2014-06-18, 15:27
Medlem
Det går bra att börja måla könsorgan på väggar i förskolor.
Föräldrarna skulle säkert vara jättenöjda.
Citera
2014-06-18, 15:29
Medlem
Louise.de.Montaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad tror Margareta att eleverna i högstadiet sysslar med i ämnet bild?

Tror hon inte att de där får se konst.

Anser hon att ämnet bild ska censurera konst med nakna människor?

När fan har man sett en fitta i ämnet bild på högstadiet? Vad var det för pedofilskola du gick på?
Citera
2014-06-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.de.Montalte
Du resonerar precis som en pedofil.

Antar att du hänger mycket vid "Pride-Kids".

Det här rör högstadielever.

De får som sagt i undervisningen se mycket naket både i sexualundervisning, biologi och även i bildkunskap som denna målning kan ses som en förlängning av.

Den här vagingan ser ut som ett öga.

http://www.svt.se/kultur/konst/skola-behaller-vaginamalning
Citera
2014-06-18, 15:32
Medlem
Citat:
När fan har man sett en fitta i ämnet bild på högstadiet? Vad var det för pedofilskola du gick på?

Till och med i mellanstadiet ser man bilder på penisar och vaginor i undervisningen.
Citera
2014-06-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey

Finns småbarnsböcker där det visas nakna barn. Totte och Malin till exempel visar att de har likadana kroppar förutom på ett ställe och det visas på bild och talas om i text och förklaras med att Totte ska bli pappa när han blir stor och Malin mamma när hon blir stor. Finns även andra böcker och även småbarnsfilmer där nakenhet och kön visas.
Citera
2014-06-18, 15:35
Medlem
Citat:
Sexualundervisning sker utan bilder som bäst alltså eller ska vi förbjuda det helt?

Sexualundervisning ska inte Staten/RFSU/skolan och skattebetalarnas pengar gå till! Det ska vara föräldrarnas ansvar!

Skolan bär ansvaret till den enorma dekadens vi har i det här landet. Stabila familjerelationer är som bortblåst!

Sexualundervisning i skolan påverkar samhället i stort negativt, och bör skrotas HELT!
Citera
2014-06-18, 15:37
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Även om jag visserligen ser en väldigt stor skillnad på hur mäns och kvinnors nakenhet porträtteras i äldre konst så visst, man får se nakenhet i bildundervisningen även i mellanstadiet. Själva ämnet biologi finns ju inte så tidigt, men ändå läses en hel del om kroppen och självklart ingår anatomi och fortplantning där.
Citera
2014-06-18, 15:37
Medlem
Citat:
Till och med i mellanstadiet ser man bilder på penisar och vaginor i undervisningen.

Inte i ämnet bild. Vilket var det, jag anmärkte på.
Citera
2014-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Sexualundervisning ska inte Staten/RFSU/skolan och skattebetalarnas pengar gå till! Det ska vara föräldrarnas ansvar!

Skolan bär ansvaret till den enorma dekadens vi har i det här landet. Stabila familjerelationer är som bortblåst!

Sexualundervisning i skolan påverkar samhället i stort negativt, och bör skrotas HELT!

Hahhahahaha vilka sexualneurotiker det finns.

Förr badade alla barn nakna också och såg verkligen att det fanns två kön. Nu gör man ju inte det längre på allmän plats då det finns otäcka människor med kameror som förstör badfriden.

Det är väl i högsta grad ansvarigt att skolan undervisar om hur barn blir till. Och att sex ska vara något frivilligt och att man inte ska låta någon göra något mot en som man inte vill.
Citera
2014-06-18, 15:39
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey

Jag är förälder till ett barn som går i förskola. Jag skulle inte ha något emot att de visar bilder på nakna kroppar om de exempelvis har tema kroppen eller något. Inte heller har jag något emot att mitt barn läser "snipp- & snoppboken". Väldigt underhållande för småungar.
Citera
2014-06-18, 15:39
Medlem
Citat:
Inte i ämnet bild. Vilket var det, jag anmärkte på.

Det kanske är så att bilder med nakna människor inte får visas på bild längre i ämnet bild.

Det är ju lite lustigt med tanke på alla nakna människor och alla kön barn tittar på på fritiden. Hysteriskt lustigt i så fall.
Citera
2014-06-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Även om jag visserligen ser en väldigt stor skillnad på hur mäns och kvinnors nakenhet porträtteras i äldre konst så visst, man får se nakenhet i bildundervisningen även i mellanstadiet. Själva ämnet biologi finns ju inte så tidigt, men ändå läses en hel del om kroppen och självklart ingår anatomi och fortplantning där.

Nu vet jag inte om ni är dumma i huvudet på riktigt, eller om ni bara trollar.

Konst har väl viss visat nakenhet. Men det är ju skillnad på konstnärlig nakenhet och en fitta.

I ÄMNET bild i skolan har jag aldrig sett en fitta! Varken på högstadiet eller mellanstadiet!

AMNET biologi, pratar vi INTE om här! Snälla! Håll er till diskussionen, så det inte börjar sprattla åt alla håll, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in