2014-06-17, 10:56
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Många tycker att de borde "nerfa" Lucians passiv. Så den får en cooldown på 30 sec eller något. Varför?... Ställer jag mig frågan..

"Förstör" det inte hela iden med champen?

Tror det hade varit bättre att nerfa hans W eller ult, eller båda. Hans Q och hans passiva borde vara hans bread and butter spells, men hans W och hans ult borde inte vara så cp. En full channel culling gör typ 2k dmg late game.
Citera
2014-06-17, 11:47
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Tror det hade varit bättre att nerfa hans W eller ult, eller båda. Hans Q och hans passiva borde vara hans bread and butter spells, men hans W och hans ult borde inte vara så cp. En full channel culling gör typ 2k dmg late game.

Lite småkul att culling till en början bara var skrattretande. Hur är det med hans mana costs? Triforce är väll standard så varför öka hans mana costs lite => mindre passive proccs => mindre dmg.
Citera
2014-06-17, 14:08
Medlem
Lajvaiskogens avatar
Citat:
Många tycker att de borde "nerfa" Lucians passiv. Så den får en cooldown på 30 sec eller något. Varför?... Ställer jag mig frågan..

Ett steg i rätt riktning, på PBE just nu:

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
... man skulle kanske kunna nerfa hans damage på andra auto-attacken, typ med 30 %, men inga cooldowns...

Andra skottet av hans passiva gör redan 50% dmg av hans AD på champions, eller har jag fel?
Senast redigerad av Lajvaiskogen 2014-06-17 kl. 14:13.
Citera
2014-06-17, 16:07
Medlem
Lucians "problem" är väl typ att han som ADC har allting. Allt vad man kan önska sig på en adc. Bra laning phase där han kan poka med Q och gå all in med E. Grym mid-game tack vare att hans spells fungerar så bra med en full-stackad BT och relativt bra late-game tack vare sin passive och sin escape.
Dessutom har han en bra waveclear med sin R och bra siege än en gång pga sin passive.

En bra nerf hade varit att just sätta en 3-4 sec CD på hans passive, eller kanske t.o.m längre.
Citera
2014-06-17, 16:47
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Lucians "problem" är väl typ att han som ADC har allting. Allt vad man kan önska sig på en adc. Bra laning phase där han kan poka med Q och gå all in med E. Grym mid-game tack vare att hans spells fungerar så bra med en full-stackad BT och relativt bra late-game tack vare sin passive och sin escape.
Dessutom har han en bra waveclear med sin R och bra siege än en gång pga sin passive.

En bra nerf hade varit att just sätta en 3-4 sec CD på hans passive, eller kanske t.o.m längre.
Jag håller med på dig, just nu har han allting en AD carry ska ha. Escape, bra lane-fas, "bra spells" om jag säger så, bra waveclear & bra turret-pressure.
Att sätta en CD som är rimlig på hans passive skulle nog hjälpa andra AD carries att få lite ljus på sig och samtidigt inte förstöra honom helt. Skulle nog också göra att han fortfarande kan bullyea lite early-game utan problem men inte kunna all-inna så enkelt med q-w-e & göra så den andra AD carrin inte har något HP alls kvar.
Citera
2014-06-17, 17:26
Medlem
Citat:

30 sekunder skulle givetvis förstöra hans passiva nästan helt. 2-3 sekunder (likt Sheen/Triforce) låter rimligare, och något sånt tror jag också att dom kommer göra.

Spellweaving ska ju fortfarande vara en grej på Lucian och en för lång cooldown skulle förstöra denna aspekt helt. Däremot är hans passiva OP som fan just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Med tanke på hur stora möjligheterna är att dodga stora delar av ulten så anser jag den inte vara op. Men vette fan.
Senast redigerad av revamp 2014-06-17 kl. 17:30.
Citera
2014-06-17, 21:53
Medlem
PrinceMeandors avatar
Överväger att skaffa mig Elise som junglare. Har hört många som säger att hon är bra men jag har väldigt sällan sett någon som spelar henne bra. Ni som spelare henne vad är det som gör henne till en bra junglare?
Citera
2014-06-17, 21:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Överväger att skaffa mig Elise som junglare. Har hört många som säger att hon är bra men jag har väldigt sällan sett någon som spelar henne bra. Ni som spelare henne vad är det som gör henne till en bra junglare?
Okej jungle-clear, bra base-damage, bra ganks där man kan komma ifrån "konstiga" vinklar först med rappel, bra catch-potential med sin stun, bra baron & dragon kontroll med hennes spiderform Q+Smite är bara några utav sakerna hon är duktig på.
Citera
2014-06-17, 22:24
Medlem
Top 3 supports för tillfället?
Citera
2014-06-17, 22:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Top 3 supports för tillfället?
Jag skulle nog säga Braum, Thresh & Nami/Leona/Morgana. Tredjeplatsen beror helt på vilken AD carry man lanear med.
Citera
2014-06-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Okej jungle-clear, bra base-damage, bra ganks där man kan komma ifrån "konstiga" vinklar först med rappel, bra catch-potential med sin stun, bra baron & dragon kontroll med hennes spiderform Q+Smite är bara några utav sakerna hon är duktig på.
Är magic pen-builden fortfarande bra på henne? Sett att många kör mer CDR/tank nu. Tänkte också lära mig henne för situationer där jag inte får Lee.
Citera
2014-06-17, 22:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Är magic pen-builden fortfarande bra på henne? Sett att många kör mer CDR/tank nu. Tänkte också lära mig henne för situationer där jag inte får Lee.
Den är väl okej om du får några early-game kills men CDR-tank builden är nog den lite bättre om man inte lyckas snowbolla jättehårt. Går ju bygga relativt tidiga Sorc-shoes om man vill få ut lite mera damage early-game. Sen är det nog också mycket beroende på din spelstil, vilka runor & vilka masteries du spelar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in