vid vänster, är för HBTQ, islam och öppna gränser är näthatare. I verkligheten och i lagen är näthat en person som skriver kränkande. "Jag ska steka dina bröst i smör".
Citera
2014-10-01, 15:56
Medlem
Jag tycker detta program är ett fiasko, och att Aschberg är programledare för mig skriker det bara dubbelmoral, gubben är ju nästan idiot och det största troll inom tv världen. Om man kollar de reportage och intervjuer denna man håller med Christer Petterson så är det ju skandal, det är påhopp han provocerar och nästa driver förtal mot Petterson.

Likadant med grannfejden på slutet när parter ska prata med varandra, så sitter Aschberg och drar egna slutsatser.

Komiskt att denna man är programledare för sådana här program
Citera
2014-10-01, 16:04
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Om du nu har vuxit upp så borde du växt upp till en man istället för att bli en feg mus!

Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Eh? Är inte ni anonyma skribenter som just nu försöker göra er märkvärdiga på en en annan skribents bekostnad?

Ni är ger ordspråket "att man inte ska kasta sten i glashus" en kropp.

Idioter
Citera
2014-10-14, 21:40
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
Jag tycker detta program är ett fiasko, och att Aschberg är programledare för mig skriker det bara dubbelmoral, gubben är ju nästan idiot och det största troll inom tv världen. Om man kollar de reportage och intervjuer denna man håller med Christer Petterson så är det ju skandal, det är påhopp han provocerar och nästa driver förtal mot Petterson.

Likadant med grannfejden på slutet när parter ska prata med varandra, så sitter Aschberg och drar egna slutsatser.

Trots detta så ska trolljägarna gå en säsong till. Vem ser på skiten egentligen? Programmet lär ju knappst få de tittar siffror som behövs för att dra runt programmet. Det känns som det är mera som programmet är något älskningsprojekt i medians egen värld än någon bra programidé som folk vill titta på.
Citera
2014-10-14, 22:02
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira

En miljonärsson gör vad han vill med sina pengar och Aschberg gillar att göra TV...
Citera
2014-10-15, 01:52
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Trots detta så ska trolljägarna gå en säsong till. Vem ser på skiten egentligen? Programmet lär ju knappst få de tittar siffror som behövs för att dra runt programmet. Det känns som det är mera som programmet är något älskningsprojekt i medians egen värld än någon bra programidé som folk vill titta på.

Gissar att redaktionen bakom programmet ser sig själva som någon form av samhällsbärare...

Det som hade varit rätt smakfullt och tillika klädsamt vore om herr Aschberg tog en titt på sig och sina närmaste på redaktionen ur någon sorts "helikopterperspektiv" och faktiskt insåg att han omger sig med så mycket näthatare och våldsverkare att ett ryskt fängelse i det närmaste framstår som en fridfull plats.
Citera
2014-10-15, 12:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Gissar att redaktionen bakom programmet ser sig själva som någon form av samhällsbärare...

Det som hade varit rätt smakfullt och tillika klädsamt vore om herr Aschberg tog en titt på sig och sina närmaste på redaktionen ur någon sorts "helikopterperspektiv" och faktiskt insåg att han omger sig med så mycket näthatare och våldsverkare att ett ryskt fängelse i det närmaste framstår som en fridfull plats.

Det är väl rätt utmärkande för vissa rörelser i samhället att de ivrigt pekar finger åt andra, men fullkomligt förtränger att tre fingrar pekar tillbaka på dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in