2014-06-17, 14:42
  #80413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Polisen kan mycket väl ha talat med kvinnan. Allt finns inte i FUP.
Jag är medveten om det. Tack för upplysningen, ändå.
Citera
2014-06-17, 15:21
  #80414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Härligt att du litar blint på KJ. Jag gissar att du bygger hela ditt resonemang på vad KJ säger. Alla GM säger att dom är oskyldiga. Även lite inre ilska på MB för att du inte gillar han. Sedan försöker du pussla ihop pusselbitarna efter det. Och drar även till med lite lögner, som jag sett tidigare i tråden. Det och kombination av ständigt ändrade historier. Gör att det är svårt att ta dig seriöst.
Det som har betydelse med tejpen är att blodfläcken kom från VB och det var blod från när hon levde, därför har tejpen 0 betydelse, eftersom tejpen passar inte heller in med den som fanns på VB:s kropp.
Vad KJ säger att inte han lagt dit tejpen har ingen betydelse.
Jag bygger inte resonemanget på vad KJ sagt i förhören, utan det är till stor del egna analyser.
Om det finns bevis mot en misstänkt gärningsman är han skyldig, men finns det inga bevis kan man inte påstå han är skyldig, då kanske det finns annat bakom ett sådant påstående.
Jag har inte ändrat i min linje som är den samma sedan jag började skriva i den här tråden.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-06-17 kl. 15:43.
Citera
2014-06-17, 15:40
  #80415
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Helt korrekt. Jag ser STORA likheter i detta fall och vad som hände i fallet Nathalie Johansen.
https://www.flashback.org/t677178

Tjej försvinner spårlöst osv... Däremot tror jag polisen skall söka i närheten av kompisens föräldrahem.

Mitt i prick, bra jobbat. Varför trodde du så?
Citera
2014-06-17, 15:53
  #80416
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då ligger hon död i någon form av fortifikation kan jag tänka mig.

Och KJ läste, blev dålig i magen för andra gången på kort tid, styckade och flyttade kroppen från värnet?
Citera
2014-06-17, 16:01
  #80417
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Varför slog ingen, inom polishusets väggar, en signal till detta medium som kontaktat (och tipsat) MPS angående sina "uppenbarelser kring det gula rucklet"? Ett litet oskyldigt telefonförhör kunde de väl kostat på sig?

Edit: Vet någon i tråden om och i sådant fall när vittnesuppgifterna kring Lejonbacksvägen spreds via media?


Tar polisen upp vad medium känner på sig ?
Citera
2014-06-17, 16:23
  #80418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tar polisen upp vad medium känner på sig ?
Du missar poängen och jag tänker inte ödsla tid på att försöka förklara.

Tänkte bara meddela de personer som faktiskt känner till VBs öde, under förutsättning att ni läser denna tråd (vilket är min fulla övertygelse), att nu börjar bitarna falla på plats.
Citera
2014-06-17, 16:27
  #80419
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Varför slog ingen, inom polishusets väggar, en signal till detta medium som kontaktat (och tipsat) MPS angående sina "uppenbarelser kring det gula rucklet"? Ett litet oskyldigt telefonförhör kunde de väl kostat på sig?

Edit: Vet någon i tråden om och i sådant fall när vittnesuppgifterna kring Lejonbacksvägen spreds via media?
17 oktober i NSD:
Citat:
Samtidigt finns det ett vittne som säger att hon sett en asiatisk kvinna gå på Lorenvägen, nära 22-åringens bostad, vid 21.30 på lördagen.
Citera
2014-06-17, 17:28
  #80420
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det som har betydelse med tejpen är att blodfläcken kom från VB och det var blod från när hon levde, därför har tejpen 0 betydelse, eftersom tejpen passar inte heller in med den som fanns på VB:s kropp.
Vad KJ säger att inte han lagt dit tejpen har ingen betydelse.
Jag bygger inte resonemanget på vad KJ sagt i förhören, utan det är till stor del egna analyser.
Om det finns bevis mot en misstänkt gärningsman är han skyldig, men finns det inga bevis kan man inte påstå han är skyldig, då kanske det finns annat bakom ett sådant påstående.
Jag har inte ändrat i min linje som är den samma sedan jag började skriva i den här tråden.
Hur kan du konsekvent bortse från att hundarna markerade för kadaverin i bagageutrymmet i Kristoffer Johansson bil? Du gör exakt samma tankevurpor i den här tråden som du gjorde i fallet Linda Chen.

Försök nu att vara saklig och objektiv och ta till dig vad andra seriösa här delger dig. Är du lika svagbegåvad att ta till dig fakta som du är när det gäller att plädera för dina åsikter?

Stanna bara upp och läs vad seriösa deltagare försöker att tillföra tråden.
Citera
2014-06-17, 17:51
  #80421
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Du missar poängen och jag tänker inte ödsla tid på att försöka förklara.

Tänkte bara meddela de personer som faktiskt känner till VBs öde, under förutsättning att ni läser denna tråd (vilket är min fulla övertygelse), att nu börjar bitarna falla på plats.
Men… vad spännande… berätta
Citera
2014-06-17, 18:16
  #80422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Du missar poängen och jag tänker inte ödsla tid på att försöka förklara.

Tänkte bara meddela de personer som faktiskt känner till VBs öde, under förutsättning att ni läser denna tråd (vilket är min fulla övertygelse), att nu börjar bitarna falla på plats.
Låter mer som om dina bitar håller på att falla isär. Om du nu missar poängen, var inte otrevlig.
Citera
2014-06-17, 18:24
  #80423
Bannlyst
Jag är fascinerad över att konstatera att här i tråden finns det personer som anser sig besitta större kunskaper än utredande poliser och jurister och andra sakkunniga än de som har hanterat målet i två domstolar. Tänk er tanken att de med sin utbildning och erfarenhet besitter avsevärt större kompetens än vad vi amatörer är i besittning av.
Jag finner det både lustigt och pinsamt att så många här anser sig veta bättre än både polis, förundersökringsledare och sedermera två domstolar har gjort.
Har tanken aldrig slagit er att ni i mångt och mycket diskuterar faktiska omständigheter som ni inte har kompetens att värdera?

Rannsaka er själv och se till fakta är mitt tips. Kanske även inse att vi amatörer inte ska ifrågasätta allt i alla lägen.
Citera
2014-06-17, 18:52
  #80424
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Jag är fascinerad över att konstatera att här i tråden finns det personer som anser sig besitta större kunskaper än utredande poliser och jurister och andra sakkunniga än de som har hanterat målet i två domstolar. Tänk er tanken att de med sin utbildning och erfarenhet besitter avsevärt större kompetens än vad vi amatörer är i besittning av.
Jag finner det både lustigt och pinsamt att så många här anser sig veta bättre än både polis, förundersökringsledare och sedermera två domstolar har gjort.
Har tanken aldrig slagit er att ni i mångt och mycket diskuterar faktiska omständigheter som ni inte har kompetens att värdera?

Rannsaka er själv och se till fakta är mitt tips. Kanske även inse att vi amatörer inte ska ifrågasätta allt i alla lägen.
Är det fel att ifrågasätta även om man är amatör? Vad ger polis och åklagare fjäder i hatten? Att någon döms, eller att rätt man döms? Både och, det gör ingen skillnad, förutom i de enstaka fall där fel uppenbaras i efterhand. Och domstolarna består inte av några övermänniskor som har expertkunskaper i något annat än juridik, och i de flesta fall inte ens det. Det är vanliga människor som använder sunt förnuft och erfarenhet när de bedömer vad som är sant. De gör bedömningen på vad åklagare och försvaret lägger fram, och utredningsresurser väger klart över på åklagare. De missar ibland självklarheter som t.ex. att tejprullen kan ha varit VB:s, eller att blod och likluktsmarkering kan komma från något annat än att kroppen transporterats i bagageluckan.

Därför kan amatörer ifrågasätta, undersöka teknisk bevis och sätta vittnesmål mot varandra. Och alla i tråden är inte amatörer, det finns specialister på olika områden, och de använder sin kunskap just för att ifrågasätta.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-17 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in