Citat:
Ursprungligen postat av
hellsis666
Är ju exakt samma substans. Troligen kom det lite fukt i det och det kanske försämrar.
Ja, det är egentligen den eventuella försämringen av den aktiva substansen jag undrar över. Jag har i skrivande stund inte tillgång till bipacksedeln, men vill minnas att det där står att man ska dricka direkt då man blandar ut innehållet i kapseln i vatten. Vilket skulle kunna tyda på snabb nedgång av effekt. Min läkare vet inte riktigt hur det ligger till med detta. Och jag tycker att ibland känner jag av de extra 10 mg från dagen innan, ibland inte alls. Därav funderingarna kring detta. Ska dock även testa att slänga i några riskorn för att se om det blir jämnare.
För övrigt tycker jag att det enda som är sämre med Elvanse jämfört med metylfenidat är större inverkan på hungerkänslan. Det är betydligt svårare att äta med Elvanse, i alla fall med någon form av lust eller njutning. Men ack så viktigt att äta ofta. Nu går jag på klockan istället för (ickeexisterande) hungerskänslor. Och då blir effekten, och dagen extremt mycket jämnare. Annars way, way better på alla plan.