Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Om du har hört att det fanns blod på marken, under balkongen, så betyder det att blodet kan ha haft samband med vilken balkong som helst som låg under eller över GMs balkong. Eller, vilket är mest troligt, att blodet inte hade någonting alls att göra med någon balkong. Det behövde inte ens vara människoblod. Skulle det varit BOs blod så kommer det säkert fram, eftersom teknikerna tog prov på blodet, enligt dig. Jag är inte motståndare till er balkongteori. Jag tycker bara att den är helt ologisk. Om GM beslutade att kasta ner BO för att dölja att hon dött av misshandel så förstår jag inte varför GM skulle ha burit upp BO igen. Om GMs avsikt med att kasta den redan döda BO från var att dölja skadorna från tidigare misshandel och påstå att BO fallit från balkongen är den teorin helt osannolik. Och om GM var beräknande nog att iscensätta balkongfallet så är det inte sannolikt att hen skulle ha drabbats av panik genast efter att BO fallit ner och skyndat sig för att bära upp henne igen. Dessutom. När skulle BO kastats från balkongen egentligen. Strax innan GM ringde ambulansen, eller.... Såvitt jag har förstått så ringdes ambulansen ungefär 21.30 och innan dess hade grannarna hört bråk från GMs lägenhet. Menar någon av er att de nyfikna grannarna skulle ha missat balkongfallet. Om BO kastades från balkongen ännu tidigare på kvällen eller till och med på dagen så kan det faktiskt inte ha passerat obemärkt, oavsett att det var Valborgsmässoafton. Jag undrar varför ni så envist framhåller denna balkongteori. Ibland är en cigarr bara en cigarr som redan Freud konstaterade.
Vi får väl se. Det finns en del som talar emot balkongteorin. Frågan är vilken "olycka" de skyllt på annars? Fall i trappa, skadat sig ute, tredje GM....
Jag är övertygad om att A aldrig skulle ringt SOS med R som sufflör om de inte haft någon gemensam story. En historia som förklarar flickans skador.
Att de bar upp flickan igen kan ha varit ett sätt att förvirra/förvanska de spår som fanns i lägenheten. Svårt att avgöra om det är blod från fallet eller misshandeln om det hände nära i tid.
Ni som kommer från Karlskrona i tråden. Det jag kan utläsa från kartor och bilder är att det iaf är teoretiskt möjligt med balkongfall. Vad säger ni? Det är alltså de mindre runda balkongen det handlar om. Det var iaf på en sådan polisen stod och penslade. Kan det ha funnits en möjlighet
att slänga ut flickan? Vet inte om det 2 eller 3 balkongen men det kanske någon annan vet.
Vad tror du då Nantale? Alltså mordtillfälle med efterspel.