Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Förmodligen inte. Dels pga Joels Hollywoodkarriär och att hans karaktär Frank Wagner känns som ett avslutat kapitel.
Personligen skulle jag inte ha något emot ännu mer closure, vi fick exempelvis aldrig reda på varför Frank blev infiltratör från första början vilket undertecknad trodde efter scenen mellan Johan och Frank där i stugan. Men att han skulle ha en bytande roll är nog högst osannolikt, vore ju något om handlingen kretsa kring att Frank glömde nånting i Göteborg och bara måste hämta det
Men men, ska aldrig säga aldrig. Beror väl på hur sugna Joel och Anders Nilsson är på en fortsättning.
Frank Wagner skrev väl i brevet i Kodnamn Lisa att han tog sig an infiltratörsrollen för att han kände ett ansvar att bekämpa brottsligheten? Han räddade många oskyldiga, t.ex. norrmannen, och poliserna från att bli bombade av en MGL i Vapenbröder, och såg till att flera åkte fast.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giggsy
Kul att Alexandra Rapaport är tillbaka i nya säsongen med sin karaktär från Livvakterna.
Enligt imdb heter hennes karaktär Maria Persson i den nya Falkfilmen "Ur askan i elden" (2015). I Livvakterna hette hon Pernilla. Om det inte är ett skrivfel så hoppas jag att Anders Nilsson läser det här inlägget! Möjligtvis kanske hon har bytt identitet.
Undrar om GSI-gänget kommer hamna i fängelse i sista säsongen, med tanke på vad deras rekryterande av informatörer/infiltratörer lett till, och i synnerhet Sophies misstag, hon kunde hindra att ett antal personer skulle mördats under/efter riksbankstransportrånet i tunneln genom att slå, och hennes information till Seth om en dansk pedofil ledde till ett beställningsmord. Den enda "hederliga" polisen är Vidar. Att Johan offrade Valter för att komma åt Hammar i 107 patrioter var inte heller enligt boken, men det är i och för sig vad som gör filmerna värda att se.
Jag hoppas för realismens skull att Niklas lämnar GSI eller att hans roll som Einstein/James Bond tonas ner, han skulle kunna ersättas av en street smart-Axel Foley-karaktär, typ en f.d. kriminell personrånar-biltjuv-spännblatte som sadlat om till snut.