2014-06-16, 17:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Kör en boost på en char du inte kommer bry dig om då så är det ju bara att klampa på och farma, act 2 ger ju också en hel del med minionpacks på sina ställen om det är ringen du är orolig för att droppa på en sämre char

Fast då kan jag ju likagärna köra barben

Det jag menar är att jag kör gärna barben för ring/blå items, men vill ju samtidigt ha chans att få IK items vilket är T1+ om jag inte missminner mig.

Barben flyger igenom T1, så svårighetsgraden är inga problem, bristen på blå items är dock det.
Citera
2014-06-16, 17:14
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
MEN VAD ÄR DET NI INTE FATTAR? JAG HATAR ATT LEVLA, DET ÄR SKITROLIGT NÄR MAN VÄL ÄR LEVEL 70.

Levla legit på två dagar finns inte i min bok då jag inte kan, vill eller har tid att sitta 2 dagar i sträck och spela i så många timmar.

okej, spela inte då! ja menar, vafan, du verkar ju vilja spela på lvl 70. Ok.
Men då får du väl ta den tristessen det tar att levla? Och inte gnälla över det? Eller så skiter du i att spela öht? Eller vad fän vill du ha sagt människa?
Citera
2014-06-16, 17:16
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Getingarna hade man iaf en chans att undvika, i Act III så kom man runt ett hörn och bara BAM död av en soul lasher :P
Eller en off-screen charge i Act IV av en Oppressor var också skoj.

När man tänker efter så var Inferno riktigt djävla svårt, Izual-buggen där det spawnade 2st var rätt spännande :P
http://i.imgur.com/5tjzmqw.jpg

Inferno pre-nerf va ruggigt ja. Jag satt och följde Kripparian rätt omfattande i början av Diablo, eftersom jag själv inte kunde spela pga att jag inte hade guld, hittade inte nåt bra, och det gick alltså inte att hitta uppgraderingar så att jag kunde klara act 2..

Minns ni hur länge det tog för Kripp och hans gäng att döda Diablo på Inferno? Det kan ha varit World First men det är inte bekräftat. Iaf, den fighten tog typ 40 minuter. 40 minuter!!!
Nu smälter folk honom på 10 sek på T6. Eller ja kanske inte just Diablo pga mekaniken men de smälter honom iallafall. Tycker helt klart de borde ha Torment hela vägen upp till 10
Citera
2014-06-16, 17:27
Medlem
swebarbs avatar
Skulle dom inte höja droprates på vissa sets? blir galen kan varken få immortal kings armor eller hjälmen.. och jag verkar sällan få set items som droppar heller.. är det 1 set på 50 legendary eller nåt? jävla skit blizzard chansen är säkert 0.00015% eller nåt som dom höjde från 0.00010% bara..
Citera
2014-06-16, 17:37
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vanilla var riktigt skoj . Dog riktigt jävla många gånger på Diablo i Inferno innan nerfen. Soul Lashers och annat var också fruktansvärt, speciellt när de var rare packs eller champions. Fyfan... minns när man var nere vid lardern - kunde dö 100tals gånger innan man ens dödat en elite :/

Sen att eliter gick enrage om du inte dödade dom nog snabbt och fick fullt hp om man inte attackerade dom nog snabbt efter man dog xD
Citera
2014-06-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast då kan jag ju likagärna köra barben

Det jag menar är att jag kör gärna barben för ring/blå items, men vill ju samtidigt ha chans att få IK items vilket är T1+ om jag inte missminner mig.

Barben flyger igenom T1, så svårighetsgraden är inga problem, bristen på blå items är dock det.

Sant sant iofs, men det verkar som att man får fler blå om man är lite lägre levlad, tänk också¨på att på vissa crafts behövs det ju också vita och genomskinliga crafts IK items vetefan så det får ni andra svara på haha

Fast det är klart, med tanke på att droppsen är random så kanske det inte alls stämmer men jag får iaf den känslan och då kör jag vidare på att farma på det sättet då det funkat för mig, men testa nån timme eller två på normal och utvärdera själv, det kanske blir kanon

EDIT: Menar alltså att det känns som jag får fler blå dropps ju lägre nivå jag väljer att trappa ner till
Citera
2014-06-16, 18:00
Medlem
reffis avatar
Jag kör lightning damage på min Wizard och jag spelar med 1 lightning barb och 1 lightning monk.

Jag använder Wave of Force med Static Pulse -
[Enemies hit by Wave of Force take 15% increased damage from Lightning for 4 seconds.]

Som jag förstår det så är får mina vänner också 15% increased damage from lightning under dessa fyra sekunder. Har jag förstått rätt?

Mvh
reffi
Citera
2014-06-16, 18:02
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Skulle dom inte höja droprates på vissa sets? blir galen kan varken få immortal kings armor eller hjälmen.. och jag verkar sällan få set items som droppar heller.. är det 1 set på 50 legendary eller nåt? jävla skit blizzard chansen är säkert 0.00015% eller nåt som dom höjde från 0.00010% bara..

Det är lustigt hur det kan bli. Jag får nästan bara set items istället för vanliga legendaries, måste ha fått en 20 stycken under helgen som var.

Däremot så har jag inte fått mer än handskarna på vyr set som jag skulle vilja prova.
IK set har jag fått flera delar till sista dagarna när jag lirade på min barb en stund.
Citera
2014-06-16, 18:21
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Sant sant iofs, men det verkar som att man får fler blå om man är lite lägre levlad, tänk också¨på att på vissa crafts behövs det ju också vita och genomskinliga crafts IK items vetefan så det får ni andra svara på haha

Fast det är klart, med tanke på att droppsen är random så kanske det inte alls stämmer men jag får iaf den känslan och då kör jag vidare på att farma på det sättet då det funkat för mig, men testa nån timme eller två på normal och utvärdera själv, det kanske blir kanon

EDIT: Menar alltså att det känns som jag får fler blå dropps ju lägre nivå jag väljer att trappa ner till

vita och genomskinliga crafts? de tog bort kravet på vita vapen/armor för ett tag sedan. genomskinliga crafts vet jag inte vad det är för nåt
Citera
2014-06-16, 18:23
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

ja och isåfall är det ändå en höjning med 50%
edit: och jag håller med, jag ser jävligt sällan en set droppa

vissa delar har jag aldrig sett på mina 700h. spelar wiz.
medans de flesta WD springer omkring med fulla Jade överallt

blizzard måste va kåta på WD. De gör mest damage i hela spelet, och de verkar ha lättast att få drops. Ja, jag är avis
wiz tex som inte gör speciellt mkt damage alls, om de inte har en perfekt WoH build - blir ändå nerfade hela jävla tiden.
Först va de frozen orb som inte ens va OP. Den va inte ens speciellt bra. Ändå nerfade de den.
Sedan nerfade de Teleport kraftigt, så att Wormhole+Calamity knappt blev lönt längre.

men Wd kan ta bort 30% av en champions hp på ett slag

Senast redigerad av neurogen 2014-06-16 kl. 18:33.
Citera
2014-06-16, 18:32
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jag kör lightning damage på min Wizard och jag spelar med 1 lightning barb och 1 lightning monk.

Jag använder Wave of Force med Static Pulse -
[Enemies hit by Wave of Force take 15% increased damage from Lightning for 4 seconds.]

Som jag förstår det så är får mina vänner också 15% increased damage from lightning under dessa fyra sekunder. Har jag förstått rätt?

Mvh
reffi

jag e rätt säker på att de bara påverkar din egna skada. men jag har faktiskt funderat på det själv ett par gånger. rent logiskt borde det ju påverka hela gruppen, eftersom det är fienderna som får en debuff -och inte du som får en buff.
Citera
2014-06-16, 19:05
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
jag e rätt säker på att de bara påverkar din egna skada. men jag har faktiskt funderat på det själv ett par gånger. rent logiskt borde det ju påverka hela gruppen, eftersom det är fienderna som får en debuff -och inte du som får en buff.

Precis min tanke. Påverkas alla spelares skada så borde det vara mer snack om den tycker jag. 15% är rätt mycket när man har 2-3 miljoner dps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in