2014-06-16, 10:32
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Så jävla välförtjänt och vilken totaldominans i slutspelet. Och så häftigt med Kawhi som Finals MVP.

Du har rätt, total dominans och välförtjänt.
För min del är detta den största chocken i slutspelet, trodde aldrig det skulle bli 4-1 i matcher och Spurs vinner på bortaplan 2 matcher i rad.

Nu är frågan: Vart Lebron tar sin "talent" nu till hösten? Cleveland? Stannar han kanske kvar i South Beach?
2014-06-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Blaze
För min del är detta den största chocken i slutspelet, trodde aldrig det skulle bli 4-1 i matcher och Spurs vinner på bortaplan 2 matcher i rad.

Nu är frågan: Vart Lebron tar sin "talent" nu till hösten? Cleveland? Stannar han kanske kvar i South Beach?

Håller med, väldigt välförtjänt seger. Överlag tycker jag detta slutspel har bjudit på den bästa basketen på många år och Spurs-laget har spelat den bästa basket jag sett sen jag började följa NBA på riktigt vid 08-09.

Angående Lebron tror jag han försöker få bra koll på vad Heat kan erbjuda lagmässigt innan han beslutar sig. Allen är inne på sista versen och i slutspelet (speciellt finalen) har man sett att en ny PG kanske är behövligt. Jag har svårt att se att Melo ansluter till Heat som det har spekulerats en del i.
2014-06-16, 12:31
Medlem
3TTONs avatar
Citat:

Stanna eller återvända hem till Cavs. Ser fan inte hur han ska kunna göra något annat.

https://vine.co/v/MIr6nbQXWHX - Bästa klippet!
2014-06-16, 12:44
Medlem
Citat:

Att gå tillbaks till Cleveland är bland det dummaste han kan göra.
2014-06-16, 13:17
Medlem
Jajaja, förhoppningsvis kommer jämförelsen Jordan vs. LeBron inte upp på ett bra tag nu. Bron är 2-3 i Finals, det blir man aldrig GOAT på. Mer legit att sätta James i samma kategori som Kobe, Duncan, Zeke dvs. fantastiska spelare som är topp 15 men inte når upp till den absoluta, absoluta toppen. Däremot ska LeBron hyllas för på det viset han tog Miami till final, tar man bort honom (nu när Bosh lagt ner alla ambitioner på att skapa ett namn för sig själv sedan ett par år tillbaka) är Heat ett otroligt trött lag med en massa rollspelare som aldrig ens tagit sig till ECF i den hyfsat svaga östra konferensen.

Riktigt spännande Free Agency nu.

EDIT: Även fast Duncans legacy verkligen går upp ett par pinnhål i och med nattens defilering. Skulle vara intressant att se hur folk "rankar" spelare historiskt från 1-10.
Senast redigerad av IlDivino 2014-06-16 kl. 13:26.
2014-06-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jajaja, förhoppningsvis kommer jämförelsen Jordan vs. LeBron inte upp på ett bra tag nu. Bron är 2-3 i Finals, det blir man aldrig GOAT på. Mer legit att sätta James i samma kategori som Kobe, Duncan, Zeke dvs. fantastiska spelare som är topp 15 men inte når upp till den absoluta, absoluta toppen. Däremot ska LeBron hyllas för på det viset han tog Miami till final, tar man bort honom (nu när Bosh lagt ner alla ambitioner på att skapa ett namn för sig själv sedan ett par år tillbaka) är Heat ett otroligt trött lag med en massa rollspelare som aldrig ens tagit sig till ECF i den hyfsat svaga östra konferensen.

Riktigt spännande Free Agency nu.

vah?

Vad har antal förluster i finalen och göra med hur stor chans man har att bli GOAT? jag förmodar att du tycker Jordans 8 säsonger där han missade slutspelet eller blev utslagen i första rundan är mycket bättre än LeBrons säsonger där han tog sig till finalen?
2014-06-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
vah?

Vad har antal förluster i finalen och göra med hur stor chans man har att bli GOAT? jag förmodar att du tycker Jordans 8 säsonger där han missade slutspelet eller blev utslagen i första rundan är mycket bättre än LeBrons säsonger där han tog sig till finalen?
Ska man bli den största någonsin har man väl för tusan inte råd med att torska en massa finaler? Och dessutom vissa rena överkörningarna. Eller?
2014-06-16, 13:30
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kul att San Antonio vann. Gillar ju Heats också såklart, men kul med lite nytt
2014-06-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ska man bli den största någonsin har man väl för tusan inte råd med att torska en massa finaler? Och dessutom vissa rena överkörningarna. Eller?

Antal förluster i finalen är irrelevant. MJ blev överkörd i första rundan, andra och tredje rundan, tog fyra säsonger innan MJ hade winning record i grundserie, lika många säsonger som det tog för LeBron att ta sig till finalen.
2014-06-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Antal förluster i finalen är irrelevant. MJ blev överkörd i första rundan, andra och tredje rundan, tog fyra säsonger innan MJ hade winning record i grundserie, lika många säsonger som det tog för LeBron att ta sig till finalen.
Just där är vi av olika åsikt. Ska man vara med i diskussioner om GOAT (en plats enbart vigd för en spelare) tycker jag att man ska visa det när det står som mest på spel.
2014-06-16, 13:59
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Just där är vi av olika åsikt. Ska man vara med i diskussioner om GOAT (en plats enbart vigd för en spelare) tycker jag att man ska visa det när det står som mest på spel.
Vad ska han göra när det här är lagets näst bästa spelare?

https://www.youtube.com/watch?v=IakSy1cO9ss
2014-06-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Vad ska han göra när det här är lagets näst bästa spelare?

https://www.youtube.com/watch?v=IakSy1cO9ss

Mhmm, förstår inte att folk orkar hata så mycket på Bron när han har en HoF SG som inte gör ett skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in