Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag förstår att området varit avspärrat. Men om området var avspärrat, hur kunde dina kollegor, och även du i så fall gå och kolla vad som fanns på marken nedanför familjens balkong. Men kanske gick ni dit efter att avspärringen var borta och då det stod klart att familjens balkong inte hade med brottet att göra. Såvitt jag förstått handlar det dessutom om ett hus med flera våningar vilket innebär att det bruna som kanske fanns på marken kan ha kommit från andra balkonger, eller inte från någon balkong överhuvudtaget.
1. Polisen gjorde som de allt som oftast gör: Spärrar av en radie till 10-15 meter från det de ska undersöka. Förvånas över att det finns medialt och publikt intresse och utökar plötsligt avspärrningarna ett par timmar senare så att de istället är kanske 100 meters radie. En fin tradition som man haft sedan Palmemordet.
Mina kollegor var där strax efter att polisen kommit till platsen och långt innan stora avspärrningen gjorts.
2. Som jag tidigare skrev är jag inte alls säker på att det bruna är blod, men det låg exakt där mina kollegor, som varit där innan den stora avspärrningen gjordes, sa att den skulle vara. Därför litar jag på dem. Jag var själv där när avspärrningen togs bort. Inte för att man var övertygad att balkongen var ointressant, utan för att spårsäkringen var färdig.
3. Är det fastställt att familjens balkong är intressant?