2014-06-17, 22:02
Medlem
Det går nog hem i stugorna. Kan också stjäla röster från KD. Det handlar om kristen konservativ värdemoral. Hon är nog inte helt ute och cyklar. Men visst är det fel att fängsla en konstnär, jomen.
Citera
2014-06-17, 22:10
Medlem
Är inte förvånad över att det är en Sverigedemokrat, som kommer med ett så pass idiotiskt förslag. Klart ingen ska fängslas för konst, än mindre p.g.a. moralpanik. Vi lever inte på 1700-talet.
Citera
2014-06-17, 22:16
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Är inte förvånad över att det är en Sverigedemokrat, som kommer med ett så pass idiotiskt förslag. Klart ingen ska fängslas för konst, än mindre p.g.a. moralpanik. Vi lever inte på 1700-talet.

Berätta var du jobbar så ska jag komma dit och rita vaginor på väggarna. Sedan får vi se om det blir moralpanik.
Citera
2014-06-17, 22:17
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burt.Harbinson
Jag röstar SD, men detta var ju inte det smartaste förslag jag har hört...
Jag respekterar hennes åsikt och ståndpunkt och kan tycka att hon har en poäng i det hela, men fängelse. Nä!

Vilken idiot! Jag röstar på SD med i nästa val, SDare kan vara märkliga men detta var riktigt pinsamt. Snoppstatyerna på stan, ska de konstnärerna sättas i fängelse med? Var ska gränsen gå för vad man för rita? Är detta ett samhällsproblem? Fascister ni som håller med om detta.

Tycker ni att den som gjort bilden nedan ska dömas till fängelse? Det är nämligen den vaginan i Halmstad som är en av de två målningarna som avses i debatten.

http://www.halmstad.se/upplevagora/2013/nationelltmediafokuspasondrumsskolansgraffitikonst .10245.html

SD, ägna er åt riktiga problem istället! Ska ni få över 10% i valet får ni ägna er åt riktiga problem och inte sån här skit. Lämna dylika idiotfrågor till F!.
Citera
2014-06-17, 22:22
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo det är sant. Ritar någon enskild person ett könsorgan så skall de inte fängslas. Det är nog inte det ML menar.

Det är samma logik som de grövst PK-skadade hävdar i tiggardebatten. Förbjuder man tiggeri så kriminaliserar man även situation Stockholm samt Majblomman och rädda barnen. Man tar ett förslag och tolkar det i absurdum. Alla ser det felaktiga med könsorgan på skolväggar och tiggeri på stan. Men eftersom SD tar upp det så är det fascism.

Idioti, även om man inte litar på trasiga klockor och ser SD som en sådan så borde man inse att även trasiga klockor har rätt två gånger per dygn.

Jag fattar ju att det kan vara olämpligt att måla en mus på en skolvägg. Men felet här är ju inte konstnären (även om även konstnären kanske ska tänka en sväng till) utan beställaren, dvs kommunen i det här fallet, som inte har satt sig in i vad fan man har beställt. DÄR ligger det som någon bör fängslas för, dvs slöseri med våra pengar. För jag antar att dom inte gjorde det gratis från början.
Citera
2014-06-17, 22:24
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Berätta var du jobbar så ska jag komma dit och rita vaginor på väggarna. Sedan får vi se om det blir moralpanik.

Ajajajaj......varannan damernas ska det vara!
Alla dörrhandtag borde i rättvisans namn bestå av polerade bronspenisar.
Citera
2014-06-17, 22:26
Medlem
Reymonts avatar
Fullständigt idiotiskt uttalande. Man kan ju bara hoppas att fler vettiga människor engagerar sig i SD, så att såna här stollar passeras till en plats i skuggan.

Det vore också bra om alla politiker, i alla partier, tog avstånd från all slags inkräktande, i den konstnärliga yttrandefriheten.

Överhuvudtaget en sanslös diskussion. Målningen är totalt harmlös, även för barn.
Citera
2014-06-17, 22:36
Medlem
Ska vi fängsla sångare och rappare för svordommar?

Banna tv och internet pga våld och nakenhet?

Tvspel med, bort med all konst och media!*

Känns som KD och Beatrice Kass detta och inte som sd.
Citera
2014-06-17, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Yttrandefriheten måste absolut bevaras och gärna utökas, men om det handlar om antagonister till SD som vill göra det, så skall de spärras in i fängelse.

SD-anhängarna ryggdunkar åt förslaget. Vad hade reaktionen varit om det var en vänsterpartist som motionerade om att införa fängelsestraff för nationalromantiska målningar, hade den personen då mött samma medhåll här bland SD-killarna?
Hör du, din smutsiga jude. Läste du tråden innan du skrev ditt förutsägbara skitinlägg?
Citera
2014-06-17, 22:53
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ja, Margereta Larsson riksdagsledamot för sd tycker att konstnärer bör dömas för sexuellt ofredande om de målar vaginor på skolväggarna.
Jag tycker å ena sidan att hon har en poäng att det är absurt med den typen av konst och särskilt i en skola men det här med förbud och fängelse för obekväma yttringar är jag livrädd för. Jag tycker att Dan Park ska få provocera med sin konst och då vore det oerhört patetiskt om jag var för ett förbud mot annan provocerande konst.

Lite kul är det dock att twitter fylls med nazijämförelser från kommunisterna, samma personer som applåderade när Dan Park dömdes för sin konst.

Vad tycker ni om förslaget, hur ska ledningen i sd hantera det här? Jag misstänker att det kommer blåsas upp åtminstone ikväll på nyheterna.

https://www.youtube.com/watch?v=5GmPnckrP8I
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=5892060

Sexuellt ofredande är väl att ta i. Börjar man tala om förbud så är snart väggarna i hela sverige tapetserade med fittor och kukar.
Citera
2014-06-17, 22:53
Medlem
anartris avatar
Jag tror att hon tror att hon är feminist i och med detta det här är sds främsta vapen i kampen om FIs väljare.

Nä men seriöst, det är bland annat saker som dessa som gör SDs framgångar direkt farliga för ett öppet, tolerant och i slutändan demokratiskt samhälle.
Citera
2014-06-17, 23:10
Medlem
Citat:

Berätta var du jobbar, så kan jag komma och måla peacemärken på väggarna. Sedan får vi se om det blir moralpanik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in