2014-05-12, 09:47
Medlem
Avdunstnings avatar
Försökte dra ur Chris (Brandin) vad som ska hända i nya omgången av Johan Falk.
Han vägrade säga mer än att han ska vara med.
Så tok-benny/johnny/konny kommer dyka upp.

Har dålig koll på namnet för jag har bara sett GSI-filmen.
Citera
2014-05-12, 10:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning

Tok-Conny heter karaktären som jag har för mej är baserad på personen Erik Lannerbäck.
Citera
2014-05-12, 15:07
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmuss
Nu byter dom stad också. Inspelning i Stockholm från juni till november.

Dom kommer spela in i både Göteborg och Stockholm.

"Eftersom vi bygger upp en massa miljöer i Stockholm så blir det mesta av inspelningen där. Men som vanligt utspelar sig det mesta av filmerna i Göteborg, så klart." (Anders Nilsson)
Citera
2014-05-12, 18:51
Medlem
Okej. Blir spännande att se
Citera
2014-05-20, 10:19
Medlem
Första bilderna på Johan&Sophie från nya säsongen:
https://www.youtube.com/watch?v=08Vzb3k7uVw
Citera
2014-05-30, 13:32
Medlem
Nu är det officiellt, inspelningen startade igår
https://www.youtube.com/watch?v=FqkcTQ-l1Ws
Citera
2014-05-30, 14:38
Medlem
Giggsys avatar
Kul att Alexandra Rapaport är tillbaka i nya säsongen med sin karaktär från Livvakterna.
Citera
2014-06-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning

Conny Lloyds oförglömliga repliker som "Släpp vääskena" och några få till är ett måste. Herr Eklunds "Ja men för faaan" kanske borde tonas ner lite som Cineasten mycket riktigt påpekat tidigare.
Eklund började med den repliken i kalkonrullen Pariserhjulet.
Citera
2014-06-03, 13:34
Medlem
Hmmmmm.... intressant länk på aktuella projekt:
http://www.spreitz.se
Citera
2014-06-03, 13:45
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmablemma
Hmmmmm.... intressant länk på aktuella projekt:
http://www.spreitz.se
Den nya medlemmen i Rydell-gänget?
Senast redigerad av Bert-Ljung 2014-06-03 kl. 13:47.
Citera
2014-06-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förmodligen inte. Dels pga Joels Hollywoodkarriär och att hans karaktär Frank Wagner känns som ett avslutat kapitel.

Personligen skulle jag inte ha något emot ännu mer closure, vi fick exempelvis aldrig reda på varför Frank blev infiltratör från första början vilket undertecknad trodde efter scenen mellan Johan och Frank där i stugan. Men att han skulle ha en bytande roll är nog högst osannolikt, vore ju något om handlingen kretsa kring att Frank glömde nånting i Göteborg och bara måste hämta det

Men men, ska aldrig säga aldrig. Beror väl på hur sugna Joel och Anders Nilsson är på en fortsättning.

Frank Wagner skrev väl i brevet i Kodnamn Lisa att han tog sig an infiltratörsrollen för att han kände ett ansvar att bekämpa brottsligheten? Han räddade många oskyldiga, t.ex. norrmannen, och poliserna från att bli bombade av en MGL i Vapenbröder, och såg till att flera åkte fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kul att Alexandra Rapaport är tillbaka i nya säsongen med sin karaktär från Livvakterna.

Enligt imdb heter hennes karaktär Maria Persson i den nya Falkfilmen "Ur askan i elden" (2015). I Livvakterna hette hon Pernilla. Om det inte är ett skrivfel så hoppas jag att Anders Nilsson läser det här inlägget! Möjligtvis kanske hon har bytt identitet.

Undrar om GSI-gänget kommer hamna i fängelse i sista säsongen, med tanke på vad deras rekryterande av informatörer/infiltratörer lett till, och i synnerhet Sophies misstag, hon kunde hindra att ett antal personer skulle mördats under/efter riksbankstransportrånet i tunneln genom att slå, och hennes information till Seth om en dansk pedofil ledde till ett beställningsmord. Den enda "hederliga" polisen är Vidar. Att Johan offrade Valter för att komma åt Hammar i 107 patrioter var inte heller enligt boken, men det är i och för sig vad som gör filmerna värda att se.

Jag hoppas för realismens skull att Niklas lämnar GSI eller att hans roll som Einstein/James Bond tonas ner, han skulle kunna ersättas av en street smart-Axel Foley-karaktär, typ en f.d. kriminell personrånar-biltjuv-spännblatte som sadlat om till snut.
Citera
2014-06-17, 12:54
Medlem
Första bilderna jag har sett på Seth i sin karaktär!!!! Ingen Joel verkar dock synas på platsen?
http://www.youtube.com/watch?v=y4zAEBV0Oso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in