Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Antingen får man utgå från att de hade en plan när de upptäckte att flickan var död. Eller så hade de ingen plan utan handlade i panik. Vilket jag inte tror. Att hon ringde beror i så fall på att Rami bestämde att det var lämpligast av en eller annan anledning. En så länge är SOS samtalet hemligt..hur länge...?
Om balkongen igen. Flickan var illa skadad om man tolkar uttalanden från polis och sjukvårdspersonal. Det ska till mycket yttre våld för att skada en liten flicka så illa. Balkongfallet skulle kunna förklara omfattning av skadorna. Och polis och sjukvårdspersonals reaktion just för att flickan var så illa tilltygad. Både av yttre våld med föremål + kraftigt fall.
Jag skulle tycka det vore intressant med någon teori som motsäger balkongfallet.
Hur tror man mordet på flickan gick till? Talar nu om mordtillfället med efterspel.
I den bilden vill jag ha med ett "kraftigt föremål" eller hur det nu formulerades, och det faktum att man beställt en hund att sniffa på något. (Jag är lat och ids inte leta källor nu, men de finns)
För övrigt vet jag inte hur jag ska få till det. Finns det ens en avlägsen möjlighet att den äldre pojken slagit henne med en hammare eller så? Det tycker jag är mindre sannolikt. Mer så att någon av de vuxna gått lös på henne med hugg och slag, men (farao!!! jag blir så ledsen!!) dessutom med ett tillhygge, inte bara nävarna ....
Vad balkongen beträffar så har jag fortfarande en skrämmande bild* av att hon försökt hasa sig ned längs med en av stolparna ... En liten men dock möjlighet ...
* jag gör alls inga anspråk på att vara synsk, jag försöker bara föreställa mig en förtvivlad, skadad liten tjej som försöker undkomma, få hjälp
PS vad beträffar att det var hon som ringde så finns det två saker att tänka på:som småbarnsmamma var hon mer van vid sjukvårdspersonal och möjligheten att det faktiskt var hon som bar ansvaret och han tvingade henne att ta det (i denna pyttelilla mening)