Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Då kan det hela ha passerat gränsen för skadegörelse (uppsåt).
Nu tillkommer litet praktiska problem i detta, som anmälan, motanmälan, var kvinnan mycket provocerad, vad gjorde du, vad säger vittnet, etc etc.
Reservationen avseende påståendet om böter är mest att när utredningen visar sig handla om ifall en mindre egendomsskada i första hand beror på brott och i så fall, vem som i så fall är misstänkt, och i tredje hand, om det kan bevisas - så blir det sannolikt en nerlagd utredning av det hela.
Jag vet inte om jag verkligen vill anmäla kvinnan ifråga. Har ju egentligen inga problem med henne annars.
Däremot kännar jag mig väldigt kränkt av att bli utsatt för detta i mitt eget hem plus det faktum att en pc är högst personlig. Har mina dokument där, bilder på mina barn etc.
Vad som utlöste det hela var att hon fick nån sorts psykbryt och började skrika, smälla i ytterdörren för att få mig vräkt - som hon uttryckte det. Då sa jag åt henne att lämna lägenheten. Då hon fortfarande vägrade tog jag hennes handväska i ena handen och hennes arm i den andra och försökte få ut henne på det sättet. Det är då hon sliter sig loss och förstör min dator.
Om händelseförloppet råder inga tvivel. Hon erkänner utan omsvep. Vad hon menar gör att jag vörtjänade det är att jag ville kasta ut henne mitt i natten, trots att det regnade.
Ja, är väl mer intresserad ur en juridisk ståndpunkt än av att faktiskt vilja driva det här. jag menar, hade hon slagit sönder tv:n eller nåt hade det inte varit lika jobbigt som min personliga dator.