2014-06-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Antingen får man utgå från att de hade en plan när de upptäckte att flickan var död. Eller så hade de ingen plan utan handlade i panik. Vilket jag inte tror. Att hon ringde beror i så fall på att Rami bestämde att det var lämpligast av en eller annan anledning. En så länge är SOS samtalet hemligt..hur länge...?

Om balkongen igen. Flickan var illa skadad om man tolkar uttalanden från polis och sjukvårdspersonal. Det ska till mycket yttre våld för att skada en liten flicka så illa. Balkongfallet skulle kunna förklara omfattning av skadorna. Och polis och sjukvårdspersonals reaktion just för att flickan var så illa tilltygad. Både av yttre våld med föremål + kraftigt fall.

Jag skulle tycka det vore intressant med någon teori som motsäger balkongfallet.
Hur tror man mordet på flickan gick till? Talar nu om mordtillfället med efterspel.

I den bilden vill jag ha med ett "kraftigt föremål" eller hur det nu formulerades, och det faktum att man beställt en hund att sniffa på något. (Jag är lat och ids inte leta källor nu, men de finns)
För övrigt vet jag inte hur jag ska få till det. Finns det ens en avlägsen möjlighet att den äldre pojken slagit henne med en hammare eller så? Det tycker jag är mindre sannolikt. Mer så att någon av de vuxna gått lös på henne med hugg och slag, men (farao!!! jag blir så ledsen!!) dessutom med ett tillhygge, inte bara nävarna ....

Vad balkongen beträffar så har jag fortfarande en skrämmande bild* av att hon försökt hasa sig ned längs med en av stolparna ... En liten men dock möjlighet ...

* jag gör alls inga anspråk på att vara synsk, jag försöker bara föreställa mig en förtvivlad, skadad liten tjej som försöker undkomma, få hjälp

PS vad beträffar att det var hon som ringde så finns det två saker att tänka på:som småbarnsmamma var hon mer van vid sjukvårdspersonal och möjligheten att det faktiskt var hon som bar ansvaret och han tvingade henne att ta det (i denna pyttelilla mening)
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-14 kl. 20:49. Anledning: tillägg
Citera
2014-06-14, 21:16
Medlem
"Mannen hörs i bakgrunden, han säger något till henne. Det verkar som att han sufflerar adressen. Det är uppenbart att han hjälper till." säger åklagaren
Jag kan nog se ytterligare en nyans av detta sufflerande. Adressen måste ju sägas på svenska och kvinnan måste ju rimligen veta var hon bor och självklart kunna säga det på svenska. Knappast att dom säger adressen på arabiska. Tror istället att mannens nerver inte håller och att han inte låta bli att driva på. Svårt att säga om detta kan indikera på något i skuldfrågan.
Citera
2014-06-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
I den bilden vill jag ha med ett "kraftigt föremål" eller hur det nu formulerades, och det faktum att man beställt en hund att sniffa på något. (Jag är lat och ids inte leta källor nu, men de finns)
För övrigt vet jag inte hur jag ska få till det. Finns det ens en avlägsen möjlighet att den äldre pojken slagit henne med en hammare eller så? Det tycker jag är mindre sannolikt. Mer så att någon av de vuxna gått lös på henne med hugg och slag, men (farao!!! jag blir så ledsen!!) dessutom med ett tillhygge, inte bara nävarna ....

Vad balkongen beträffar så har jag fortfarande en skrämmande bild* av att hon försökt hasa sig ned längs med en av stolparna ... En liten men dock möjlighet ...

* jag gör alls inga anspråk på att vara synsk, jag försöker bara föreställa mig en förtvivlad, skadad liten tjej som försöker undkomma, få hjälp

PS vad beträffar att det var hon som ringde så finns det två saker att tänka på:som småbarnsmamma var hon mer van vid sjukvårdspersonal och möjligheten att det faktiskt var hon som bar ansvaret och han tvingade henne att ta det (i denna pyttelilla mening)

Fanns det inte någon uppgift om trasig stupränna? eller är det bara min fantasi som fyller i info som inte finns.....
Citera
2014-06-14, 21:35
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
För övrigt vet jag inte hur jag ska få till det. tFinns det ens en avlägsen möjlighet att den äldre pojken slagit henne med en hammare eller så? Det tycker jag är mindre sannolik. Mer så att någon av de vuxna gått lös på henne med hugg och slag, men (farao!!! jag blir så ledsen!!) dessutom med ett tillhygge, inte bara nävarna ....

Nej, det är nog inte sannolikt. Men - flickstackarn hade väl blivit instruerad att säja att hon skadat sej när hon lekt med pojkarna till grannen (?) som frågade om hennes blåmärken.
Jag kommer inte att bli förvånad om GM skyller på lek med pojkarna igen. Vilda lekar som slutade i balkongfall.
Tillägg:
(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Själva källan var nog en tidningsartikel där kvinnan uttalade sej om hennes förklaring till blåtiran om jag inte minns fel. Nån annan kanske minns?
Senast redigerad av LaScala 2014-06-14 kl. 21:40.
Citera
2014-06-14, 21:41
Medlem
Citat:
Fanns det inte någon uppgift om trasig stupränna? eller är det bara min fantasi som fyller i info som inte finns.....
Någon har sagt något om "trasig ventilatilstrumma" eller liknande. Jag har sett den på en av bilderna och försökt förstora upp, men det blev bara sudd; det kan lika gärna vara en större fågelholk eller vad som helst ... nedersta balkongen, till höger
https://anonfiles.com/file/d67155d36edf05bed761d32ec5f26c68
Citera
2014-06-15, 15:52
Medlem
Citat:

Kanske en petitess men det heter stuprör respektive hängränna.
Citera
2014-06-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Kanske en petitess men det heter stuprör respektive hängränna.
Man har i tråden talat om en ventilationstrumma som finns höger om ingången från Sunnavägen! Någon som stött på Y*r*s far bor han kvar på hotellet?
Citera
2014-06-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Man har i tråden talat om en ventilationstrumma som finns höger om ingången från Sunnavägen! Någon som stött på Y*r*s far bor han kvar på hotellet?

Här är två vyer från Google Maps. Jag hoppas länkarna fungerar. Det är ju inga nytagna bilder men de kanske kan vara till någon hjälp. Först baksidan mot Sunnavägen:

http://goo.gl/maps/1QnVh

Sedan husets framsida vid Holmgatan. Bortse från gatunamnen på Google. De stämmer inte.

http://goo.gl/maps/ARfLf
Citera
2014-06-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Här är två vyer från Google Maps. Jag hoppas länkarna fungerar. Det är ju inga nytagna bilder men de kanske kan vara till någon hjälp. Först baksidan mot Sunnavägen:

http://goo.gl/maps/1QnVh

Sedan husets framsida vid Holmgatan. Bortse från gatunamnen på Google. De stämmer inte.

http://goo.gl/maps/ARfLf
Tack det var vänligt! men visst stämmer gatunamnen på Google maps! MEN huset har följande adresser: Holmgatan 1.........Östergatan 2.............Sunnavägen 5
Citera
2014-06-15, 23:20
Bannlyst
Citat:
Grannarna hörde ofta bråk från lägenheten det var inte ovanligt. Nu var det dessutom Valborg med allmänt stoj. Det var mörkt och balkongerna ligger inklämda i huskroppen. Det är fri sikt inga hus mitt i mot huset. Det tar inte ens 20 sekunder och slänga en lätt kropp över balkongen.

I just det här fallet verkar det högst troligt att Smålandstintin som jobbat som krimrep i en massa år fått den infon. Varför skulle han annars påstå det? Jag har inte sett att hen försöker briljera i något sammanhang. Jag har tidigt trott att balkongen eller någonting "ute" spelade roll i fallet. En anledning är Ramis tidiga uttalande via sin advokat. - Rami är mycket nedstämd därför att "en släkting är död". Det är ett uttalande som inte förpliktar till någonting. Men knappast lämpligt om han inte kunnat "hindra galen fru" eller dylikt. Utan indikerar just olycka.

Sammantaget finns det mer som talar för "balkongolycka" än mot.
Kom gärna med alternativ...
Tack snälla Vemkom! Vill bara poängtera att jag inte hört att någon sett "balkongfallet", bara att det fanns blod under balkongen och att tekniker undersökte platsen.
Citera
2014-06-16, 10:35
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Det här är ju vi som spekulerar, så du ska läsa rettod1s kommentar som ett tänkbart scenario.

Ett par kommentarer från mig, gamla och nya:
När ambulans kommer fram frågar alltid personalen vad som hänt.
Det frågar också SOS redan vid larmsamtal (men detta larmsamtal har inte offentliggjorts).
Om räddningspersonalen får veta något om det, så underlättas deras uppgift att ta hand om den sjuke/skadade.
MGM har alltså redan då levererat någon historia.
Redan då har de nämnt balkongen. När Yara kom fram till akuten fann läkare och vårdpersonal att den historien inte stämde med skadorna och larmade polis. Polisen grep de två och lät ta hand om deras barn.
Det är därför vi spekulerar i om balkongberättelsen är sann, fejkad som fall eller bara påhittad sådär.
Dessutom var det så, att åklagaren inte bestämde lägenheten som brottsplatsen utan garderade sig och skrev "Holmgatan" i häktningsframställan.
Och kriminalteknikerna sökte längs väggen, på balkongen, i gräset under den osv. för att finna tecken. Vad de kommit fram till vet vi ju inte.

Citat:
utopi! att det kan tänkas att detta kunde sägas vid förhör.sluta leta här kan inte länkas till något förhör som inte ägt rum i denna tråd

Tack för återkopplingen missuppfattade inlägget
Tänkte att advokaterna kanske hade uttalat sig om vad deras klienter påstått, men så vart de inte då? Borde väl sippra ut någon typ av info snart kan man väl ändå tycka?
Citera
2014-06-16, 12:42
Medlem
Citat:
Tack det var vänligt! men visst stämmer gatunamnen på Google maps! MEN huset har följande adresser: Holmgatan 1.........Östergatan 2.............Sunnavägen 5

Adressen kan knappast vara Holmgatan och Östergatan. Att baksidan av huset vetter mot Sunnavägen är ingen tvekan. Om Sunnavägen är en adress ställer jag mig tveksam till.

Men det har egentligen ingen större betydelse. Men blanda inte in Östergatan. Det blir bara förvirrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in