2014-06-17, 15:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Nej, okej.
Men ponera om invandrarkillar som tog studenten skrivit ett ett kännbart starkt "svenskfientligt" budskap och ett anspelande på samlag med tjejer, hade de då mötts med en övervägande mängd ryggdunkningar på FB i den tråden som bildats?
Vilket av budskapen är det du ser som "fientligt" och riktat mot vem/vilken grupp?
Citera
2014-06-17, 16:00
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket av budskapen är det du ser som "fientligt" och riktat mot vem/vilken grupp?
Att använda ett ord med negativ klang (neger/svenne) för att beskriva en etnisk grupp människor.
Citera
2014-06-17, 17:38
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Att använda ett ord med negativ klang (neger/svenne) för att beskriva en etnisk grupp människor.
Jag vill påpeka att jag inte blir direkt upprörd över banderollernas budskap, utan för att de som ligger bakom är så stereotypa.
Att jag blir trött på de som försvarar banderollerna beror på att samma människor hade blivit så upprörda över minsta svenskfientliga samhällsuttryck av motsvarande dignitet, medans detta direkt hyllas.
Citera
2014-06-17, 19:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Svenne skulle i ett sådant sammanhang tolkas positivt - en svensk som förde gruppen framåt.
"Neger" kan inte på samma sätt vändas i positiv association. Svenne är inte kränkande i alla sammanhang - neger är det.
Citera
2014-06-18, 16:01
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Någon dag sen med detta, såg aftonbladets förstasida och så kom jag in på det nu, men jag förstår seriöst inte varför folk blir upprörda av den här;

Citat:
I kväll ligger era döttrar ligga på rygg för här kommer grabbarna från bygg.

Folk snackar som om det är ett våldtäkts budskap och om att dem främjar "våldtäktskulturen" . Herregud, dem här killarna är fulla, glada och ska ut och festa ikväll, vad gör folk på fester där massa alkohol är inblandat? Knullar! Speciellt dagens ungdom som ständigt blir mer och mer sexuellt frisläppta.

Det handlar ju inget om våldtäkt ö.h.t, det stod inte typ, "idag tvingar vi era döttrar till att knulla, för vi stora starka grabbar är fulla" typiskt fittsverige som gör världens sak av en liten smula..
Citera
2014-06-18, 16:22
Medlem
Dåliga skämt visserligen men man borde få skämta om allt. Så jag ser inget direkt fel med skyltarna.
Citera
2014-06-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toblerone4life
Någon dag sen med detta, såg aftonbladets förstasida och så kom jag in på det nu, men jag förstår seriöst inte varför folk blir upprörda av den här;

Folk snackar som om det är ett våldtäkts budskap och om att dem främjar "våldtäktskulturen" . Herregud, dem här killarna är fulla, glada och ska ut och festa ikväll, vad gör folk på fester där massa alkohol är inblandat? Knullar! Speciellt dagens ungdom som ständigt blir mer och mer sexuellt frisläppta.

Det handlar ju inget om våldtäkt ö.h.t, det stod inte typ, "idag tvingar vi era döttrar till att knulla, för vi stora starka grabbar är fulla" typiskt fittsverige som gör världens sak av en liten smula..

Instämmer i allt du skriver.
Förstår inte hur någon kan få det till att det skulle vara våldtäktskultur?
Det säger mer om den som säger det än om banderollen.
Skulle flickor bara ligga på rygg om de blir våldtagna??
Har de ingen rätt till sex annars??
Citera
2014-06-18, 16:40
Medlem
Ratis avatar
Nä inte våldtäktskultur. Bara väldigt barnsligt. Det finns lika lite våldtäktskultur i den banderollen som det finns humor, dvs inte alls.
Senast redigerad av Rati 2014-06-18 kl. 16:48.
Citera
2014-06-18, 18:12
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...tisk-banderoll

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...sociala-medier

När debatten om studentflakens vara och icke vara är som hetast. Vilka konsekvenser kan ovanstående få? Är det kul eller för kontroversiellt? Diskutera.

Edit. Ser att jag råkade göra två trådar (?) så mod är välkommen att ta bort någon av trådarna.

Sluta länka till vänsterextrema nyhetssidor. Genom att klicka på dessa bidrar du ju med pengar till dem
Citera
2014-06-18, 18:56
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Sluta länka till vänsterextrema nyhetssidor. Genom att klicka på dessa bidrar du ju med pengar till dem

Okej
Citera
2014-06-18, 22:29
Medlem
Jag känner mig som en hundraåring som inte hänger med, men exakt hur resonerar kvinnan som påstår att det antyds våldtäkt?
Jag förstår verkligen inte!
Citera
2014-06-19, 03:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Om det varit invandrarkillar som tog studenten med texter i stil med "Ikväll tar vi era döttrar, era svennar" och liknande, hade ni då försvarat dem från alla "PK-angrepp"?

Vilka PK-angrepp? Jag har aldrig varit med om att sådant leder till PK-angrepp i Sverige, lika lite som det leder till eventuellt åtal. Det är snarare i så fall de misshandel och våldtäkter som ofta ackompanjerar sådana uttalanden som folk klagar på, medan PK-angreppen snarare just riktar sig mot de som klagar, inte mot förövarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in