2014-06-18, 12:40
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det innebär endast att den som frivilligt säger upp sig blir arbetsbefriad under uppsägningstiden!
Det ar inte ofta jag skrattar rakt ut nar jag laser nagot men dar hande det!
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Stackars krakar, dom skulle lämnat det sjunkande skeppet Stampen under någon av de tidigare uppsägningsrundorna. Då hade de fått med sig lite pengar i alla fall. Nu blir det ingenting kvar för de som inte haft vett/mod att ge sig av i tid...
Japp, som vi skrev i traden for lange sen gallde det att dra for lange sen och ta pengarna och byta yrke. Tank er sjalva att nu, precis fore semestertiden, borja soka jobb som landsbygdsjournalist. Nar TV4 just sparkat 140 (eller vad det var) och i praktiken samtliga tidningar talar om besparingar. Var skulle man ens borja?

Var ar Bullen? Han brukade ju prata om hur eftertraktade journalister var pa arbetsmarknaden. De borde ta in honom till morgonsofforna sa han far muntra upp sina yrkesbroder med detta glada besked.
Citera
2014-06-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det ar inte ofta jag skrattar rakt ut nar jag laser nagot men dar hande det!

Japp, som vi skrev i traden for lange sen gallde det att dra for lange sen och ta pengarna och byta yrke. Tank er sjalva att nu, precis fore semestertiden, borja soka jobb som landsbygdsjournalist. Nar TV4 just sparkat 140 (eller vad det var) och i praktiken samtliga tidningar talar om besparingar. Var skulle man ens borja?

Var ar Bullen? Han brukade ju prata om hur eftertraktade journalister var pa arbetsmarknaden. De borde ta in honom till morgonsofforna sa han far muntra upp sina yrkesbroder med detta glada besked.

Städjobben är redan tagna, så de kan känna sig blåsta.
Citera
2014-06-18, 12:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen aning. Men när jag genom åren råkat höra lokalradio med den sköne rättshaveristen Carl P Herslow, Skånepartiets ledare, så är hans favoritteori att dagstidningarna stödjer massinvandring för att socialen betalar en tidningsprenumeration åt alla nyanlända bidragstagare.
En rasistisk pajas. Stödjer man honom tillhör man inte direkt intelligentian.
Citera
2014-06-18, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
En rasistisk pajas. Stödjer man honom tillhör man inte direkt intelligentian.
På tal om pajas. Vem har uttalad stöd för honom tycker du?
Citera
2014-06-18, 13:12
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Man undrar lite hur detta med "Public Service"-tidningar kommer att spelas ut.
En renodlad statlig tidning är nog mindre sannolik.

Men man kan ju gissa på ett förslag att TT utökas med statliga medel till att sköta i princip all nyhetsbevakning. Sen kan tidningarna ta del av detta gratis & helt koncentrera sig på lokalnyheter, propaganda & agendasättning.

Jag utökar frågan lite:

Alltså, papperstidningar tappar i upplaga, bevisligen, även gratistidningar. Folk läser helt enkelt mindre och mindre papperstidningar. Hur kommer man då tänka kring en sk "Public Service"-tidning?

Ska den delas ut i alla svenska hems brevlådor för att sedan skeppas tillbaka (oläst) i kubikkilometer stora återvinningscontainers? Nästa dag upprepas samma process. Eller ska den, likt Metro, ligga och skräpa utanför affärer, busshållplatser och skolor, för att (återigen) skeppas tillbaka olästa till återvinningen i gigantiska containrar? Hur tänker man? Förefaller vara ett gigantiskt resursslöseri och märkligt miljötänk i mina ögon.

Kanske en enkel frågeställning men värd att begrunda anser jag.
Citera
2014-06-18, 13:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
På tal om pajas. Vem har uttalad stöd för honom tycker du?
Du uppenbarligen när du tyckte han var "skön".
Citera
2014-06-18, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"skön rättshaverist" var visst uttrycket. Plus en Smiley på slutet för de ironiskt utvecklingsstörda att ta del av.

Utöva ditt åsikspolisiära arbete någon annanstans.
Citera
2014-06-18, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Jag utökar frågan lite:

Alltså, papperstidningar tappar i upplaga, bevisligen, även gratistidningar. Folk läser helt enkelt mindre och mindre papperstidningar. Hur kommer man då tänka kring en sk "Public Service"-tidning?

Ska den delas ut i alla svenska hems brevlådor för att sedan skeppas tillbaka (oläst) i kubikkilometer stora återvinningscontainers? Nästa dag upprepas samma process. Eller ska den, likt Metro, ligga och skräpa utanför affärer, busshållplatser och skolor, för att (återigen) skeppas tillbaka olästa till återvinningen i gigantiska containrar? Hur tänker man? Förefaller vara ett gigantiskt resursslöseri och märkligt miljötänk i mina ögon.

Kanske en enkel frågeställning men värd att begrunda anser jag.
Här borde man kanske pressa MP på svar, för det är ju deras förslag ursprungligen.
Citera
2014-06-18, 13:32
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Det där duger inte ens som indicie. Intressantare är om skånska kommuner verkligen lät socialen betala nysvenskars tidningsprenumerationer...

Såna omoderna bondfångarknep måste vara borta och därmed hjälpa till att öka arbetslösheten.

Nyfiken fråga; vad delas ut nu? Smartphones och plattor? Fast det blir förstås annan tråd
Citera
2014-06-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Hur kommer man då tänka kring en sk "Public Service"-tidning? Ska den delas ut i alla svenska hems brevlådor för att sedan skeppas tillbaka (oläst) i kubikkilometer stora återvinningscontainers? Nästa dag upprepas samma process.

Man kör väl samma upplägg som med public service-TV: det spelar ingen roll om du använder mediet eller inte, har du utrustning för att ta emot det så får du vara med och betala. Alla som innehar en brevlåda blir således avgiftsskyldiga.

Personligen tvivlar jag på att det blir en PS-tidning tryckt på papper. Valet av medium är en bisak, det väsentliga är att tvinga allmänheten att försörja ett stort antal personer som producerar korrekta åsikter. Kanske får vi se nya initiativ på den digitala sidan. Något i stil med politism.se, fast kombinerat med mer allmänna nyheter, sport, serier och annat efterfrågat innehåll som kan locka allmänheten. Eller en massiv utbyggnad av SVT/SRs webbnärvaro.
Citera
2014-06-18, 13:38
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Tittade pa en morgonsoffa fran lanken nagra inlagg tidigare. Dar satt fyra stollar och grunnade pa vad det skulle innebara detta att det nu sparkas en massa kulturjournalister. Ett av resonemangen gick ut pa att eftersom tidningarna nu skulle blir mer lonsamma (pga nedskarningarna) sa skulle de kunna betala frilansskribenterna battre. Hur javla verklighetsbefriad ar det mojligt att vara och fortfarande kunna fungera i samhallet?

Det kan faktiskt vara sa att manga journalister helt enkelt inte fattar vad som pagar. Dessa manniskor som skall suga i sig information och vidarebefordra den till massorna fattar helt enkelt inte hur de mest enkla sammanhang fungerar; ens i sin egen bransch. Det forklarar en hel del.

Citat:
Midsommarfirandet redan igang hos dig?
Citera
2014-06-18, 13:46
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Man kör väl samma upplägg som med public service-TV: det spelar ingen roll om du använder mediet eller inte, har du utrustning för att ta emot det så får du vara med och betala. Alla som innehar en brevlåda blir således avgiftsskyldiga.

Personligen tvivlar jag på att det blir en PS-tidning tryckt på papper. Valet av medium är en bisak, det väsentliga är att tvinga allmänheten att försörja ett stort antal personer som producerar korrekta åsikter. Kanske får vi se nya initiativ på den digitala sidan. Något i stil med politism.se, fast kombinerat med mer allmänna nyheter, sport, serier och annat efterfrågat innehåll som kan locka allmänheten. Eller en massiv utbyggnad av SVT/SRs webbnärvaro.

Så… Upplägget kan alltså bli en digital nyhetssida som nästan ingen går in och läser men som alla skall vara med och betala. Verkar vettigt. Och hur många av dagens tusentals (tiotusentals?) desperata hungrande henvänsterjournalister är det tänkt att den ska försörja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in